توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد قزوین صورت گرفت؛

کدخبر: 3279

کتاب«راهنمای مدیریت تیم‌های مجازی» به تألیف ییل اس. زوفی و مترجمان مهدی تاج‌پور، حسن صمدیار و ایرج یوسفی توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد قزوین منتشر شد.

کتاب«راهنمای مدیریت تیم‌های مجازی» به تألیف ییل اس. زوفی و مترجمان مهدی تاج‌پور، حسن صمدیار و ایرج یوسفی توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد قزوین در 342 صفحه منتشر شد.

ساختار تیم‌های مجازی در حال حاضر محبوبتر شده است و در طول زمان به هنجار تبدیل خواهد شد و شکل کسب‌وکار را تغییر خواهد داد. به‌عنوان اعضای یک یا چند گروه مجازی، ما تارهای ارتباطی در راه‌های که هنوز قابل‌تصور نیست شکل می‌دهیم، می‌سازیم و یا دوباره‌سازی خواهیم کرد.

در تجربه مترجمین، این روش به‌صورت عملی سه مرحله را نشان داده است و به‌راحتی قابل‌اجرا است. بقیه این کتاب در مورد این سه روش ارتقای تیم مجازی با نتیجه پایانی یک سفر واقعی سازمان‌دهی شده است.

فصل دوم بیشتر جزئیات برنامه‌ریزی و پس‌ازآن راه‌اندازی تیم مجازی و فصل‌های سوم تا ششم، جزئیات مراحل پیگیری با روش انتقادی در خصوص پیاده‌سازی و عملکرد تیم را نشان می‌دهد.

در فصل هفتم، ایده‌هایی برای عملکرد چند فرهنگی ارائه و فصل هشتم به مرحله تجدیدقوا و آنچه شما باید برای آینده در خصوص ارتقای تیم باید انجام دهید، اختصاص داده‌شده است.

تیم‌های مجازی پایگاه عضویت پراکنده و گوناگونی دارند؛ هر چه شخصیت‌ها متنوع‌تر باشد، احتمال بروز سوءتفاهم بیشتر خواهد بود. مدیران مجازی کارآمد برای ایجاد و ابقای روح اطمینان در جهت خنثی‌سازی سوء ارتباطات کار می‌کنند. آن‌ها روی رفتارها، و نه شخصیت‌ها، کار می‌کنند و به افراد مزیت ظن و گمان را می‌دهند، چون آن‌ها می‌دانند که شک و گمان به وجود آورند اطمینان است.

وقتی اعضا بدانند که برای پرسش سؤالات پایه‌ای یا برای پیشنهاد راه‌حل‌های غلط جریمه خواهند شد، بیشتر علاقه‌مند می‌شوند تا ایده‌های خود را بیان کنند و در اندیشه زیربنایی دخالت می‌کنند. طبق این گفته متداول، هیچ‌کدام از ما به‌اندازه همه ما باهوش نیستیم. ازآنجایی‌که فرهنگ ما را احاطه کرده است، ما بدون آنکه بفهمیم خودمان را با آن انطباق می‌دهیم.

 زمانی که در یک محیط چند فرهنگی قرار می‌گیریم، متوجه می‌شویم که چیزی در اینجا متفاوت است اما اغلب تمایلی به صحبت درباره خصوصیات فرهنگی خود و دیگران به‌ویژه در فضاهای کاری نداریم. اما هنوز مدیران مجازی باید ویژگی‌های فرهنگی را بشناسند و بدانند که چگونه این ویژگی‌ها را مورداستفاده قرار دهند تا به موفقیت شغلی دست یابند. برای مدیریت هر تیمی، خواه در مکان خاصی واقع شود و یا یک تیم مجازی، اهداف و انتظارات خود و سپس برنامه‌ای را برای ارائه آن‌ها مهیا کنید.

البته، دنیای مجازی مجموعه‌ای از شرایط را با چالش‌های خاصی برای شما به ارمغان می‌آورد که این امر می‌تواند بر چگونگی تعامل اعضای تیم در طول روز کاری و اطلاع‌رسانی آن‌ها در مورد پروژه تأثیر بگذارد. به‌عنوان یک مدیر، هر چه برنامه‌ریزی شما خاص‌تر باشد و بیشتر فعالیت‌های روزانه را بررسی کنید، شانس شما برای هدایت یک تیم با عملکرد بالا بیشتر است.


انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظرات

آخرین اخبار