یک آهنگساز با اشاره به اینکه ذات جنگ خشن و تلخ است، گفت: آوینی با درک درستی از دفاع مقدس تلاش کرد تا روایتی تاثیرگذار و جذاب از این جنگ را به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ رضا سلطان‌زاده، آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی در همایش روایت شیدایی 10 که شب گذشته با عنوان «اگر مرتضی بود» برگزار شد با اشاره به ویژگی های اخلاقی و هنری آوینی اظهار کرد: راه خروج جوانان امروز از استیصال وجود شخصیت‌هایی همچون آوینی در میان آنان است .

وی افزود: شخصیت‌هایی همچون آوینی به خوبی می توانند راهنمایی مناسب برای جوانان باشند و جوانان را از یک استیصال که این روزها آن را زیاد در جامعه مشاهده میکنیم خارج کند .

سلطان‌زاده با بیان اینکه شخصیت آوینی دیگران را از جهان اطرافشان دور میکرد ادامه داد: آشنایی من با آوینی نیز باعث شد تا از دنیای پیرامون خود دور شده و با او در حوزه مستند سازی همکاری کنم.

وی تاکید کرد: نگاه آوینی به موسیقی نگاه متفاوتی بود و علی رغم برخی چهره سازی ها از او، آوینی معتقد بود موسیقی را می‌توان به دو بخش غنا و لهوالحدیث تقسیم کرد.

این آهنگساز اضافه کرد: استفاده نادرست از موسیقی به معنای بد بودن موسیقی نیست بلکه باید دقت کنیم بد بودن یا خوب بودن موسیقی وابسته به عملکرد ما و نحوه استفاده ما از آن است.

وی عنوان کرد: آوینی با درک درستی از دفاع مقدس تلاش کرد تا روایتی تاثیرگذار و جذاب از این جنگ را به نمایش بگذارد.

سلطان‌زاده ادامه داد: این روزها بیش از هر زمانی نبود آوینی حس می شود و باید بگوییم که اگر آوینی بود شخصیت و نگاه عمیق او زمینه ساز بروز تحولات بزرگی می شد.

وی در پایان یادآور شد: آوینی هیچ گاه خود را محدود به منابع مالی نمی دید و با همین روح بزرگ و در اوج گمنامی و حتی تحریم‌هایی که از سوی برخی اطرافیان و مسئولین می شد برنامه هایی ساخت که هنوز هم می توان اثرات آن را در جامعه و در میان مردم دید.

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار