نماینده ولی فقیه در استان قزوین شرط جاودانگی هنر را اتصال به ذات حضرت احدیت دانست و گفت هنری که به خلق وصل شود روزگاری کهنه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه شب گذشته در نشست هم اندیشی هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین که شب گذشته در باغستان سنتی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هرکسی ممکن است در حوزه فردی و در حوزه هنر خود حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد اما باید بتوانیم در این عرصه با هم افزایی و وحدت رویه پیش برویم تا شاهد اثرگذاری آن باشیم.

وی عنوان کرد: جهان هستی مجموعه و نمایشگاه بزرگی از هنر خداوند است و خلق شده تا در آن اندیشه کنیم و هنر او را که در هستی تجلی یافته با جان و دل حس کنیم.

آیت الله عابدینی در ادامه به راز ماندگاری آثار هنری اشاره کرد و گفت: قرآن کریم بزرگ‌ترین اثر هنری خلقت است و خداوند متعال هنرمندی خود را با نزول قرآن به نمایش می‌گذارد که به کافران می‌گوید اگر می‌توانید آیه‌ای شبیه قرآن بیاورید و این‌گونه مخلوقاتش را به میدان مبارزه می‌طلبد و ناتوانی آن‌ها را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: زمانی هنری ماندگار و جاودانه خواهد بود که با خداوند متعال ارتباط برقرار کند در غیر این صورت این هنر پوسیده و کهنه خواهد شد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار