کدخبر: 2494

وقتی ظرفی از جنس شهادت ایجاد شده تا همه جمع شویم اگر سخنی گفته می شود از شهدا باید باشد. همین شهید حججی محبوب چه می خواست و چه می گفت. رفت تا روسری نرود. جهادش از جنس محرومیت زدایی بود قبل از شهادت. آن چیزی که باید از تریبون ها فریاد کشیده شود این مباحث است.

بدن بی سر شهید حججی طی ساعات آینده روی دستان مردم شهید پرور تهران تشییع می شود. مطمئنان سیل جمعیت آنقدر خواهد بود که بعد از تشییع همه از قدرشناسی مردم بنویسند که همه آمدند و الحق و الانصاف کاری که شهدا کردند، همین حضور حداکثری مردم، حداقل کاری است که، تجلیل از فداکاری آن ها به حساب می آید.  
 
بنا بر این گزارش امروز عکاسان و تصویر برداران برای اینکه به مخاطب شیر فهم کنند که همه آمده اند به سراغ زنان بی حجاب و پسران زیرابرو برداشته و فکلی می روند. رویه ایی که در مناسبت های مختلف تکرار می شود و بازهم تکرار. 
 
شهدای غواص و غوغایشان در سراسر کشور را به خاطر داریم. احساسات در حد اعلا و هیجانات در اوج بود. همه آمدند تا قدرشناسی کنند از مقام شهید و مجاهدت هایش. در این بین هم بودند کسانی که زنانگی خود را در معرض دید قرار داده و در بین جمعیت حاضر شده بودند و سوژه هایی برای عکاسی و تصویر برداری!  
 
این هنر شهداست که در عین بی جانی، باز محوری می شوند برای جمع شدن به دور از های و هوی های سیاسی! حال که همه به برکت شهدا جمعند چه باید کرد. صرفا عکس یادگاری بگیریم و در رسانه ها منتشر کنیم. بلندگوها هم فقط به نوحه و روضه بپردازند و بچه های سینه سوخته جنگ و بسیجی ها و انقلابی ها هم در حسرت شهادت به سینه و سر بزنند و تمام. 
 
آن چیزی که شهدا از ما می خواهند قطعا این موارد نیست. وقتی ظرفی از جنس شهادت ایجاد شده تا همه جمع شویم اگر سخنی گفته می شود از شهدا باید باشد. همین شهید حججی محبوب چه می خواست و چه می گفت. رفت تا روسری نرود. جهادش از جنس محرومیت زدایی بود قبل از شهادت. آن چیزی که باید از تریبون ها فریاد کشیده شود این مباحث است.  
 
انقلابی ها وظیفه اولشان در مواجه با منکر، نهی از منکر است. اگر امروز بچه مذهبی ها با زبان خوش تذکر، خواهرم حجاب را بدهند و مطمئنا به حرمت و برکت شهید و تعدد تذکر لسانی، اثرش را می گذارد و شاید هم، اثرش همیشگی شود. 
 
حالا که شهدا ظرفی ایجاد کرده اند برای امربه معروف و نهی از منکر، ماهم اجابت کنیم و بی تفاوت نباشیم. باشیم با جهاد امربه معروف و نهی از منکر و تلنگری شویم برای آن هایی که ناخواسته و غفلت زده، در وادی هنجارشکنی، مواجهه با احکام شرعی و قوانین افتاده اند. باشیم در تشییع پیکر شهید بی سر آنگونه که او و مقتدایش سیدالشهدا علیه السلام و خدایش دوست می دارد.

#بازگشت_قهرمان

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار