با حضور آیت‌الله عابدینی فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی سراج قزوین افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی سراج قزوین شب گذشته با حضور آیت‌الله عابدینی، امام جمعه قزوین و داود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم برپایی مجموعه‌های دینی و معنوی را موجب نشاط و شادمانی دغدغه‌مندان این حوزه دانست و اظهار کرد: به کسانی که چنین مجموعه تأثیرگذاری را ایجاد کرده‌اند تبریک می‌گویم. یقیناً برپایی چنین مجموعه‌هایی آثار و برکات بسیاری برای مردم استان به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آغاز کارها با نام خداوند برکات بسیاری به همراه دارد، تصریح کرد: در روایات آمده همه کارها باید با «بسم‌الله» آغاز شود و این به معنای دریافت موافقت اصولی کار از خدا است و فراتر از نگاه تشریفاتی به نام خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خدایی بودن کارها را موجب ماندگاری و جاودانگی آن‌ها دانست و تأکید کرد: اگر کارها با سلیقه انسان صورت بگیرد، ماندگاری نخواهد یافت، اما اگر خدایی انجام شود، جاودانه خواهد شد.

 امام جمعه قزوین در ادامه به آفت‌های جنگ نرم اشاره و خاطرنشان کرد: در جنگ نظامی کسانی که آسیب می‌بینند و یا اسیر دشمن می‌شوند، آن‌ها را شهید، جانباز و آزاده می‌نامیم و جایگاه والایی برای آن‌ها قائل می‌شویم اما جنگ فرهنگی پیامدهای بسیار بدی برای آسیب دیدگان به همراه دارد.

وی برپایی چنین مجموعه‌هایی را پیروی از فرمایشات رهبری دانست و گفت: رهبری بارها جوانان را به حضور در جبهه فرهنگی فرا خوانده‌اند و حقیقتاً این استان در امتثال فرمان ایشان گام مهمی را برداشته است.

آیت‌الله عابدینی «سراج» را عنوان بسیار خوبی برای فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی دانست و افزود: برپایی چنین مجموعه‌هایی با رویکرد دینی و معنوی درواقع پاسخی به کسانی است که تلاش می‌کنند نور خدا را در جهان خاموش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فقط نور خداست که جهان با آن روشن می‌شود، عنوان کرد: خداوند هر کسی را بخواهد با نورش روشن می‌کند و اگر کسی شایستگی و لیاقت پیدا نکند تا با نور خدا روشن شود، نور هدایت‌گر دیگری وجود ندارد که او را از تاریکی به سمت نور هدایت کند.

گفتنی است فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی سراج در خیابان نادری قزوین، کوچه کانون واقع شده است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار