نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

کدخبر: 2347

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: کلام، بیان و دانش رسانه‌ای ما در حوزه سواد رسانه‌ای یک ابزار است و منبع اصلی سواد رسانه‌ای باید قرآن باشد؛ البته قرآن هم از اهل بیت (ع) و ولایت جدا نیست.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر ؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در بیست و یکمین نشست کشوری مسئولین استانی سازمان فضای مجازی سراج که در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شکر نعمت‌های الهی و امکانات عظیمی که خدای متعال به همه ما ارزانی داشته، اقامه نماز است.

وی در ادامه افزود: البته اقامه نماز به معنای نماز خواندن نیست؛ زیرا برخی‌ها در عین نماز خواندن می‌توانند منافق باشند یا هر گناه دیگری را انجام دهند. انسانی که اهل اقامه نماز است رفتار منافقانه ندارد و اهل خطا و گناه نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اقامه نماز در مواردی چون قیام امام حسین (ع) در کربلا، ایستادگی شهدای انقلاب در برابر ظلم ستم شاهی و عزم و اراده امام راحل در پیروزی انقلاب نمود پیدا کرد.

وی اذعان کرد: در فضای امروز جهان اقامه نماز یعنی ایستادگی و مقاومت سید حسن نصرالله، مقاومت مردم یمن، به خاک ذلت کشاندن آمریکا و هم پیمانانش در سوریه و عراق و ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر استکبار جهانی، همه این موارد ظهور و بروزی از اقامه نماز است.

 

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: حضور نیروهای انقلابی در حوزه فضای مجازی و رسانه‌ای از هر استان در این جمع نشانه هم افزایی و شکل گیری وحدت و انسجام است.

وی تاکید کرد: همه نیروهای انقلابی باید در حوزه‌های نرم افزاری و توانایی های ارتباطاتی، با یکدیگر هم‌افزایی و تبادل نظر داشته باشند؛ زیرا از توصیه‌های خدای متعال این است که «واعتصموا به حبل الله جمیعا».

آیت‌الله عابدینی با طرح این سوال که خمیرمایه سواد رسانه‌ای چیست؟ گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند که قرآن را پیشوا و رهبر خود قرار دهید؛ یعنی در انجام هر کار خود باید سعی کنیم با نگاه قرآنی به نشر حقایق الهی بپردازیم.

 

 

وی اضافه کرد: امروز در رسانه‌های مجازی، دیداری و نوشتاری فاصله ما با حقایق قرآنی بسیار زیاد است و این فقر در جامعه عمیقا دیده می‌شود.

این کارشناس قرآنی تصریح کرد: هرکس قرآن را امام خود قرار دهد و به صورت کاربردی و راهبردی از آن بهره‌مند شود به بهشت رهنمون خواهد شد؛ اما اگر کسی قرآن را کنار بگذارد و از هدایت‌های آن بهره نگیرد به سوی جهنم سوق پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: کلام، بیان و دانش رسانه‌ای ما در حوزه سواد رسانه‌ای یک ابزار است و منبع اصلی سواد رسانه‌ای باید قرآن باشد؛ البته قرآن هم از اهل بیت (ع) و ولایت جدا نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: انسان برای ورود به هر معرکه‌ای نیازمند قرآن است؛ زیرا به شرح صدر و به فضل الهی نیازمند است. کسانی که کار موسایی می‌کنند باید امکانات موسایی را از خداوند طلب کنند.

وی یادآور شد: باید ذکر قرآنی بر جان ما نفوذ کرده و بر آن نقش ببندد تا شرح صدر پیدا کنیم؛ البته میزان این شرح صدر هم بستگی به آیاتی دارد که با آن ارتباط گرفته و از آن روحیه و لذت کسب می‌کنیم.

امام جمعه قزوین افزود: افرادی که قلم می‌زنند، فکر می‌کنند، می‌نویسند و برای بیان کلام حق به دفاع مشغولند و از عواقب بیان حق نمی ترسند؛ این اشخاص به عزت می‌رسند.

 

 

وی با اشاره به آسیب‌های دوقطبی در جامعه اذعان کرد: خداوند با تاکیدات بسیار قرآنی می‌فرماید که ما باید با دوقطبی‌هایی که در جامعه و در درون خودمان شکل می‌گیرد، بجنگیم، البته درون ما فقط شهر قزوین و ایران نیست، بلکه یمن، فلسطین، عراق، سوریه و به طور کلی همه مستضعفان عالم درون ما هستند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه منافقان و مشرکان جزو برون ما محسوب می‌شوند، عنوان کرد: ما در درون خود به شدت از دوقطبی کردن و دوقطبی شدن منع شده‌ایم و نباید هرگز به آن دامن بزنیم، اما خداوند نسبت به کفار و منافقان این دوقطبی را به شدت توصیه کرده است.

وی گفت: باید بدانیم که در عرصه رسانه یاران ما همه مسلمین و مستضعفان عالم هستند که از ظلم به ستوه آمده‌اند و همه ما باید قوت قلب یکدیگر باشیم.

این کارشناس قرآنی تصریح کرد: از ابتدای مبارزه حق و باطل هیچ زمانی جناح حق و انسان‌های ارزشی قوت و ارزش و موقعیت بلند امروز را نداشته‌اند و این قدرت روز به روز در حال افزایش است.

وی در پایان گفت: آینده جهان متعلق به صالحان و مستضعفان است و این مایه امیدواری برای همه ماست، در دوران پهلوی مرز مبارزه طلبه‌ها مدرسه فیضیه بود و در زمان جنگ مرزهای ما به شلمچه رسید، اما امروز عراق و سوریه و یمن و بحرین و لبنان به مرزهای ما تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار