یک مداح اهل بیت با اشاره اینکه توهین‌ها به میثم مطیعی ریشه در افراط گرایی‌های جریان مخالف مطیعی دارد، گفت: این روزها جریان مدعی « زنده باد مخالف من» تاب کوچکترین انتقاد را ندارد.

محمد نبوی، مداح اهل بیت در گفت‌وگو با پایگاه خبری قزوین خبر، با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته در طی چند روز گذشته به میثم مطیعی، با بیان اینکه این هجمه ها ریشه در تفکرات افراطی جریان مخالف دارد، اظهار کرد: ریشه این اقدامات در همان افراط گرایی‌های جریان مخالف است .

وی با بیان اینکه این روزها می‌بینیم جریانی که دم از زنده باد مخالف من می زند امروز زره ای تاب کوچکترین انتقاد را ندارد ، افزود: این جربان بزرگترین توهین ها وانتقادات را به همه دارند ولی انتقادات ادیبانه و مودبانه را بر نمی تابند .

نبوی ادامه داد: وقتی به طور خاص به این جریان افراط گرایانه نگاه می کنیم می فهمیم که اصلا این جربان با مداحی، مدح و ذکر مخالفت دارد و جریانی بی تقوا است که اینگونه نسبت به این قضایا لجن پراکنی می کند .

وی با اشاره به اینکه این افراد با این دستگاه مخالف هستند تأکید کرد: به نظر من اینها دنبال این هستند که این دستگاه مداحی امام حسین(ع) جمع شود.

این مداح اهل بیت اضافه کرد: اگر مداحی در نقد، عاقلانه و با دانش باشد حرکتی خوب و مثمر ثمر است و اگر بر روی یک اصول ادیبانه عنوان شود بسیار مطلب نفیس و مهمی است.

وی عنوان کرد: با نگاهی به اشعار صائب تبریزی می توان مشاهده کرد که وی دارای اشعار بسیار زیادی است که در آن انتقاد وجود دارد ولی در همه این اشعار جنبه‌های روشنگرانه رعایت شده و  نقدها با یک زبان ادیبانه و با حساب و کتاب همراه  است .

نبوی اضافه کرد: اگر نقدهای اینچنینی با سطحی نگری و ورود مستقیم باشد به گونه ای که از جای دیگری ضربه ای بخورد دارای کارایی لازم نیست و آن را صلاح نمیدانم.

وی در رابطه با اشعار بیان شده از سوی مطیعی یادآور شد: شعر قرائت شده از سوی میثم مطیعی یک سخنرانی منظوم مودبانه بود اما کسانی که از آن ناراحت شدند باید بروند نسبت خود را با این انتقادات بسنجند.

این مداح اهل بیت در پایان تأکید کرد: افرادی که اینچنین از بیان چند بیت شعر انتقادی برآشفته شده اند باید ببیند چه مشکلی دارند و ضمیر مرجع خود را در این جربان چگونه پیدا کرده است .

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار