جلیلوند خبر داد:

کدخبر: 2155

دبیر مجمع شعرای آیینی کمیت گفت: 30 شاعر استان قزوین برای مداحان و ذاکران مطرح کشور شعر می سرایند.

علی جلیلوند، دبیر مجمع شعرای آیین کمیت در گفت‌وگو با قزوین‌خبر، با بیان اینکه با تلاشهای این مجمع، قزوین پس از سی سال شاهد برگزاری شب شعر آیینی  بود، اظهار کرد:  این مجمع آمادگی مشارکت با نهاد ها و دستگاههای مربوطه در سطح آستان برای برگزاری جلسالت هفتگی را دارد.

جلیلوند پتانسیل‌های استان را حوزه‌ شعر آیینی فوق العاده دانست و افزود: در سطح استان 200 شاعر آیینی را شناسایی کرده ایم که با بررسی های انجام شده حدود 30 نفر از آنان با ظرفیت بالایی در حال کار هستند و با تهران و مراکز شعر پژوهی کشور ارتباط مستقیم داشته و برای مداحان و ذاکران مطرح کشور شعر می سرایند.

وی  با اشاره به اینکه شاعران شعر آیینی استان متاسفانه گمنام هستند و نامی از آنها برده نمی شود، اضافه کرد: گام بعدی مجمع شعرای آیینی کمیت پس از برگزاری شب شعر، برگزاری کلاسهای آموزشی تخصصی  با استفاده از پتانسیل شعرای بومی استانی است.

دبیر مجمع شعرای آیین کمیت در خصوص مشارکت حوزه هنری و سایر دستگاه ها با این مجمع بیان کرد: از آنجا که دستگاههای مربوطه اذعان دارند فعالیت مجمع شعر آیینی کمیت فعالیت مؤثری است ، ارتباط خوبی با شعر آیینی در سطح استان بر قرار کرده اند و در جلسات مجمع شرکت و مشارکت دارند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار