در نشست خبری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی مطرح شد

کدخبر: 2091

چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن در بوستان گفتگو افتتاح می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر؛محمد خراسانی زاده سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در نشست خبری با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در سه دوره گذشته با موفقیت انجام شده است گفت: نمایشگاه امسال در دهه سوم بهمن برگزار می شود. سازمان فضای مجازی سراج برگزارکننده نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی است و سعی دارد مجموعه فرهنگی انقلاب را تقویت و توسعه دهد.

وی با بیان اینکه توجه به فضای مجازی بسیار مهم است ادامه داد: سازمان سراج تمام تلاش خود را می کند تا اهداف انقلاب و نظام را در فضای مجازی دنبال کند. صدا و سیما سال های گذشته روزانه یک و نیم ساعت را برای پخش زنده نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی اختصاص داد و امسال این زمان به دو ساعت افزایش پیدا کرده است.

خراسانی زاده با بیان اینکه مجموعه سراج پنج هدف را در برگزاری نمایشگاه دنبال می کند اظهار داشت: هدف اول مجموعه سراج از برگزاری نمایشگاه هم افزایی تشکل های مردم نهاد و خصوصی و هدف دوم معرفی محصولات و دستاوردهای مردم نهاد و انقلابی در فضای مجازی است.

سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی هدف بعدی نمایشگاه را ارتقاء سواد رسانهای مردم عنوان کرد و افزود: هدف چهارم ما معرفی تکنولوژی و فناوری نوین در کشور است و اگرچه که سازمان سراج دیر به این فضا وارد شده اما پیشرفت ما در این حوزه خوب بوده و حتی در برخی مواقع با سرعت جهانی نیز برابری کرده است.

وی ادامه داد: هدف پنجم سازمان سراج از برگزاری نمایشگاه مطالبه گری از مسئولان ذی ربط در حوزه فضای مجازی است. محتوای اصلی غرفه داران مباحث مربوط به فضای مجازی است. اگر عبارت انقلاب اسلامی بعد از فضای مجازی ذکر می شود به این دلیل است که زمینه های مختلف آرمان های انقلاب در فضای مجازی در زندگی مردم نقش زیادی دارد.

خراسانی زاده تصریح کرد: فعالیت ها در نمایشگاه امسال در حوزه  اقتصاد مقاومتی نیز پر رنگ تر می شود همچنین مجموعه های نوپایی که محصولات در حوزه فضای مجازی تولید می کنند در نمایشگاه امسال این اقلام را عرضه خواهند کرد. از طرفی فروشگاه های اینترنتی نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت و مجصولات خود را به مراجعه کنندگان ارائه می کنند.

سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: یکی از نگرانی خانواده ها آموزش فضای مجازی در کنار فرزندانشان است که ما در این نمایشگاه بخشی هایی که شامل بازی و آموزش فضای مجازی است را ایجاد کرده و فضای امنی را برای آنها و فرزاندانشان قرار داده است.

وی گفت: در نمایشگاه امسال مجموعه های مختلف از سراسر کشورحضو دارند بطوریکه 30 درصد شرکت کنندگان از سایر استانها هستند. همچنین برای کانال های تلگرامی و اینستاگرامی مکان هایی فراهم شده تا بتوانند صفحات خود را به مردم معرفی کنند تا به نوعی به رسمیت شناخته شوند و امیدواریم این اقدام الگویی برای نمایشگاه های دیگر شود.

خراسانی زاده ادامه داد: امنیت در فضای مجازی یکی از موضوعات مهم و اساسی ما محسوب می شود. یکی از مواردی که سالهای اخیر در غرفه های ما انجام شد جمع آوری هزینه برای مقابله با سلمان رشدی بود و بنا شده بود که اگر کسی او را به درک واصل کرد این هزینه به او پرداخت شود. امسال نیز این مسئله بصورت جدی دنبال می شود. 

خراسانی زاده گفت: مقابله با آسیب های فضای مجازی در نمایشگاه امسال پررنگ است همچنین حمایت از کالاهای ایرانی نیز بصورت جدی انجام می شود. سازمان سراج در حوزه های آموزش و پیام رسان غرفه هایی را در نظر گرفته و مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد توجه قرار گرفته است و در این غرفه ها سعی بر این شده تا آسیب های فضای مجازی به مردم معرفی شود.

در ادامه این نشست خبری مهدی قمی دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه امسال به مدت شش روز و از تاریخ 24 لغایت 29 از ساعت 8 الی 20 در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد ادامه داد: از آنجایی که امسال زمان ثبت نام غرفه داران بسیار اندک بود اما با این حال 300 غرفه در نمایشگاه حضور دارند.

قمی با بیان اینکه افتتاح رسمی نمایشگاه امسال یکشنبه(24 بهمن) است ادامه داد: نمایشگاه در پنج بخش فعالیت دارد. بخش اول پایگاه های اینترنتی است که شامل خبرگزاری ها و سایت های خبری می شود. این بخش موضوعات مربوط به کودک و نوجوان، دفاع مقدس و موضوعات مذهبی را شامل می شود. بخش بعدی فناورهای نوین اطلاعات است که شامل سخت افزار، نرم افزار و امنیت فضای مجازی است. در این بخش از شرکت های نوپا و استارتاپ ها نیز برای فعالیت در غرفه ها دعوت شده است. بخش سوم نشریه دیجیتال و تلفن همراه است که شامل نرم افزارهای چندرسانه ای و نرم افزارهای تحت تلفن همراه است. بخشی دیگر از نمایشگاه به سوادرسانه ای در حوزه اپلیکیشن و کودک مربوط می شود. بخش بعدی نیز بازی و پویانمایی است. بازی های رایانه ای کنسولی که 50 غرفه را تشکیل می دهد شامل محتوای بازی، بخش دخترانه، انیمیشن، سینما و ماهواره است.

وی افزود: در بخش بین الملل نیز سایت های مردم نهاد و فعال در این حوزه از 3 تا 17 زبان را شامل می شود. سایت ها و خبرگزاری های جبهه مقاومت در نمایشگاه از کشورهای لبنان، نیجریه، افغانستان، سوریه و عراق هستند.

دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان اینکه بخشی از نمایشگاه برای ترک اعتیاد به اینترنت اختصاص یافته است افزود: 130 غرفه به پایگاه های اینترنتی، 60 غرفه به نرم افزارهای دیجیتال، 25 غرفه به فناورهای نوین اطلاعات و 50 غرفه به بازی های رایانه ای اختصاص داده شده است.

قمی در پایان با بیان اینکه در نمایشگاه امسال روزانه مناظره های فرهنگی و سیاسی برگزار می شود گفت: مدارسی که می خواهند در نمایشگاه شرکت کنند می توانند با دبیرخانه نمایشگاه ارتباط برقرار کنند. همچنین وسیله حمل و نقل نیز از ساعت 10 تا 20 از مترو توحید تا نمایشگاه جهت انتقال بازدیدکنندگان قرار داده می شود.

انتهای پیام/بسیج پرس

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار