حجت الاسلام سالک کاشانی:

کدخبر: 2083

سالک کاشانی گفت: در آینده نزدیک در فضای مجازی و مباحث سایبری نبردها شدید تر خواهد بود؛ بناراین نیازمند این هستیم که نیروهای مبارز در فضای مجازی و جنگ نرم پیشگام شده و راه ها را باز کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر؛حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص لزوم همگرایی بین نیروهای مؤمن و انقلابی در فضای مجازی در جهت سالم‌سازی این فضا، اظهار داشت: در شرایط کنونی، کشورمان از جنگ نظامی به جنگ نرم و عملیات روانی ورود پیدا کرده است و سالیانی است که در این نبرد نابرابر مبارزه و ایستادگی می کنیم. پیش بینی این است که در آینده نزدیک در فضای مجازی و مباحث سایبری از قبیل شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف نبرد ها شدید تر خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: همان گونه که از ابتدای انقلاب، جنگ نظامی وحدت رویه بود و حتی رزمندگان راه را روی میدان مین پیدا می کردند؛ نیازمند این هستیم که نیروهای مبارز در فضای مجازی و جنگ نرم پیشگام شده و راه ها را باز کنند؛ بنابراین آن چیزی که مهم و نقش اصلی و اساسی دارد، وحدت نیروهای مؤمن و انقلابی در فضای مجازی با تقسیم کار موضوعی است و اشراف جهانی و تعیین خط و حدود فعالیت ها نیازمند یک مدیریت بسیار قوی در فضای مجازی هستیم. البته این ظرفیت و پتانسیل در جوانان مؤمن و انقلابی کشورمان که تعداد آنها نیز بسیار است، وجود دارد؛ به عبارت دیگر اشراف جهانی در هماهنگی و هم سویی در مقابله با دشمنان وجود دارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه اکنون در فضای مجازی، بیش از 20 موضوع مورد حمله و هجمه قرار گرفته است، گفت: خانواده، کودکان، مذهب، شخصیت ها و مسائل از این قبیل هدف دشمنان است؛ بنابراین تقسیم کار بین نیروهای انقلابی در فضای مجازی ضروری است و هر کدام از نیروها و گروه های انقلابی باید یک سنگر را محکم گرفته و پاسخگو باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه به رویکرد شورای عالی فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب دستوراتی در خصوص فضای مجازی صادر کردند. شورای عالی فضای مجازی نیز در راستای دستور رهبری و تبیین فرمایشات ایشان در فضای مجازی باید کار خود را پیش ببرد که از جمله مسائلی که مطرح است، کنترل فضای مجازی شمرده می شود.

حجت الاسلام کاشانی با تذکر این نکته که چنانچه کنترل فعالیت ها در فضای مجازی با سرعت اینترنت هماهنگ و همسویی نداشته باشد، می تواند مفاسدی را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: این مسئله از یک سو مستلزم تقویت زیر ساخت های مسائل فضای مجازی است و از سوی دیگر تلاش دستگاه ها و سیاست گذاری شورای عالی فضای مجازی در یک نظام مدیریتی باید موجب کنترل و نظارت بر فضای مجازی شود.

عضو هیئت رئیسه کمسیون فرهنگی مجلس در خاتمه متذکر شد: کسانی که وارد تلگرام می شوند، می تواند جمعی را با خود همراه کنند؛ بنابراین تقویت شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی ضروری است؛ زیرا در این فضا کنترل، هدایت و مدیریت کاربران مقدور خواهد بود. این روش در بسیاری از کشورها اجرا می شود ولی متاسفانه نظارت و کنترل در کشورمان پیرامون فضای مجازی بسیار ضعیف است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار