وی ضمن انتقاد از عدم فرهنگ سازی درباره برگزاری با شکوه جشن‌های میلاد حضرت رسول(ص) تصریح کرد: جا دارد که این ایام جشن‌های بسیار مهم، باشکوه و چشم گیر در جامعه اسلامی میلاد رسول اکرم(ص) باشد.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر اسلام عصاره انبیاء، مرسلین از اولین تا آخرین است.

وی ضمن انتقاد از عدم فرهنگ سازی درباره برگزاری با شکوه جشن‌های میلاد حضرت رسول(ص) تصریح کرد: جا دارد که این ایام جشن‌های بسیار مهم، باشکوه و چشم گیر در جامعه اسلامی میلاد رسول اکرم(ص) باشد. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: برنامه ریزی‌ها آنگونه که انتظار عاشقان و علاقه مندان پیامبر اکرم(ص) باید باشد نیست؛ در نتیجه ظهور و بروز جشن و شادمانی در دل‌های مردم فراوان است اما در انظار عموم کم رنگ تر است.

وی اذعان کرد: دست اندرکاران فرهنگی باید فکری کنند تا این خلا پر شود و ظواهر کوچه و خیابان محافل و مجالس بیش از آنچه که است حال و هوای میلاد این بزرگواران را نشان دهند.

آیت الله عابدینی یکی از ویژگی‌های پیامبر(ص) را در حکومت، بکارگیری جوانان دانست و تصریح کرد: اصولا دوران کارآمدی، نشاط، فعالیت، خلاقیت، پشتکار و استقامت در دوران جوانی است؛ وقتی مسئولان در این دوران بر جوانان سرمایه گذاری کنند در سنین بالا آن ها با توانمندی بیشتری پا به عرصه جامعه خواهند گذاشت و می‌توانند نوآوری و فعالیت توام با خلاقیت داشته باشند.

این مفسرقرآن خاطرنشان کرد: جوانگرایی حقیقتی است که امروز در جامعه ما مورد توجه قرار گرفته است به طوری که رهبر انقلاب اسلامی بسیار به این معنا در فرمایشات و رفتار خود اهتمام ورزیده اند.

وی ادامه داد: پیشرفت و موفقیت خیره کننده در سال‌های اخیر مربوط به استفاده از فرصت جوانی است، پیامبر اکرم(ص) به واسطه اهمیتی که برای حضور جوانان در جامعه قائل بودند بنیانگذار توجه به جوانان محسوب می‌شدند.

نماینده ولیفقیه در استان اضافه کرد: چرا که علی رغم آنچه در جوامع آن زمان مطرح بود مبنی بر اینکه مدیریت جامعه و جنگ را افراد با سن بالا باید بر عهده می‌گرفتند، جوانی را برای فرماندهی جنگ انتخاب کردند تا توجه به جوانان از سیره و سنت ایشان ماندگاری پیدا نماید.

وی به بُعد سیاسی حکومت حضرت رسول(ص) اشاره و تصریح کرد: هرکس که شرایط پیامبر عظیم الشان را بشناسد و تاریخ زندگانی ایشان را مطالعه نماید به این حقیقت که سیاست ما عین دیانت ما است و بزرگانی مثل امام خمینی(ره) و شهید مطهری برآن تاکید داشته اند ، خواهند رسید.

اصل مدیریت جریان شوم وهابیت با غربی‌های مستکبر است

این مسئول عنوان کرد: حضرت با نظام‌های طاغوتی جنگیدید و پایه گذار نظام نوین دینی شدند و مکتب نوینی را در جهان به نمایش گذاشتند؛ آن حضرت مسیر سیاسی، دینی و حکومتی را برای آیندگان مشخص کرده اند از این رو به هیچ عنوان نمی توان حکومت و دیانت و سیاست را جدای از هم تصور کرد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیلات وهابی‌ها و تکفیری‌ها ابراز کرد: باید دانست سازمان‌های سیاست گذار شیطانی و استکبار جهانی پدید آورندگان اصلی این تشکیلات به شمار می‌روند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: وقتی غربی‌ها خلا معنویت در دنیا را مشاهده کردند و از سوی دیگر نفوذ دین را تا دورترین نقاط آمریکا و اروپا، شرق و غرب عالم دیدند، سراسیمه و وحشت زده شدند.

وی بیان کرد: استکبار جهانی از هر نیرنگ و ابزاری از جمله صدام و یا القاعده ای که پرورش یافته و حاصل کار خود آنها بود استفاده کرد. همچنین شیوه‌ایی برای ایجاد نفرت در اذهان عمومی و تلقین اینکه مسلمانی یعنی نفرت، خشونت و خون ریزی ایجاد خوف و هراس، به کار بردند.

این مسئول اذعان کرد: ممکن است انسان‌های بی فکر و نادانی فکر کنند با کشتار مسلمانان و به خصوص شیعیان سعادتمند می‌شوند و این کار خوبی است؛ اما اصل مدیریت و گردانندگی این جریان شوم شیطانی با غربی‌های مستکبر است.

وی گفت: اگر پیامبر اکرم(ص) در زمان کنونی حضور داشتند همانگونه که با شرک و کفر و الحاد جنگیدند بی شک با این پدیده‌های شوم که تلفیقی از کفر، شرک و الحاد و مهمتر از همه نفاق را در خود دارد برخورد سختی می‌کردند.

امام جمعه قزوین در پایان ابراز کرد: با آغاز میلاد پیامبر(ص) هفته وحدت هم شروع می‌شود و امروز جامعه اسلامی بیش از هر چیزی نیازمند وحدت و همدلی است و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.‌

انتهای پیام/منبع: صبح قزوین

ارسال نظرات

آخرین اخبار