آیت الله عابدینی در آئین افتتاحیه جشنواره سراسری قران و عترت:

کدخبر: 1947

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در دنیا هیچ تفریح، تربیتی و معنوی همانند قرآن نیست که این مهم در راستای توجه به اشارات قرآنی حاصل می‌شود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدنی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در افتتاحیه بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور  کشور که در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که استان قزوین این ظرفیت را داشته که مهمان دانشجویان قرآنی از سراسر کشور باشد و این فرصت ارزشمندی برای این استان است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) افزود: ایشان می‌فرمایند که کتاب خدای عزوجل در چهار مرحله دیده می شود و توضیح دادند که عبارات قرآن خط، تفسیر، لغات و ادبیات است که باید این عبارات را یاد بگیریم و از طرفی نباید به این مقطع اکتفا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اشارات قرآنی برای خواص است چراکه این افراد همت می‌کنند و در زیبایی‌های قرآن ورود پیدا کرده و اشارات قرآنی را تفسیر و تحلیل قرار می‌دهند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: فردی که اهل قرآن است باید به دنبال تفسیر دعای حضرت ابراهیم(ع) برود و تسلیم بودن این پیامبر گرامی در برابر خدای متعال را مورد توجه قرار دهد.

وی اضافه کرد: با دقت در داستان حضرت ابراهیم(ع) درمی‎یابیم که ایشان همواره بر عهد خود پایدار بوده و آنچه را که گفته رها نکرده است.

امام جمعه شهر قزوین ادامه داد : قرار نبوده که حضرت ابراهیم(ع) از دیگران کمک بگیرد تا فرزند خود را قربانی کند بلکه اینجا اراده حضرت اسماعیل(ع) نیز مدنظر بوده و این یک نکته تربیتی است که ما افراد را دنبال خود نکشیم بلکه کاری کنیم که آن‌ها خود در مسیر قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) چندین بار خواب قربانی کردن فرزندش را دید و سپس به وعده خداوند عمل کرد، گفت: امام حسین(ع) با یک اشاره و دیدن رسول الله(ص) در خواب در راه خدا قدم نهاد و به عهد خود وفا کرد و ذبح اسماعیلی را رقم زد.

آیت‌الله عابدینی در ادامه با تأکید بر اینکه قرآن آکنده از اشارات الهی است، عنوان کرد: وقتی حضرت ابراهیم(ع) فرزند خود را از اراده الهی آگاه ساخته و تصمیم ذبح ایشان را بازگو کرد، حضرت اسماعیل(ع) فرمودند که ما از صابرین هستیم. در مقابل امام علی(ع) به پیامبر گرامی اسلام(ص) عرضه داشت، اگر شما خبر شهادت مرا بشارت دهید شکرگزار خواهم بود و این از اشارات قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در دنیا هیچ تفریح تربیتی و معنوی همانند قرآن نیست که این مهم در راستای توجه به اشارات قرآنی حاصل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: اگر کسی به اشارات قرآنی بپردازد قطع یقین حجیم‌ترین تفسیر خواهد بود.

وی در ادامه به لطایف قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: این مرحله از قرآن کریم از عهده خواص برنمی‌آید و تنها اولیای الهی هستند که این لطایف را درک می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اینکه امام صادق(ع) فرمودند که والدین و الزیتون یعنی حسن و حسین(ع) از جمله لطایف قرآنی است که بسیار فراتر از معنای ظاهری قرآن بوده و اعجاز این کتاب الهی را به ما گوشزد می‌کند. وی در پایان گفت: ان شاءالله همه ما از عبارات قرآنی بهره‌مند باشیم، اشارات قرآنی را در زندگی بیاموزیم و لطایف قرآنی را از کلام ائمه اطهار(ع) فرابگیریم.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار