به همت خانه مستند انقلاب اسلامی؛

کدخبر: 1934

مستند «نسل‌ها» با موضوع بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های نسل‌های 5 دهه اخیر کشور، چند ماهی است تولید خود را در خانه مستند انقلاب اسلامی آغاز کرده است.

مجید عزیزی، کارگردان مستند «نسل‌ها» با بیان اینکه 5 محور جمعیت، تربیت، آموزش و تحصییلات عالی، ازدواج، کار را به عنوان گلوگاه‌های حساس مورد بررسی قرار داده است، گفت: برای رسیدن به یک تحلیل دقیق از تفاوت‌های نسلی متولدین 5 دهه اخیر سراغ طیف گسترده و متنوعی از کارشناسان مختلف از جمله، کارشناسان رشته مردم شناسی، جامعه شناسی و مذهبی رفتیم و شرایط رشد و اتمسفر محیطی هر کدام از نسل‌های مورد بررسی را تحت نظر قرار دادیم.

 

وی ادامه داد: در خصوص نسل متولدین دهه 90 به دلیل اینکه هنوز در شرایط حال قرار داریم، با استفاده از روش آینده پژوهی تلاش نموده‌ایم تا دورنمایی از وضعیت این نسل در سال‌های آینده را به تصویر بکشیم.؟

 

این کارگردان سینما استفاده از کارشناسان متنوع را برای این مستند امری ضروری دانست و اظهار کرد: همانگونه که گفته شد برای رسیدن به درکی دقیق و واقعی از تفاوت نسلی، این پنج نسل سراغ طیف متنوعی از کارشناسان و اساتید دانشگاه رفتیم که از جمله آنها می‌توان به دکتر علیخانی، دکتر کاظمی، دکتر شیری، حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام زائری، رضا امیر خانی و ... اشاره کرد که هر یک از زاویه نگاه و تخصص خود به این مسأله نگاه انداخته‌اند.

 

عزیزی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر جذابترین بخش این مستند گفت: یکی از نکات جذاب این مستند استفاده از یک موقعیت آزمایشگاهی برای نمایندگانی از هر 5 نسل است که در آن توانسته‌ایم تفاوت واکنش‌های آنها را به یک موقعیت یکسان به تصویر بکشیم. برای مثال ما کارت‌هایی با عناوین مذهب، کار، ازدواج و ... به افراد مختلف داده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که بین این کارت‌ها اولویت بندی کنند که با نمایش انتخاب هر یک از افراد، نکات جالبی از تفاوت اولویت‌های هر یک از نسل‌ها به‌دست می‌دهد.

 

گفتنی است مستند نسل‌ها در 5 قسمت 26 دقیقه‌ای در حال تولید است و تقریباً نیمی از فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است و با اتمام فیلمبرداری و شروع مراحل تدوین و صداگذاری تا پایان سال جاری برای پخش از تلویزیون آماده می‌شود

 

منبع:حلقه وصل

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار