نشست خبری پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیات برگزار شد:

کدخبر: 1903

مراسم اختتامیه پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیات در مشهد مقدس و در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار می شود.

به گزارش سرویس هنری قزوین خبر؛نشست خبری پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیات با حضور "رحیم آب فروش" جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر، "مسعود نجابتی" عضو هیات داوران و دبیر علمی و "کمال الدین شاهرخ" داور و استاد عکاسی در بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) برگزار شد.
 
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 30 مهرماه

رحیم آب فروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در ابتدای این نشست خبزی در سخنانی، گفت: خوشبختانه پنجمین سوگواره کلید زده شده است ، براین اساس و با توجه به فراخوان اعلام شده مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 30 مهرماه درنظر گرفته شده است.

وی افزود: ما به غیر از برگزاری مراسم اختتامیه یک کارگاه و یا یک تور عکاسی برای شرکت کنندگان و هنرمندان حاضر برگزار خواهیم کرد.
 
سوگواره به نوعی عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء است

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: تفاوت جدی این سوگواره با سایر سوگواره ها این است که عنوان هیات بر آن نقش بسته است. در حقیقت بخش های مختلف این جشنواره، جوایز و حتی داوری ها رنگ و بوی هیاتی به خود گرفته است.

آب فروش خاطرنشان کرد: برگزاری این سوگواره های سالانه در واقع یک نوع عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء است. در حقیقت ما قصد داریم تا هنر واقعی انقلاب و هنر مردمی در این هیات ها محقق شود.

وی اضافه کرد: ما با برگزاری این سوگواره در واقع به دنبال اصلاح ذهیت مردم نسبت به فضای کلی هیات ها هستیم. بر این اساس وقتی خروجی مورد نظر ما از این مراسم عرضه شود آنگاه است که ذهنیت مردم نسبت به آن فصای آشفته و نامنظم هیات ها تغییر می کند.

 آثار ارسالی به دبیرخانه از نظر کمی و کیفی با رشد خوبی همراه بوده

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر یادآور شد: با برگزاری این جشنواره شاهد هم قدم شدن قشر نخبگان و هنرمندان با روند برگزاری این سوگواره خواهیم بود.

آب فروش متذکر شد: بسیاری از اساتید با ما در راه برگزاری این سوگواره همراهی کردند که اگر اینگونه نمی شد برگزازی این برنامه هم ممکن نبود. در این میان بسیاری از این اساتید بزرگ و عزیز 5 سال است که همراه و همگام ما هستند.

وی ادامه داد: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از نظر کمی و کیفی با رشد خوبی همراه بوده است. بر این اساس این آثار در کتاب، سایت و نمایشگاه این سوگواره قابل مشاهده است.
 
"پرچم و کتیبه" بخش ویژه این دوره از جشنواره است

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: سال گذشته و در دوره قبل این سوگواره تعداد 8 هزار فریم عکس به دبیرخانه این جشنواره ازسال شده است. که این آثار می تواند برای آیندگان و نسل جوان و آینده ساز کشور یک گنجینه محسوب شود.

آب فروش اضافه کرد: بخش پوستر یکی از بخش های اصلی این سوگواره است. این بخش خود به 3 قسمت تقسیم می شود. نخست پوسترهای محرم که شامل تمامی پوسترهای مراسم های قبل از محرم تا روز اربعین می شود. دوم پوسترهای هفتگی هیات ها است که به دلیل اهمیت جلسات هفتگی این بخش را درنظر گرفته ایم .

وی تصریح کرد: پنجمین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی هیات یک بخش ویژه دارد که با عنوان پرچم و کتیبه است. در حقیقت برگزاری این سوگواره با این وسعت و کیفیت موجب می شود تا صنایع فرهنگی ما در این حوزه بهتر و مفیدتر عمل کنند.
 
اعلام جزئیات جوایز و هدایا

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: پیرامون جوایز این سوگواره نیز باید عرض کنم که در بخش پوستر به ترتیب به نفر اول 2 سکه، نفر دوم 1 سکه و نفر سوم نیم سکه اهدا می شود. همچنین در بخش هیات ها نیز به هیات اول 2 میلیون تومان، هیات دوم 1 میلیون تومان و به هیات سوم 500 هزار تومان اهدا می شود.

آب فروش اضافه کرد: همچنین در بخش جنبی این سوگواره نیز به طراح و پوستر برگزیده 1 میلیون تومان، به پوستر برگزیده 1 سکه و در بخش ویژه 2 سکه اهدا می شود.

وی ادامه داد: بخش عکس این سوگواره نیز در 2 قالب برگزار می شود. نخستین قالب مجموعه عکس و دومین قالب تک عکس است. بر این اساس در بخش مجموعه عکس تعداد عکس ها باید بین 7 تا 14 عکس باشد.
 
آثار برگزیده بر روی سایت سوگواره قرار خواهد گرفت

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: بخش ویژه این جشنواره نیز پیاده روی اربعین خواهد بود. همچنین آثار برگزیده نیز بر روی سایت سوگواره قرار خواهد گرفت.
آب فروش در پایان گفت: مراسم اختتامیه نیز در شهر مقدس مشهد و در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار می شود

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار