در نشست تشکل "زیر سایه خورشید" مطرح شد

کدخبر: 1858

علی علیجانی بیان کرد: خادمان حرم رضوی از تاریخ 16 مردادماه وارد استان می‌شوند و تا 24 این ماه حضور دارند که این حضور با محوریت 2 برنامه ویژه با عنوان گرامیداشت شهدای مدافع حرم و سفر به مناطق محروم انجام می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر؛علی علیجانی، سخنگوی تشکل "زیر سایه خورشید" عصر روز گذشته(پنج شنبه) در نشست خبری این تشکل به مناسبت آغاز دهه کرامت در حسینیه امینی‌های قزوین اظهار کرد: تشکل "زیر سایه خورشید" از سوی آستان قدس رضوی در 32 استان و 20 کشور خارجی تشکیل شد و به صورت بین المللی به ارائه برنامه می‌پردازد. 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این تشکل حضور کاروان رضوی یا خادمان امام رضا(ع) در استان‌هاست، بیان کرد: تولیت آستان قدس رضوی با شعار اِحیای سیره امام رضا(ع) در کشور در دهه کرامت تعدادی از خادمان حضرت را به استان‌ها اعزام می‌کند. 
این مسئول داشتن زندگی جهادی در جهت محرومیت‌زدایی را جزو سیره امام رضا(ع) دانست و گفت: تشکل "زیر سایه خورشید" از 9 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است که در استان قزوین به مدت 5 سال به صورت مستمر با انسجام لازم فعالیت دارد. 
وی افزود: یکی از برنامه‌های این تشکل فضاسازی زیارت از راه دور برای دوستداران امام رضا(ع) از طریق سفیران حرم رضوی است و محرومیت‌زدایی و تقویت برنامه‌های جهادی از دیگر برنامه‌های این کاروان در استان‌هاست. 

برگزاری جشن عقد جوانان قزوینی در شب میلاد امام رضا(ع)
علیجانی ادامه داد: خادمان حرم رضوی از تاریخ 16 مردادماه وارد استان قزوین می‌شوند و تا 24 این ماه در استان حضور دارند که این حضور با محوریت 2 برنامه ویژه با عنوان گرامیداشت شهدای مدافع حرم و سفر به مناطق و روستاهای محروم انجام می‌شود. 
وی در ادامه به تشریح ریز برنامه‌های حضور خادمان حرم رضوی به استان پرداخت و گفت: صبح روز 17 مردادماه اولین برنامه این خدام دیدار با امام جمعه قزوین و تشریح برنامه‌های این تشکل و حضور 8 روزه کاروان رضوی در قزوین است. 
سخنگوی تشکل " زیر سایه خورشید" قزوین اضافه کرد: دیدار با آیت‌الله باریک بین امام جمعه سابق قزوین و دیدار با مسئولان استان قزوین از دیگر برنامه‌های این کاروان است؛ همچنین به مناسبت روز خبرنگار این خادمان حرم رضوی در جشن روز خبرنگار حضور خواهند داشت. 
وی یادآور شد: حضور در بین مردم آبگرم، دیدار با امام جمعه این شهر و حضور در مناطق محروم از برنامه‌های بعدازظهر روز 17 مردادماه خادمان رضوی در قزوین است. 
این مسئول به برنامه‌های روز 18 مرداد کاروان رضوی در قزوین اشاره کرد و گفت: برنامه صبح این کاروان بازدید از بهزیستی و حضور در سرای سالمندان و برنامه بعدازظهر دیدار عمومی با مردم بوئین زهرا و شهر شال، دیدار با علمای دینی و خاندان آیت‌الله شالی و دیدار با خانواده شهیدپورمراد است. 
وی افزود: 19 مردادماه کاروان حرم رضوی با زندانیان قزوین دیدار دارند و بعدازظهر این روز در همایش بزرگ مدافعان حرم با حضور سردار سعید قاسمی حضور خواهند داشت. 
علیجانی ادامه داد: بعدازظهر روز20 مردادماه کاروان خادمان رضوی در شهرستان تاکستان، بعدازظهر 21 در طارم سفلی و روستای نیارک و صبح جمعه 22 مردادماه در منطقه الموت و بعدازظهر این روز در اقبالیه و در تجمع خانواده‌های شهدای این شهر حضور پیدا می‌کنند.

وی حضور در جشن شب میلاد امام رضا(ع) را جزو برنامه‌های اصلی خادمان رضوی برشمرد و بیان کرد: جشن میلاد از نماز مغرب و عشا تا نیمه شب در امامزاده حسین(ع) ادامه دارد و در این برنامه جشن عقد تعدادی از جوانان برگزار می‌شود. 

هیچ نهاد دولتی در فعالیت‌های تشکل حضور ندارد 
سخنگوی تشکل " زیر سایه خورشید" قزوین اضافه کرد: انتخاب 40 نفر از زائر اولی‌ها و اعزام آنها به مشهد به صورت رایگان از دیگر برنامه‌های جشن میلاد امام رضاست که به افراد محروم و بالای 45 سال تعلق می‌گیرد. 
وی 24 مردادماه را آخرین روز حضور کاروان رضوی در استان عنوان کرد و گفت: دیدار با نیروهای مسلح در پادگان جوادنیا و دیدار عمومی با مردم شهر محمدیه و مهرگان جزو آخرین برنامه‌های خادمان امام رضا(ع) است. 
علیجانی با بیان اینکه کاروان حرم رضوی در بیش از 170 برنامه در قزوین حضور خواهند داشت، بیان کرد: هیچ نهاد دولتی در فعالیت‌های تشکل حضور ندارد و این برنامه‌ها فقط به صورت مردمی است؛ البته مسئولان حمایت دارند اما همه جشن‌ها مردمی است. 
وی اذعان کرد: تشکل " زیر سایه خورشید" در مشهد مقدس دبیرخانه دارد و در گذشته زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت داشت؛ اما برای مردمی شدن این تشکل، هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی عهده دار انجام این فعالیت‌ها شدند. 
این مسئول در پایان عنوان کرد: برنامه‌های تشکل " زیر سایه خورشید" فقط مربوط به دهه کرامت نمی‌شود و در طول سال به ارائه سبک زندگی امام رضا(ع) می‌پردازد و در بحث محرومیت زدایی برنامه‌های اساسی را دنبال می‌کند. 
انتهای پیام/صبح قزوین

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار