به میزبانی اهالی شهیدپرور دهستان رحیم آباد

کدخبر: 1666

پانزدهمین دوره یادواره لاله های سرخ دشت زهرا به میزبانی اهالی شهیدپرور دهستان رحیم آباد بوئین زهرا برگزار شد

به گزارش سرویس دفاع مقدس قزوین خبر؛روز 20 اسفند ماه سال 1394 به عنوان روزی ماندگار در تقویم خاطرات پربار شهرستان بوئین زهرا ثبت شد.در این روز  به یاد ماندنی با حضور گسترده مردم ، خانواده معظم شهدا و مسئولین سطح شهرستان،پانزدهمین دوره مراسم یادواره لاله های سرخ دشت زهرا از سوی اهالی شهید پرور دهستان رحیم آباد و با سخنرانی حجت الاسلام و والمسلمین رسول پور از روایان برجسته موسسه روایت سیره شهدای قم برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام اله مجید توسط ابراهیم حسین خانی برادر شهید محمد حسین خانی آغاز گردید در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین احمد فیضی امام جماعت مسجد شهدای رحیم آباد در صحبت هایی کوتاه خدمت میهمانان مراسم که از روستاهای دور و نزدیک خود را به محفل شهدا رسانده بودند،خیرمقدم عرض نمود.


پانزدهیمن مراسم یادواره لاله های سرخ دشت زهرا با پخش کلیپی از شهدای غواص و بیانات مقام معظم رهبری  ادامه پیدا کرد و بعد از این برنامه گروه سرود دانش آموزان آموزشگاه شهید جهان آرا با سرپرستی استاد امیرانی  اقدام به اجرای سرود زیبای "شهید" نمود.


در ادامه برنامه  و در راستای گرامیداشت یادوخاطره شهدای مدافع حرم ، دلنوشته ای توسط زهرا پورمراد به یاد عموی شهیدش رسول پورمراد قرائت شد که در آن حکایت دلتنگی هایش را با دلی پردرد اما امیدوار نگاشته بود . لازم به توضیح است رسول پور مراد اولین شهید مدافع حرم استان قزوین و از اهالی شهرک مدرس شهرستان بوئین زهرا می باشد.

تجلیل از نخبه های علمی و جهاد گران عرصه تولید نیز از دیگر برنامه های مراسم امسال بود که در همین راستا از حاج مسعود نصرالهی به عنوان یکی زحمتکش ترین کشاورزان روستا و همچنین رضا حسین خانی یکی از اعضای فعال ستاد یادواره شهدا که سال گذشته توانست رتبه 24 کنکور سراسری  را کسب نماید تجلیل شد تا به صورت نمادین این واقعیت و تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد علمی و همچنین جهاد در عرصه تولید به صورت جدی تر پیگیری گردد.


حجت الاسلام والمسلمین رسول پور از روایان برجسته موسسه روایت سیره شهدای قم نیز در بیاناتی با تاکید بر مقام آسمانی شهدا اظهارداشت :اگر انسانی به مقامی والا و آسمانی میرسد این مقام قطعا معلول یک زندگی متقیانه و پرهیزکارانه است.
ایشان با ذکرخاطراتی از شهدا و مقام رفیع این بزرگ مردان تاریخ، تاکید نمود:  چنگ زدن به ریسمان ولایت و حرکت خالصانه جهت انجام تکلیف الهی رمز سعادتمندی شهدای عزیز بود


ایشان ضمن تشکر از اهالی شهیدپرور دهستان رحیم آباد جهت برپایی ایم مراسم باشکوه خطاب به دلسوزان اسلام و انقلاب،اظهار داشت : باید از هرفرصتی برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت استفاده نماییم زیرا که همه ی ما مدیون شهدا هستیم.


مراسم یادواره لاله های سرخ دشت زهرا با مداحی و سینه زنی توسط مداح اهل بیت احمد محمدپور ادامه یافت  و طنین ذکر جمیل "یازهرا" پایان بخش مراسم شد.

در پایان نیز حاضرین جهت تجدید پیمان با شهدا و بازدید از نمایشگاه "خاطرات شهدای رحیم آباد" و "یادواره شهدا در گذر زمان" به سمت مزار شهدای رحیم آباد حرکت نمودند و در فضایی مملو از عطر و بوی شهدا،عشق و ارادت خود را نسبت شهدای عزیز ابراز داشتند.

همچنین برپایی ایستگاه نقاشی همگانی با موضوع شهید از سوی دانش آموزان آموزشگاه سینابابامیر رحیم آباد از برنامه های دیگری بود که در حاشیه مزار شهدا اجرا شد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار