حجت الاسلام احمد پناهیان با بیان اینکه مبارزه و روحیه انقلابی گری جوهره ای است که خداوند قسمت هر کس نمی کند گفت: در طول انقلاب اسلامی بیش از 200 هزار شهید با باور اینکه مبارزه با دشمنان همچنان ادامه دارد در مسیر انقلاب به شهادت رسیده اند و هنوز هم در این راه ما شهید خواهیم داد چرا که مبارزه هنوز هست و پایانی نخواهد داشت.

به گزارش سرویس دانشگاه قزوین خبر؛حجت الاسلام احمد پناهیان در سیزدهمین یادواره شهدای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با عنوان «شهدای مدافع حریم اسلام» که در سالن اجتماعات دانشکده آینده پژوهی با حضور دانشجویان کشورهای مختلف و خانواده های شهدا برگزار شد با اشاره به اینکه همه انبیاء عده ای را داشتند که همراه آنها در حال مبارزه بودند اظهار کرد: آنچه در مبارزه بسیار مهم است توجه به اصل صبر بر مبارزه است که باید آن را همراه خود داشته باشیم.
وی ادامه داد: مبارزه هیچ گاه پایانی ندارد چرا که خداوند خود در قرآن کریم می فرماید که در تمام اقوام و ملل جریانی بر علیه اسلام و حق قرار دارد که تقابل آنها سبب شناخته شدن خبیث از طیب و فراریان از مبارزه و انقلابی گری و پایداران در این مسیر خواهد شد.
این مبلغ دینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عده ای با القاء این تفکر اشتباه در خصوص میانه روی تلاش می کنند تا سنگرهای مبارزه بر علیه دشمنان خالی شود تصریح کرد: این عده با تبلیغ برداشتی جدای از حقیقت می خواهند بگویند حاکمیت یعنی سهیم شدن در مدیریت جهانی که این تعبیر همان ذلت مضاعف است.
حجت الاسلام پناهیان افزود: متاسفانه این تفکر در برخی از دانشگاه های میان اساتید و دانشجویان در حال رواج است و ما در برخی از حوزه های علمیه نیز شاهد آن هستیم.
وی با بیان اینکه مبارزه و روحیه انقلابی گری جوهره ای است که خداوند قسمت هر کس نمی کند خاطرنشان کرد: کسانی که به شهادت می رسند نه تنها چیزی را از دست نمی دهند بلکه خداوند اجازه می دهد تا ۳ بار زندگی کنند و این تعبیر که شهدا زنده اند ناشی از همین حقیقت است.
وی با انتقاد از کسانی که خود را از سنگر مبارزه کنار می کشند گفت: گاهی چنان در زندگی روزمره غرق می شویم و فکر می کنیم که ما به وظیفه خود عمل کرده ایم و حال نوبت دیگران است که در این مسیر قدم بگذارند که سنگرها خالی می شود و دشمن آن را فتح می کند.
این کارشناس دینی در پایان با اشاره به اینکه در طول انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ هزار شهید با باور اینکه مبارزه با دشمنان همچنان ادامه دارد در مسیر انقلاب به شهادت رسیده اند عنوان کرد: هنوز هم در این راه شهید خواهیم داد چرا که مبارزه هنوز هست و پایانی نخواهد داشت.
لازم به ذکر است روایتگری سردار اهوازیان و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم استان قزوین همچنین خانواده شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف جهان از دیگر برنامه های این یادواره شهدا در دانشگاه امام خمینی(ره) به شمار می رفت.
انتهای پیام/کیوسنا

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار