معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین از تدوین و تصویب سند آمایش علم و فناوری استان قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، مهدی گلدوزها، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات معاونت اقتصادی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: تدوین و به‌روزرسانی سند آمایش علم و فناوری استان قزوین بر عهده کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان قزوین است.

وی با بیان اینکه این کارگروه  یکی از کارگروه‌های تخصصی و زیرمجموعه‌های شورای برنامه‌ریزی استان قزوین است، افزود: نویسندگان و طراحان سند آمایش ملی تنها مسئولیت تدوین و به‌روز رسانی دارند و رسالت توسعه استان بر عهده آنها نیست.

این مسئول اضافه کرد: دستور تدوین سند آمایش علم و فناوری استان قزوین در سال 95 تصویب و از سال 96 کار اجرایی تدوین و به‌روز رسانی آغاز و امروز نیز به طور کامل نگاشته شده است.

وی تاکید کرد: در این سند و در افق 1424 استان قزوین باید در حوزه فناوری و پژوهش، به وضعی مطلوب دست پیدا کند.

گلدوزها با اشاره به اینکه در این سند نسبت انسان، فضا و فعالیت مشخص شده است، تاکید کرد: انتظار داریم که تمام نهادها و کنشگرهای نهاد نظام علم و فناوری استان قزوین تا سال 1424 به وضع مطلوب رسیده باشند.

گلدوزها گفت: نهادهایی در حوزه علم، فناوری و بازار در این نظام دخیل‌اند و تلاش کرده ایم با تدوین این سند، رسالت و جایگاه هرکدام از این نهادها مشخص و عیان باشد.

وی در پایان یادآور شد: نهادهای علمی در نظرگرفته شده در سند آمایش علم و فناوری باید در سال 1424 نه تنها رشد پیدا کرده و در جایگاه مناسبی باشند، بلکه باید با توسعه، ارتباط مناسبی نیز با سایر نهادهای استان داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار