نخبه و مدال‌آور استان در المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۷ انگلستان، رشد فضای علمی استان را نسبت به سایر شهرها پایین دانست و گفت: مسئولین در این زمینه باید حمایت بیشتری داشته باشند.

معین قاسمی صاحب مدال نقره المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۷ در گفت‌وگو با پایگاه خبری قزوین خبر، اظهار کرد: رقبای ما مخصوصاً آمریکا، چین و سنگاپور ضمن داشتن آمادگی، مهارت لازم و کافی را در این زمینه دیده بودند اما بقیه کشورها در یک سطح بودند.

وی افزود: من در دوره‌های گذشته حضور نداشتم اما به گفته اساتیدی که در این مسابقات حضور داشتند سطح مسابقات تغییرات محسوسی نکرده بود.

قاسمی با بیان اینکه سطح فضای علمی قزوین نسبت به سایر استان‌ها رشد نکرده و مسئولین باید بیشتر تلاش کنند، اضافه کرد: مدیران برای رسیدن به این مهم می‌توانند با برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های مختلف برای نخبگان، آنان را مورد حمایت خود قرار دهند چراکه دانش آموزان قزوین از نظر استعداد چیزی کمتر از دانش‌آموزان سایر استان‌ها ندارند.

به گفته ی صاحب مدال نقره المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۷ برای آماده سازی شرکت کنندگان در این المپیاد، آزمون‌ها و دوره‌های مختلفی در سطح کشور برگزار شد که در موفقیت ما در این دوره از مسابقات اثرگذار بود.

وی ادامه داد: من در درجه نخست از خداوند متعال و سپس از خانواده و معلمانم تشکر می‌کنم که مشوق اصلی من در این زمینه بودند و من را راهنمایی کردند.

این نخبه استانی به هم سن و سال‌های خود توصیه کرد: قدم گذاشتن در این راه دشوار است ولی به دوستان خود توصیه می‌کنم پا به این عرصه بگذارند و با توکل به خداوند متعال و اتکا بر خانواده تمام تلاش خود را داشته باشند و ناامید نشوند و ریسک‌پذیری خودشان را نیز افزایش دهند.

قاسمی تصریح کرد: من از سال دوم متوسطه خود را برای ورود به المپیاد آماده کردم و با استفاده از کتاب‌های منبع برای المپیاد زیست‌شناسی و بدون حضور در کلاس‌های آموزشی توانستم طی یک سال و نیم این موفقیت را کسب کنم.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی است، ادامه داد: کنکور بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور است که مزه آن را نچشیده‌ام اما اگر قرار بود شرکت کنم دوست داشتم رتبه دو رقمی کشور را کسب کنم و حتی این توانایی را در خود می‌دیدم، با وجود اینکه دانش آموزان المپیادی در برنامه ریزی از بقیه دانش آموزان عقب‌تر بودند می‌توانستم با جبران این مسئله خود را به سایر دانش آموزان برسانم.

صاحب مدال نقره المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۷ در پایان خاطرنشان کرد: من از ابتدا عاشق رشته زیست‌شناسی نبودم و این علاقه رفته رفته و با مطالعه کتب مربوطه و حضور در آزمایشگاه ایجاد شد و بعد از آن با توکل بر خداوند، تلاش اساتید و والدینم در نهایت به هدفم رسیدم.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار