دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه کسی قانون اساسی را قبول ندارد نباید وارد عرصه انتخابات شود، گفت: جوانان می‌توانند از شورای نگهبان بخواهند که در تایید صلاحیت این افراد با حساسیت بیشتری عمل کند.

به گزارش سراج24؛ داوود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه کسی قانون اساسی را قبول ندارد نباید وارد عرصه انتخابات شود، گفت: جوانان می‌توانند از شورای نگهبان بخواهند که در تایید صلاحیت این افراد با حساسیت بیشتری عمل کند.

گودرزی در این نشست که به همت قرارگاه دانشجویی شهید رجایی (قدر) بسیج دانشجویی استان فارس و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که با صحنه‌ای جدیدتری نسبت به سال‌های قبل در انتخابات مواجه هستیم و چیزی که باید در مورد آن بحث کنیم، این است که چه کاری از ما برمی‌آید و چگونه باید آن را انجام دهیم.

وی گفت: برای اینکه در این انتخابات موثر بوده و نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشیم، چند الزام وجود دارد، اول اینکه اعتماد به نفس داشته باشیم و امیدوارانه وارد صحنه شویم، چرا که در ظاهر به واسطه مشکلات معیشتی و اقتصادی و اینکه دولت‌ها به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، مردم گلایه‌هایی دارند، به همین دلیل ممکن است برخی بخواهند عملیات روانی ایجاد کنند.

گودرزی افزود: زمینه اینکه جوان انقلابی و دانشجوی بسیجی دل زده شود وجود دارد، زمینه برای امیدوار بودن هم با وجود سنت‌های الهی وجود دارد؛ چرا که خدا جریان حق را، ولو در اقلیت، پیروز می‌کند و این از حضرت آدم تاکنون وجود داشته است، اگرچه همیشه باطل عده و عده بیشتری داشته است و این سنت الهی است که خون بر شمشیر پیروز است.

وی ادامه داد: ما یک قدرتی داریم که مافوق همه قدرت‌هاست و قابل تصور نیست؛ چرا که ما به خدا و اهل بیت متوصل هستیم که یک گوشه چشم آنها، دنیا را متحول می‌کند؛ ما این را به ریز در جنگ هشت ساله درک کردیم و این روند، در تمام عمر انقلاب اسلامی قابل مشاهده بوده است.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه باید به این باور داشته باشیم که «من جوان انقلابی، قدرتمندترین فرد دنیا هستم»، ادامه داد: ما باید با این نگاه که من قدرتمندترین فرد در روی زمین هستم، در همه فعالیت‌ها، چه انتخابات و چه دیگر اقدامات، ورود کنیم.

وی یادآور شد: نکته دوم در عرصه فعالیت انتخاباتی، شناخت صحنه است تا بازیگران داخلی و خارجی این صحنه را برای کنشگری شناسایی کنیم.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به وجود جریان‌های مختلف در کشور و نحوه عملکرد آن‌ها گفت: جریان غرب گرا می‌گوید ما بر اساس اسلام نمی‌توانیم حکومت داشته باشیم و باید مسیر غربی‌ها را برای پیشرفت و تمدن طی کنیم. این جریان معتقد است سبک زندگی و مسیر غربی‌ها را باید برای پیشرفت ادامه دهیم و همه موانع از جمله مذهب، اسلام، سبک زندگی ملی و چنین مسائلی را باید از سر راه برداریم؛ روحانی و ظریف در این دسته قرار دارند که در هشت سال گذشته با برجام، کشور را فشل کردند و امروز در آستانه انتخابات، می‌گویند ترامپ جریان برجام را خراب کرد.

گودرزی افزود: این جریان در این چند ماه باقی مانده برای ایجاد دوگانه مذاکره و معیشت در تلاش هستند. اما ما این نوع نگاه را قبول نداریم و غلط می‌دانیم؛ چرا که با مبانی انقلاب و نظام ما متفاوت است.

وی با بیان اینکه در جهان یک جریان زور و سلطه‌گر و یک جریان سلطه پذیر وجود دارد، تصریح کرد: ما با انقلاب اسلامی نخواستیم در این دو جریان قرار داشته باشیم؛ اما اینگونه نگاه به دنیا و نپذیرفتن زور، در طول تاریخ هم هزینه داشته و ما هم هزینه می‌دهیم. چرا که با عقل و دین ما جور در نمی‌آید.

گودرزی با اشاره به جریان قذافی و اتفاقاتی که برای وی و لیبی رخ داد، تصریح کرد: نه فقط با مذاکره و تعامل با غرب برای مردم دستاوردی حاصل نشد، که کشور هم به اغتشاش و هرج و مرج رسید، و این جریان می‌خواهد مردم ایران را هم به همین سمت ببرد.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تصریح بر اینکه طراحی دشمن به خصوص بعد از فتنه ۸۸ تاکنون، گرفتن مردم از نظام، با هر راهی، همچون تحریم‌های بیشتر و عملیات روانی بوده است، ادامه داد: در آستانه این انتخابات هم همین کار 

را دارند انجام می‌دهند و راهبرد اصلی آنها، مشارکت پایین مردم در انتخابات پیش روست؛ و اگر به این هدف نرسند، پس باید تلاش کنند یک غربگرا روی کار بیاید. برای همین است که مقام معظم رهبری به حضور پرشور مردم تاکید دارند و بعد انتخاب اصلح.

وی، همه جریان‌های انحرافی را وارد جریان نفاق به عنوان مورد سوم دانست و گفت: راهبرد این جریانات، بر آتش اختلافات دمیدن، دعوا میان طرفداران داوطلبین و تولید محتوای منافقین آلبانی است که در این راه، نفاق را به حد اعلا به چشم می‌بینیم.

گودرزی گفت: جریان انقلاب که به دنبال تحقق راهبرد کلان رهبری در موضوع حضور حداکثری است، می‌گوید راهی نداریم جز اینکه یکی از نیرو‌های انقلاب را وارد عرصه کنیم و فرصتی برای از دست دادن میدان نداریم.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه مردم اصلی‌ترین جریان صحنه انتخابات هستند، گفت: الزام سوم، شناخت هدف و ماموریت است، و مأموریت ما، برگزاری یک انتخاب حداکثری و انتخاب اصلح است. پس باید به دنبال تولید پیام برای مردم باشیم.

گودرزی تاکید کرد: در این راه، اول باید واقعیت‌هایی که در صحنه وجود دارد را مرور کنیم، از جمله اینکه انتخابات جمهوری اسلامی، فرمایشی نیست و هر که مردم دوست داشته باشند رای می‌آورد؛ لذا کاملاً واقعی است.

وی تصریح کرد: واقعیت دوم، مسائل کشور است. باید توجه داشت که اولا ما کشور بدون مسئله نداریم. با این نشانه که آمریکا بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ اندیشکده دارد برای شناسایی مسائل و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای ارائه راهکار و دوم اینکه مسائل راه‌حل دارند و نخبگان باید راه‌حل بدهند و مسئولین هم پای کار این راه حل‌ها برای حل معضلات باشند.

گودرزی اضافه کرد: یکی از نشانه‌های اینکه ما رو به اضمحلال نیستیم، این است که آمریکا و اسرائیل همه هم و غمشان این است که ایران را مدیریت کنند که تاکنون نتوانسته‌اند از عهده آن بر بیایند.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس، واقعیت سوم را ریشه مسائل دانست و گفت: ۵ دسته عامل برای به وجود آمدن مسائل وجود دارد، از جمله عده‌ای می‌گویند طراحی و اندیشه‌های ما برای حکومت غلط است، دوم اینکه رهبران خوب کشور را مدیریت نکردند، دسته سوم مدیران میانی کشورند که ممکن است پایه کار نبوده باشند، گروه چهارم نخبگان حوزوی و دانشگاهی هستند که آنجا که حضورشان لازم بوده، حضور خوبی نداشتند، و دسته آخر هم مردم و حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف است.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: در دسته اول ما مشکلی نداریم، چون نوع حکومت ما از دین اسلام گرفته شده، و به گفته دوست و دشمن هم کاربلدتر، فهیم تر، مهربان تر، دلسوزتر، ژرف اندیش‌تر و توانمندتر از رهبران انقلاب، در دنیا وجود ندارد؛ تصریح کرد: مردم هم نحیب‌ترین مردمی بوده اند که تاکنون پای کار انقلاب ایستاده اند، اگر چه در جا‌هایی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی ایراداتی دارد، اما اصل مسئله اصلی به مدیران میانی برمی‌گردد؛ چرا که اگر مدیران، انقلابی باشند، هم به مردم خوب میدان می‌دهند و هم به موقع از نخبگان استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه عمده مدیران کشور توسط مردم، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: اگر عقلانیت را میان مردم ترویج دهیم و مردم خارج از احساسات، و با تعقل، در عرصه انتخابات مختلف حاضر شوند، افراد سالم رای می‌آورند و مدیریت بهتر می‌شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه هر جایی که با مدیریت بر فکر انقلابی وارد عرصه شدیم، موفق بودیم، به مدیریت حاج قاسم سلیمانی در عرصه نظامی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: مکتب حاج قاسم، انقلابی رفتار کردن است؛ پس اگر فرد انقلابی بر سر کار بیاید، دزدی نمی‌کند و سرعت کار بالا می‌رود، در عین حال برای معضلات و مشکلات، راه حل‌های انقلابی ارائه می‌دهد و مشکلات را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه در عملیات روانی و رسانه‌ای، مسئله تکرار بسیار مهم است ادامه داد: خسته نشدن در این راه یکی از اولویت هاست و باید متناسب با دشمن، مسائل را با ادبیات مختلف تکرار کرد.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ذائقه مخاطب را موضوع مهم مبارزه در عرصه انتخابات و دیگر عرصه‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: شناخت ظرفیت‌ها، نکته مهم دیگر است که ما باید بدانیم تنها نیستیم، اما همیشه تنها کار می‌کنیم. پس با شناسایی افراد همسو و ظرفیت‌های درونی و بیرونی، تدوین یک نقشه راه و برنامه عملیاتی باید در اولویت قرار داشته باشد.

وی با تاکید بر شناخت ذائقه‌های مختلف در مردم افزود: عده‌ای مذهبی اند، تعدادی ملی‌گرا، بخشی از مردن با مسئله سفره و معیشت مواجهند، و عده‌ای نیز آزادی اجتماعی و تفریح برایشان مهم است، و عده‌ای هم سیاسی اند؛ پس باید پیام‌های مطرح شده را با این مخاطبان تنظیم کنیم.

گودرزی با بیان اینکه برای بخش مذهبی باید از دستورات اسلام و نمونه‌های تاریخی و قرآنی مثال آورد تا از خستگی و دلزدگی شان بکاهیم و به حضور پرشور در انتخابات تشویق کنیم ادامه داد: برای ملی گرایان باید از قدرت و پیشرفت ایران حرف زد و برای نخبگان از زمینه حضور با شرایط حل مسئله برای معضلات روزمره سخن گفت؛ ضمن اینکه صحبت از زاویه امنیت برای همه اقشار مهم است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم و با یک مدل ایرانی اسلامی می‌خواهیم مردم خوب زندگی کنند و در مدتی که این مدل پیاده شده، نشان داده که کار آمده است، تاکید کرد: امروز از حداقل‌ها برای احراز صلاحیت باید چشم پوشی کرد و کسی که احراز صلاحیت شود که با ذره ذره وجودش به مبانی انقلاب ایمان داشته باشد، پس شورای نگهبان باید کسی را تایید صلاحیت کند که خود را مجری بیانیه گام دوم انقلاب می‌داند.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه نمی‌شود کسی قانون اساسی را قبول نداشته باشد، اما وارد عرصه انتخابات شده و تایید صلاحیت شود، تصریح کرد: جوانان می‌توانند با مکاتبه با شورای نگهبان، از این شورا بخواهند که حداکثر‌ها را در تایید صلاحیت‌ها لحاظ قرار دهند و به حداقل‌ها بسنده نکند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار