سیدافقهی ‌در گفتگو با «سراج24»:

کدخبر: 4184

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظام شاهنشاهی تلاش داشت اسلام آمریکایی را به ملت تحمیل کند؛ آنان می‌گفتند دین از سیاست جداست و پادشاه باید پادشاهی خود را بکند و آخوند هم باید در مسجد نماز خودش را بخواند ولی امام خمینی (ره) با حرکت انقلابی و فجرآفرین خودشان این بدعت تحمیلی را شکستند.

سید هادی سیدافقهی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با سراج24، اظهار کرد: فلسفه انقلاب همان فلسفه قرآن کریم و منطق حضرت رسول (ص) بوده است که انسان را به کمال، صلاح، رستگاری، رفع ظلم، سیادت و رعایت حقوق دیگران دعوت می‌کند در حقیقت انقلاب سکوی پرتاب برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است که تمام انبیای الهی در پی آن بودند.

وی ادامه داد: وقتی وصف بهشت گفته می‌شود می‌بینیم که در بهشت ظلم و تجاوز وجود ندارد و آرامش کامل برقرار است؛ دین اسلام یک عقیده الهی است که از این عقیده یک سیستم نظام‌مند کامل برای حیات بشری ایجاد می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در منشورهای نگارش شده، فرمایشات و سخنرانی‌ها مردم را به اسلام دعوت می‌کردند و مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی همان مفاهیم قرآنی است؛ بعضی از افراد معتقدند که امام خمینی (ره) چیز جدیدی نیاوردند بلکه همان اسلام ناب محمدی را آوردند.

تلاش شاه برای تحمیل اسلام آمریکایی به ملت

وی اضافه کرد: نظام شاهنشاهی تلاش داشت اسلام آمریکایی را به ملت تحمیل کند؛ آنان می‌گفتند دین از سیاست جداست و پادشاه باید پادشاهی خود را بکند و آخوند هم باید در مسجد نماز خودش را بخواند ولی امام خمینی (ره) با حرکت انقلابی و فجرآفرین خودشان این بدعت تحمیلی را شکستند.

سید افقهی با بیان اینکه در حال حاضر روح انقلاب از مرزهای ایران فراتر رفته و گسترش پیدا کرده است، عنوان کرد: هر چند برخی از حکام ظالم خواستند انقلاب اسلامی را بدنام کنند و بحث صدور انقلاب را با توپ تانک مطرح کردند اما حضرت امام (ره) فرمودند منظورشان صدور انقلاب با توپ و تانک نیست بلکه صدور «مفاهیم انقلاب» است و انقلاب با ظلم سازگاری ندارد و در کنار مستضعفان است. رفع ظلم از درون ایران شروع شد و تا به امروز نیز این مبارزه بی‌امان با فساد وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه روح انقلاب، روح اسلام است که درون آن ابعاد سیاسی و راهبردی را می‌بینیم، خاطرنشان کرد: شعار نه شرقی و غربی انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن کریم است؛ ده‌ها سال قبل از انقلاب، انقلاب‌ها و کودتاهایی که رخ می‌داد پشتش به اردوگاه غرب و یا به اردوگاه شرق گرم بود ولی انقلاب اسلامی تنها انقلابی بود که به شرق و غرب تکیه نکرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به قدرت الهی و تکیه‌بر آن اظهار کرد: در جنگ تحمیلی همه اردوگاه‌های شرق و غرب از صدام حمایت کردند ولی ما به خداوند متعال تکیه کردیم و خداوند بر آنان چیره شد و امداد غیبی خدا را لمس کردیم. در حال حاضر این امر در یمن، فلسطین و لبنان تکرار شده است و خداوند در کنار این نیروهاست؛ در حقیقت شعار «نه شرقی نه غربی» دستاورد بزرگ دیگری از انقلاب اسلامی است.

وی در خصوص انقلاب فرهنگی بیان کرد: فرهنگ شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله با انقلاب اسلامی فروپاشید اما پاک‌سازی روحیه طاغوتی و شاهنشاهی به این سادگی‌ها نبود لذا همیشه حضرت امام هشدار می‌دادند که از خوی و زندگی کاخ‌نشینی به دور باشید اما متأسفانه به علت غفلت مسئولین برخی از آنان هم خود را آلوده به کاخ‌نشینی کردند و هم این مسئله را به دیگران سرایت دادند.

سید افقهی تأکید کرد: امام خمینی (ره) مستضعفان را ولی‌نعمتان جامعه ‌دانستند و این‌گونه به مردم ایران شخصیت دادند و خواستند بگویند این انقلاب و کشور برای مردم است.

وی با بیان اینکه تکیه‌بر امکانات ذاتی و داخلی کشور بسیار مهم است، افزود: در کشور خود همه‌چیز داریم پس چرا باید به دست بیگانگان چشم بدوزیم؟! مقام معظم رهبری نیز بر منطق امام (ره) تأکید داشته و آن را ادامه دادند. وقتی در داخل کشور ثروت‌های خدادادی بی‌شماری از قبیل پتروشیمی، طلا، اورانیوم و کشاورزی وجود دارد چرا باید چشم به دست بیگانگان داشته باشیم و سخنان غربی‌ها را بپذیریم.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: با شیوع کرونا می‌بینیم که بالاترین آمار تلفات برای آمریکا، هندوستان و انگلستان است. غربی‌ها در بحث دموکراسی گوش فلک را کر کرده بودند که آمریکا مهد دموکراسی است و در آنجا آزادی و عدالت وجود دارد اما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مشاهده کردیم که آنان در دموکراسی حرفی برای گفتن ندارند.

وی ادامه داد: برخی از افراد وقتی اسم آمریکا را می‌شنوند برای آن غش‌وضعف می‌کنند و این در حالی است که در آمریکا ظلم و تجاوز وجود دارد و سیاه‌پوستان را می‌کشند ولی بااین‌حال برخی از افراد در داخل کشورمان ساز آمریکا را کوک می‌کنند.

سیدافقهی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اعتماد به نفس و داشتن هویت را نهادینه کردند و رهبر معظم انقلاب نیز این راه را ادامه دادند، اشاره کرد: معمار کبیر انقلاب شعار «ما می‌توانیم» را سر دادند و مقام معظم رهبری آن را عملیاتی کردند و در حال حاضر در عرصه‌های نظامی، صنعت، پزشکی، بهداشت، نانو، هسته‌ای، لیزر، نرم‌افزار و تولید علم شاهد تحقق این شعار هستیم.

وی به کتاب صعود چهل‌ساله اشاره و تصریح کرد: آمار ارائه‌شده در این کتاب برگرفته از آمار مؤسسات بین‌المللی است و کشورهای غربی اعتراف داشتند که انقلاب اسلامی پیشرفت داشته است ولی در داخل کشور برخی از افراد هستند که می‌گویند ما نمی‌توانیم و پیشرفتی نداشته‌ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی متذکر شد: برخی از این افراد با اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ تلاش داشتند که موریانه‌ای به دیوار فرهنگی کشور بیندازند که مقام معظم رهبری فریادشان برای این موضوع بلند شد و در سخنرانی نوروزی خود در مشهد مقدس عنوان داشتند که ما اجازه نمی‌دهیم تقی‌زاده‌ها ما را به عقب بازگردانند چون ایران فرهنگ تاریخ و ارزش‌های خاص خود را دارد.

وی عنوان کرد: اگر از دستاوردهای انقلاب محافظت نمی‌کردیم چنین مسئولانی در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دستاوردهای انقلاب را از بین می‌بردند؛ انقلاب اسلامی انقلابی الهی است و قطعاً خداوند از آن حمایت خواهد کرد.

سید افقهی در خصوص دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی بیان کرد: اولین و مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بازگرداندن اعتمادبه‌نفس به ملت‌های مسلمان است؛ بعد از دو شکست بزرگ اعراب از رژیم صهیونیستی در سال‌های ۱۹۲۷ و ۱۹۷۳ میلادی خود فلسطینی‌ها نیز باور کرده بودند که اسرائیل قدرتمند است ولی امروز می‌بینیم که برخی از حکام عرب با رژیم صهیونیستی سازش کردند و برخی از آنان سینه‌خیز به‌سوی اسرائیل در حال حرکت بوده و در حال عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند.

محور مقاومت یکی از برکات انقلاب اسلامی است

وی با تأکید بر اینکه محور مقاومت یکی از برکات انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار این محور سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی است، افزود: امروز محور مقاومت از یمن گرفته تا جنوب لبنان دست‌های اسرائیل را بسته است. تا قبل از انقلاب اسلامی، اسرائیل به هرکجا که دلش می‌خواست لشکرکشی و آن را تصرف می‌کرد ولی امروز جرئت آن را ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در سوریه نیروهای مردمی جلوی داعش ایستادگی کردند و در عراق نیز نیروهای حشدالشعبی به مقابله با داعش پرداختند که همه این اتحاد و اعتماد به نفس از برکات انقلاب اسلامی است. روحیه شهادت‌طلبی و فرهنگ جهادی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است و علی‌رغم توطئه‌های دشمنان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور ادامه دارد.

سید افقهی در پایان سخنانش در خصوص حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: تا زمانی که پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم آسیبی به این مملکت نمی‌رسد تا زمانی که سه‌گانه امت، مکتب و رهبری حفظ شود و به دستان دشمن چشم ندوزیم و به توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم انقلاب حفظ خواهد شد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار