نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: حاج قاسم به‌عنوان یک نیروی تقویت‌کننده وحدت توانست هویت ملت‌های اسلامی را به یکدیگر نزدیک کند و به نوعی دیگر می‌توانیم بگوییم حاج قاسم را باید شخصیتی معرفی کنیم که مکتبش می‌تواند تکوین تمدن اسلامی را در دوران معاصر رقم بزند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سراج24، با بیان اینکه سردار سلیمانی به‌عنوان چهره بین‌المللی مقاومت شناخته شده است، اظهار کرد: حمایت بی‌چون و چرای این شهید بزرگوار از رویکرد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تفکر اسلامی از حاج قاسم سلیمانی یک الگو و نماد ساخته است، حاج قاسم چهره بین‌المللی مقاومت محسوب می‌شود که در جای‌جای ممالک اسلامی شناخته شده است.

شباهت عملکرد حاج قاسم با سید جمال‌الدین اسدآبادی

وی با مقایسه عملکرد حاج قاسم و سیدجمال‌الدین اسدآبادی تصریح کرد: نقشی که سید جمال‌الدین اسدآبادی در بیداری امت اسلامی ایفا کرد به شکلی دیگر با قوت و قدرت عملیاتی بیشتر توسط حاج قاسم سلیمانی ایفا شد؛ سید جمال‌الدین اسدآبادی در عرصه تفکر اسلامی توانست میان ملل مسلمان بذرهایی را بکارد که تا امروز آثار آن در مصر، الجزایر، لیبی، لبنان، افغانستان، پاکستان، کشورهای دیگر عربی و حتی رگه‌هایی از آن در اروپا قابل رهگیری است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حاج قاسم به‌عنوان یک نیروی تقویت‌کننده وحدت توانست هویت ملت‌های اسلامی را به یکدیگر نزدیک کند و به نوعی دیگر می‌توانیم بگوییم حاج قاسم را باید شخصیتی معرفی کنیم که مکتبش می‌تواند تکوین تمدن اسلامی را در دوران معاصر رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که تفکر حاج قاسم سلیمانی، رفتار و منش متأثر از رویکردهای دینی آن را برجسته می‌کند در آینده بیش از امروز نمایان پیدا خواهد کرد؛ در آینده نزدیک تمدن نوین اسلامی با رویکردهای امت‌محورانه رخ خواهد داد که این تمدن مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های حاج قاسم در انسجام‌بخشی به عرصه مقاومت و مبارزه با نظام سلطه خواهد بود.

مقتدایی با بیان اینکه عناصر «حماسه» و «دفاع از کیان ملت ایران» در روند رفتاری حاج قاسم قابل مشاهده است، اضافه کرد: این عناصر برآمده از تفکر و رفتار مبتنی بر سیاست اسلامی است. در دوران معاصر کمتر کسی دیده شده است که بتواند در این حد و گستره در صحنه بین‌المللی و داخلی انسجام‌بخشی میان نیروها را ایجاد کند و این نیروها را تحت فرماندهی و هدایت رهبری امت اسلامی قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه حاج قاسم ایستادگی در برابر نظام‌سلطه را به کشورهای دیگر آموخت، گفت: حاج قاسم به‌عنوان شاگرد مکتب امام خمینی(ره) و سرباز فرماندهی امت اسلامی که امروز در شخص مقام معظم رهبری متجلی شده است توانست مکتب برآمده از رویکردهای اسلامی را در ایران و سایر ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی گسترش دهد و قوام‌بخشی آن را سرعت بخشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تشریح کرد: این شهید والامقام به‌عنوان سرباز ملت، پرورش‌یافته مکتب اسلام و کنشگر فعال چند بُعدی می‌تواند به‌عنوان الگو برای کسانی که دغدغه اسلامی شدن سیاست را دارند قرار گیرد.

حاج قاسم دغدغه سیاست اسلامی را داشت

وی با بیان اینکه حاج قاسم دغدغه سیاست اسلامی را داشت، ادامه داد: حاج قاسم شاگرد مکتب اسلام سیاسی امام خمینی(ره) بود، حاج قاسم به‌عنوان یک سرباز ولایت عمل کرد و توانست حرف و عمل را با همدیگر بیامیزد و اسلام را در خود پیاده کند و در ملت‌های اسلامی گسترش دهد، این تفکر همان چیزی است که در جریان بیداری اسلامی شاهد آن بودیم.

بیداری اسلامی یک روند جدی و پویاست

مقتدایی بیان کرد: نظام سلطه در کوتاه‌مدت موفق شد جلوی بیداری اسلامی را با انواع خون‌ریزی‌ها، فریب‌کاری‌ها و کودتا در مصر، سوریه و یمن بگیرد ولی روند بیداری اسلامی یک روند جدی و پویاست که اکنون در رکود ناشی از فشار سلطه‌گران و کنشگران نظام سلطه قرار گرفته و تحت‌الشعاع این فشارهاست؛ بیداری اسلامی در آینده نزدیک از این روند خلاصی خواهد یافت و بار دیگر جریان بیداری اسلامی موفقیت‌های قابل‌توجهی خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش یادآور شد: مدیران جمهوری اسلامی ایران باید در تراز حاج قاسم در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و نظامی خودشان را تربیت کرده و بیش از گذشته برای رشد خود تلاش کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار