معاون صدای رسانه ملی گفت: دشمن به دنبال سوء استفاده از ماجرای سقوط هواپیما است و در این بین رسانه‌ها باید توطئه دشمن را در این ماجرا تبیین کنند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی صبح امروز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه خود را برای ورود به کارزار واقعی آماده کرده‌اند که در آن باید اندیشه‌ها ما را برای داشتن حرف کمک کند.

وی افزود: امروز دشمنان بر انتقام از ملت مانور می‌دهند لذا ما باید این نکته را در رسانه‌ها باید در اولویت قرار دهیم.

شاه‌آبادی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که تصویر مثبت ایران را در دنیا از بین ببرد چراکه تصویر ساخته شده از ایران یک تصویر یک نسل و توجه به انسانیت و تبیین درست هدف انسان از خلقت است.

معاون صدای رسانه ملی عنوان کرد: دشمن به ایجاد یأس و ناامیدی در مردم تکیه و برای رسیدن به این هدف از طرح سوال و ایجاد شبهه استفاده می‌کند و البته نقش رسانه در این بین مهم بوده و کار رسانه تامل و توجه به همین نکته دشمن است.

وی یادآور شد: شکل‌گیری حوزه فیلم و تلویزیون اساسا ناسالم بود و بستر ابتذال به مرور زمان گسترش یافت و این در حالی است که مطبوعات با نگاه سالم شکل گرفتند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه امروز درگاه انتشار ما از تلویزیون فراتر رفته و وسیع‌تر شده است، اضافه کرد: تولیدکنندگان محتوا همانند سربازان جبهه رسانه هستند و نقطه عزیمت ما مبتنی بر آگاهی است و سرگرمی همراه با غفلت نیست.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به تاثیرنگاه مادی نسبت به رسانه خاطرنشان کرد: این نگاه مادی، پیکره‌ای از رسانه را می‌سازد که انسان را از دین، هدفمندی و استکبار ستیزی دور می‌کند لذا افرادی که در حوزه رسانه فعال هستند باید نگاه خود نسبت به موضوع را درنظرداشته باشند.

وی مطرح کرد: در حادثه اخیر برخی افراد سعی می‌کنند تاخیر ۴۸ ساعته در بیان علت سقوط هواپیما را به بدبینی و عدم صداقت مسولان ارتباط دهند لذا قلم رسانه می‌تواند در این بین آگاهی‌بخش باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از درگاه‌های انتشار رادیو و تلویزیون است، اما در دنیایی که تعدد درگاه‌های انتشار وجود دارد به تنهایی به عنوان نقطه ضعف یا قدرت نیست.

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار