یک فعال رسانه‌ای با بیان اینکه سکوت در برابر فساد وحدت شکن است، گفت: تخریب‌ها نشان می‌دهد نماز جمعه عملکرد قابل قبولی داشته و خطبه‌های آن اثرگذار بوده است.

بهنام محمودی از فعالان رسانه‌ای استان قزوین درگفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر با بیان اینکه نماز جمعه یک رسانه فراگیر بدون تشریفات است، اظهار کرد: تعامل چهره به چهره ائمه جمعه با مردم نشان از اهمیت نماز جمعه دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم در جامعه امروز و با توجه به شرایط کشور جایگاه نماز جمعه را بسنجیم باید ببینیم دشمن کجا را هدف گرفته است.

محمودی تصریح کرد: امروز می بینیم که خطیه‌های نماز جمعه به شدت مورد تحلیل قرار می‌گیرد و این نشان میدهد که نماز جمعه دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: یکی از تفاوت‌های ائمه جمعه با مدیران در حضور ائمه جمعه در میان مردم است و اگر مدیران به مانند ائمه جمعه در میان مردم حضور داشتند شاهد این گسست موجود در جامعه نبودیم.

این عضو خانه مطبوعات استان قزوین عنوان کرد: تریبونی مهم‌تر از رسانه نماز جمعه نداریم و ائمه جمعه در آن سعی میکنند مسائل عامه مردم را در این تریبون مطرح می‌کنند.

وی بیان کرد: در حالی که رسانه‌ها سعی میکنند هرکدام تریبون قشر خاصی از جامعه باشند، ائمه جمعه زبان مردم عامه مردم هستند.

این فعال رسانه‌ای تأکید کرد: امروز یکی از موارد مهم جامعه امروز،  فاصله ای است که بین طبقه غنی و ضعیف حامعه ایجاد شده و رویکرد و برنامه های اشتباه در دولت‌ها باعث ایجاد گسست طبقاتی در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه سکوت در برابر فساد به بهانه حفط وحدت در جامعه معنا ندارد ادامه داد: وقتی مردم فساد را در جامعه می بینند و مشاهده می‌کنند که  ارتباط با برخی افراد شرط انتصاب و زندگی خوب است نه تنها وحدت معنایی ندارد بلکه سکوت در برابر این مسائل، وحدت شکن است

محمودی اظهار کرد: عامل اصلی شکستن وحدت در جامعه سکوت در برابر این افراد و این فساد ها است چون مردم دیگر جایی برای بیان حرفهای خود پیدا نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه گوش شنوای جامعه بوده و نباید در برابر جامعه سکوت کنند، افزود: جمع زدن وحدت در سایه فساد به مانند جمع زدن شب و روز است.

این فعال سیاسی ادامه داد:ائمه جمعه نماینده ولی فقیه در جامعه هستند و نمی توان این را بیان کرد که نماینده رهبری در جامعه به دنبال بد خواهی برای مردم هستند اما چون بعضی اوقات در راستای اهداف برخی افراد و جریان‌ها نیست دست به بمباران و تخریب این جایگاه میزنند

وی ادامه داد: تخریب‌های امروز نشان می دهد که نماز جمعه به خوبی عمل کرده و ضمن اینکه خطبه‌ ها اثرگذار بوده، حرف دل مردم در آن بیان شده است.

محمودی عنوان کرد: سکوت در برابر فساد با روح نماز جمعه نه تنها منافات ندارد بلکه روح خطبه نماز جمعه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز می بینیم که در کنار اینکه حرف مردم در تریبون نماز جمعه شنیده می شود شاهد مبارزه با فساد هم در نماز جمعه هستیم.

این فعال رسانه‌ای در پایان با بیان اینکه نباید روحیه امید از جامعه گرفته شود، یادآور شد: از سویی نباید اجازه دهیم برخی ها به بهانه از بین نبردن امید مردم، در زیر چنین شعارهایی پنهان شوند و این با تدبیر و دلسوزی امام جمعه ایجاد می شود.

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار