عضو شورای شهر قزوین گفت: درافشانی در حیطه مباحث مرتبط با شهرداری تخصص لازم را ندارد و بایستی نیرویی را انتخاب کنیم که علاوه بر تخصص لازم حتما از معاونین شهرداری باشد.

شهردار باید یک فرد متخصص و چندوجهی باشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر اینکه فردی که انتخاب می‌شود نزدیک به آن تفکر باشد نه صرفا نیروی سیاسی، گفت: شهردار باید یک فرد متخصص و چندوجهی باشد و اعضای شورا نیز نیروهای متخصص همسو را انتخاب کنند.

احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با قزوین خبر در پاسخ به ملاک‌های انتخاب شهردار اظهار کرد: در قانون به صراحت این ملاک‌ها اعلام شده است آیا چیزی بیش از این می‌خواهید؟

وی ادامه داد: آقای درافشان تنها سرپرست هستند و کاندید ما نبودند و باید از افرادی که به وی رای دادند پرسید که بر اساس چه مبنا و معیاری وی را انتخاب کردند؛ چون اعتقاد داریم نیرویی باید بکارگیری شود که توانایی لازم را در حیطه‌های شهرداری داشته باشد.

این عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: درافشانی در حیطه مباحث مرتبط با شهرداری تخصص لازم را ندارد و بایستی نیرویی را انتخاب کنیم که علاوه بر تخصص لازم حتما از معاونین شهرداری باشد.

در لیست امید به این نتیجه رسیدند که درافشان را انتخاب کنند و حتما برای خود دلایلی داشتند که بهتر است برای شفاف‌سازی نیز با آنان نیز مصاحبه صورت گیرد تا مردم نیز در جریان امور قرار گیرند.

وی بیان کرد: حوزه مدیریت شهری یک کار فراگیر است و فردی که در این جایگاه قرار می‌گیرد حتما باید کار در این حوزه را در کارنامه خود داشته باشد؛ کسی که مدیر می‌شود باید از امور مالی، اداری و عمرانی آگاهی و در بحث‌های عمرانی، فرهنگی خدمات شهری و سرمایه‌گذاری ورود داشته باشد.

چگینی خاطرنشان کرد: شهردار باید یک فرد چندوجهی باشد و در حوزه‌های مختلف تخصص لازم را داشته باشد تا بتواند اعمال نظر کند. در مدیریت شهری اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند شهرداری به‌مانند منبعی است که شیر آن در قسمت فوقانی قرار دارد؛ ثقل شهرداری در راس قرار دارد و باید منابع درآمد را پر کرده و از راس آن را استفاده کرد.

وی افزود: بایستی شهردار درآمد تولید و سپس هزینه کند و نمی‌تواند بدون درآمدزایی هزینه کند به همین خاطر مدیریت شهری باید فردی باشد که در این حوزه نیز تخصص لازم و حرفی برای گفتن را داشته باشد؛ اعتقادم بر این بود شهردار باید فردی باشد که شرایط حداقلی در این حوزه را داشته باشد.

این عضو شورا اشاره کرد: اعتقادم بر این است انتخاب شهردار و مدیران حق کسانی که دارای اکثریت هستند و به حق آنان نیز احترام می‌گذارم؛ به نظر من این نکته را باید مدنظر داشته باشند که از نیروهای خبره در حوزه مدیریت شهری استفاده کنند و این باعث می‌شود کارنامه موفقی از خود ارائه دهند.

چگینی با تاکید بر اینکه فردی که انتخاب می‌شود نزدیک به آن تفکر باشد نه صرفا نیروی سیاسی یادآور شد: بر این نکته تاکید دارم که از بین نیروها، نیروهای متخصص همسو انتخاب کنند و این حقی است که باید داشته باشیم؛ در عین حال اعتقاد نیز دارم که شهرداری از نیروهای متخصص بیشتر استفاده کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار