یک استاد دانشگاه با بیان اینکه انتخاب شهردار با توجه به طیف سیاسی است گفت: شورای شهر قزوین سیاسی رفتار می‌کند.

محسن نورانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر اظهار کرد: وجدان کاری، داشتن سابقه کار مرتبط، داشتن تعامل با نهادهای اجتماعی، شناخت کامل از مسائل شهر و معضلات و مشکلات، پیگیر بودن، بودجه‌ریز و برنامه‌سازی از ویژگی‌های یک شهردار است؛ شهرداری دارای چندین معاونت است به همین دلیل شهردار یک شهر باید با جامع‌نگری اثربخشی داشته باشد.

 وی ادامه داد: گاهی از شهردار به‌عنوان رئیس‌جمهور شهرها یاد می‌شود چراکه مدیر شهر به مانند رئیس‌جمهور هماهنگ‌کننده ارکان مختلف قدرت یک شهر باشد و بتواند با سازمان‌های مختلف تعامل کند.

 این استاد دانشگاه عنوان کرد: وقتی دست به انتخاب یک شهردار می‌زنیم باید تمام موارد و ملاک‌ها را در نظر گرفت و علاوه بر اینکه بسیاری از انتخاب‌ها با توجه به طیف سیاسی است باید به شاخص‌های بهره‌وری و عملکرد نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه شورای شهر قزوین سیاسی رفتار می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر به شمال شهر قزوین توجه کنیم متوجه خواهیم شد که شهردار قبل را با تعهدنامه بر سرکار آورده بودند، شما اگر اکنون جاده آراسنج را بنگرید لودرهایی را در سطح این جاده خواهید دید؛ نمی‌دانیم هدفشان چه بود شاید در تلاش هستند آن متطقه را به نقطه شهری متصل کنند و برنامه‌ریزی کلان داشته باشند.

 نورانی بیان کرد: می‌توان گفت از افرادی که به‌عنوان شهردار انتخاب می‌کنند تعهد می‌گیرند تا منافع گروهی را به‌جای منافع شهری تامین کنند، متاسفانه در مناطق جنوب و میانی شهر فعالیت مفید عمرانی مشاهده نمی‌شود چراکه اعضای شورای شهر سیاسی‌نگر و کم‌کار هستند.

وی با اشاره به کم‌کاری شورا و با بیان اینکه افتتاحیه خیابان کار دشواری نیست، افزود: حدود شش ماه است که حدفاصل جانبازان به میدان امیرکبیر در انتظار افتتاح است، این تعلل نشان از حاکم بودن نگاه سیاسی است.

 این کارشناس تصریح کرد: مصاحبه اخیر حجت‌الاسلام قوامی و حجت‌الاسلام علیخانی نشان‌دهنده آن است که نسبت به مدیریت شهری و شهرداری نگاه دارند و متاسفانه اعضای شورای شهر زیر بار این‌گونه تفکر رفته‌اند‌.

 وی تشریح کرد: شورای شهر فعلی به جای در ارتباط بودن با مردم، با ارکان قدرت در شهر در ارتباط هستند و این باعث شده تا ضمن کم شدن ارتباط آنها با مردم، عملکرد ضعیفی نیز از خود برجای بگذارند.

 نورانی با بیان اینکه متاسفانه بودجه ریزی مطلوبی دیده نمی‌شود، اضافه کرد: از وقتی که این شورا بر سر کار آمده مدام از بدهی شهرداری سخن می‌گوید؛ حتی مصوبات خود در انجام پروژه‌های ترافیکی، زیباسازی و سایر پروژه‌ها را اجرایی نمی‌کنند.

 وی تاکید کرد: آقای درافشان در معاونت فرهنگی عملکرد بدی نداشتند، وی طی سه ماه سرپرستی حق آنچنانی ندارد چون سه ماه آینده بودجه‌ریزی صورت خواهد گرفت و تنها کاری که ایشان باید انجام دهد تنظیم لایحه بودجه سال آینده خواهد بود.

 این استاد دانشگاه اظهار کرد: افرادی که از جناح اصلاح‌طلب در انتخاب آقای درافشان اختلاف‌نظر داشتند ‌که این نشان از  عملکردهای ضعیف آنان بود و برخی از اعضای شورای شهر خود را پشت این انتخاب پنهان می‌کنند؛ این در حالی است که آقای درافشان در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بد عمل نکردند که اینقدر انتقاد به وی وارد می‌کنند.

 وی با توجه به اینکه برخی افراد درافشان را شهردار بعدی می‌دانند، بیان کرد: این یک بازی سیاسی است و پست شهرداری به آقای درافشان نمی‌رسد؛ شما در این انتخاب مشاهده می‌کنید که نقش مرکز قدرت بسیار است و ارکان تصمیم‌گیری در آن نقش دارند؛ شنیده شده است منیره قوامی هنگام انتخاب سرپرست شهرداری از جلسه خارج شدند که این امر نشان از سیاسی‌کاری شوراست.

 نورانی در پایان گفت: برخی افراد آب را گل‌آلود می‌کنند تا دستشان در انتخاب شهردار بازتر باشد، در این میان باید دید شورا چه اقدامی خواهد داشت.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار