عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بعید است اروپا بتواند درباره برجام بدون موافقت آمریکا کاری از پیش ببرد.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص پافشاری برخی جریانات سیاسی برای مذاکره برسر مسئله موشکی با اروپایی‌ها به ‌منظور ادامه حیات برجام گفت: در همان ابتدای مذاکرات برجام نیز کشورهای عضو 5+1 می‌خواستند موضوع موشکی ایران را به عنوان یکی از مفاد برجام مطرح کنند که با توجه به دفاعی و بازدارنده بودن ماهیت سیستم موشکی ایران این بند هیچ‌گاه در برجام گنجانده نشد. هرچند که دولت سعی دارد پس از خروج امریکا از برجام هم‌چنان آن را حفظ کند و دور مذاکرات جدیدی را شروع کرده است ولی بعید است اروپا بتواند بدون موافقت امریکا کاری از پیش ببرد. حجم مبادلات تجاری اروپا با امریکا بسیار بیشتر از حجم تجارت با ایران است و نفع اروپا همواره در همکاری با امریکاست نه ایران.

نماینده‌ مردم مشکین شهر در پاسخ به این ادعای برخی جریان‌های سیاسی که می‌گویند ایران خود دارای مشکلات داخلی فراوان است و ظرفیتی برای حضور در سایر کشورهای منطقه و ماجراجویی‌های برون مرزی ندارد اظهارداشت: در دیپلماسی عمومی ایران یا هر کشور دیگری اگر بخواهد استقلال خود را حفظ کند باید تلاش کند تا نقش خود را در منطقه خود به خوبی ایفا کند. باتوجه به حضور داعش در منطقه و نزدیکی ما به کشورهای آلوده به این عناصر مانند سوریه و عراق همواره باید تلاش کنیم تا تهدیدات را از مرزهای خود دور کنیم. لذا افرادی که چنین اظهارنظرهایی می‌کنند فاقد بصیرت لازم هستند و مغرضانه رفتار می‌کنند.

وی در خصوص اینکه برخی می‌گویند رهبری باید در مورد مذاکرات موشکی و حضور منطقه‌ای ایران، بحث نرمش قهرمانانه را مجددا مطرح کنند، گفت: این نظریه اگر از سمت هرکس مطرح شود از دوحال خارج نیست؛ یا مغرض است یا تحلیل سیاسی مناسبی ندارد. اگر قدرت دفاعی ما صدمه ببیند هیچ امیدی وجود ندارد که نظام پابرجا بماند. رهبری با درک این مسئله هرگز چنین اجازه‌ای نمی‌دهند. این افراد اگر مغرض هستند باید بدانند که دستشان برای ملت رو شده است و راه به جایی نخواهند برد و افرادی هم که فاقد توانایی مناسب برای تحلیل مسائل سیاسی هستند باید از رهبری تابعیت کنند تا خواب بد دشمنان انقلاب تعبیر نشود.

ارسال نظرات

آخرین اخبار