نماینده‌ مردم تبریز در مجلس گفت: سازشکاران آبروی سیاسی خودشان را در گرو اراده‌ و خواست امریکا قرار دادند و تعهداتی را که امریکا باید به ایران می‌داد، از قول خودشان به مردم ایران دادند و در حال حاضر دستشان از هر جهت خالی است.

احمد علیرضا‌بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ در واکنش به اصرار برخی جریانات سیاسی برای ادامه‌ مذاکرات با اروپایی‌ها به‌منظور توالی برجام و جلب رضایت اروپایی‌ها در حوزه‌ موشکی گفت: این رویه، رویه‌ جدیدی نیست. ترامپ با همین بهانه از برجام خارج شد و متعقد بود باید دو موضوع موشکی و حضور فرامرزی ایران در برجام گنجانده می‌شد و همین مسئله باعث ناقص بودن برجام است. لذا امریکا از برجام خارج شد و امروز با استفاده از اروپا سعی دارد این دو مسئله را نیز ذیل برجام به میز مذاکره بیاورد. اروپا نیز ثابت کرد توانایی استقلال از امریکا را ندارد و صرفا قصد وقت کشی دارد به همین دلیل است که باید برتوانمندی‌های خودمان تکیه کنیم البته این به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست ولی باید بدانیم که چشم امید داشتن به غربی‌ها بی‌فایده است.

وی درباره ترویج دهندگان گفتمان سازش و افرادی که باوردارند باید بر سر دستاوردهایمان مذاکره کنیم افزود: خوشبختانه این جریان و بطور خاص جریان اصلاحات چندماهی هست به این نتیجه رسیده‌ و اعتراف کردند که مذاکرات با امریکا دیگر فایده‌ای ندارد. پس از خروج امریکا از برجام مشخص شد که غرب طرف مناسبی برای اعتماد نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر ظریف مبنی بر این‌که امام(ره) نگفتند اسرائیل باید از بین برود تصریح کرد: آقای ظریف ثابت کرد برای آن‌که به هدف خود دست پیدا کند حاضر است از همه چیز مایه بگذارد. او به منتقدان CFT تهمت پولشویی و قاچاق سازمان یافته زد و بعد هم در مجلس حاضر شد و در جلسات مجلس تلاش کرد که بگوید مقصود من این نبوده است، ولی به وضوح می‌توان از مصاحبه‌ی او چنین مطالبی را دریافت کرد؛ لذا از آقای ظریف دور از انتظار نبود که بخواهد در این سطح از حضرت امام(ره) هزینه کند. در این شرایط تکلیف برعهده‌ بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) است که با انتشار اسناد مربوط به بیانات حضرت امام(ره) در این رابطه، پاسخگوی چنین تحریفاتی باشد.

وی در تحلیلی پیرامون طراحی برخی جریانات جهت سازش با آمریکا گفت: این جریان امتحان عجیبی را پشت سر گذاشت. خصوصا با شرایطی که برای برجام پیش آمد. سازشکاران آبروی سیاسی خودشان را در گرو اراده و خواست امریکا قرار دادند و تعهداتی را که امریکا باید به ایران می‌داد، از قول خودشان به مردم ایران دادند و در حال حاضر دستشان از هر جهت خالی است و مورد شماتت و عتاب مردم ایران هستند. مردم نیز قضاوت خودشان را از طریق رای اعلام خواهند کرد و همچنین در راهپیمایی 22 بهمن امسال مردم یقینا مواضع خود نسبت به این جریان را محکم تر از همیشه بیان خواهند کرد.

ارسال نظرات

آخرین اخبار