#بازى_سازش

کدخبر: 3910

امام جمعه ی بوئین زهرا گفت: متاسفانه اکنون اندیشه ای در کشور در برخی افراد وجود دارد که ما نمی توانیم، این تفکر معتقد است در زمان امام(ره) هم که ما با دشمن جنگیدیم خسارت های فراوانی به ما وارد شد، متاسفانه چنین تفکری اکنون نیز در کشور ما وجود دارد و بحث مذاکره ی مجدد با امریکا و بخشی از برجام زائیده ی همین تفکر است.

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله رضوانی، امام جمعه ی بوئین زهرا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر گفت: در نظام جمهوری اسلامی ما دو تفکر وجود دارد، از اول انقلاب بوده تا کنون نیز این دو تفکر وجود داشته است، یکی تفکر امام(ره)، مقام معظم رهبری، نظام و انقلابیون است که فکر و نظر و ایده ی این تفکر این است که ما همان گونه که در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن توانستیم ایستادگی کنیم، در مقابل زیاده خواهی های دشمن به واسطه ی همین ایستادگی ها در مدت این چند سال به پیشرفت های نظامی، اقتصادی و علمی رسیده ایم که البته این موضوع برگرفته از قرآن کریم است که در سوره ی مبارکه ی هود می فرمایند به کسانی که به شما ظلم کردند اعتماد نکنید که اگر به آن ها اعتماد کنید این ظلم اعتماد کردن، شما و مجموعه ی شما را فرا می گیرد.

وی افزود: تفکر دیگر در مقابل تفکر امام(ره) و ولایت فقیه است، اندیشه ای که اعتقادش بر این است که ما نمی توانیم، این تفکر معتقد است در زمان امام هم که ما با دشمن جنگیدیم خسارت های فراوانی به ما وارد شد، متاسفانه این تفکر الان هم در کشور ما وجود دارد و بحث مذاکره ی مجدد با امریکا و بخشی از برجام زائیده ی همین تفکر است.

رضوانی ادامه داد: مقام معظم رهبری آن ایامی که بحث مذاکره مطرح شد فرمودند اگر بنا است نرمشی در مقابل دشمن باشد نرمش باید قهرمانانه باشد، اما متاسفانه عده ای در کشور وجود دارند که معتقدند ما نمی توانیم و باید پشتیبانی های جهانی داشته باشیم، البته منظور آن ها از پشتیبانی جهانی عده ی خاصی از کشورها هستند، متاسفانه این اشتباه محاسباتی را عده ای از اول انقلاب داشتند و تاکنون هم درگیر این اشتباهات هستند، اکنون اگر یک عده ای طرح مذاکره ی مجدد  در ذهنشان است، همان طور که در قضیه ی برجام اشتباه کردند، باید بدانند که از این به بعد هم اشتباه خواهند کرد، زیرا آن ها در موضوع برجام گفتند در این مذاکرات طبق نظر و ایده ی ما تحریم ها لغو خواهد شد. بنده اکنون به این عزیزان عرض می کنم که کجا این اتفاق افتاد؟ نه تحریم ها لغو شد و نه سفره های مردم رنگین شد.

امام جمعه ی بوئین زهرا اظهار کرد: متاسفانه می بینیم یک عده نسبت به دشمن خوش بین هستند، به دشمن خوش بین بودن در مکتب اسلام نیست، شنیده ام در جایی گفته شده که امام حسین(ع) هم در مقابل یزید و معاویه مذاکره کرد. اباعبدالله(ع) کجا با دشمن مذاکره کرد؟ ایشان مرتب نصیحت خیرخواهانه در مقابل دشمنان داشت، نصیحتی که نهایتا می گفت هیهات من الذله، این کجایش مذاکره با دشمن است؟

وی مطرح کرد: قرآن کریم می فرماید به دشمن اعتماد نکنید، در این قضیه ی مذاکره بزرگ ترین خطای سیاست مداران ما همین بود که به دشمن اعتماد کردند و تمام آن چه که دشمن می خواست را در طبق اخلاص قرار دادند و در راکتور اراک هر چه می توانستند سیمان ریختند، اما دشمن آمد و بدعهدی کرد.

رضوانی تصریح کرد: اگر اکنون هم حال و هوای مذاکره ی مجدد در برخی جریانات وجود دارد قطعا همان اشتباه محاسباتی که قبلا داشتند را دارند تکرار می کنند، این اشتباهات ناشی از این تفکر است که عده ای می گویند ما بدون امریکا نمی توانیم، حتی از گوشه و کنار شنیده ام که عده ای گفته بودند ما باید از خارج از کشور مدیر وارد کنیم، واقعا هنوز هم عده ای امریکا را به عنوان کدخدای دنیا می دانند و می گویند ما نمی توانیم، به عقیده ی بنده این طرز تفکر شرم آور است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری مکرر فرموده اند قدرت هژمونی امریکا رو به افول است، نمی دانم افرادی که دم از ما نمی توانیم می زنند رزمایش های سپاه و ارتش و عزیزان دیگر را از صداوسیما نمی بینند؟ این رزمایش ها می خواهند به یک عده بگویند ما توان داریم که با موشک های آن چنانی و نقطه زن ها و هم چنین با امید به جوانان فراوانی که داریم به خود متکی باشیم و از دشمن نهراسیم، اما متاسفانه تفکر مقابل همان تفکری است که می گوید ما هنوز به آن بلوغ فکری نرسیده انم که کشورمان را خودمان اداره کنیم.

رضوانی در پایان خاطرنشان کرد: این دسته از افراد و جریاناتی که چنین تفکراتی دارند باید به منویات امام و منویات مقام معظم رهبری روی بیاورند، یک عده ای اسم امام را می برند ولی به سخنان ایشان عمل نمی کنند، این ها به مرقد امام توجه دارند، ولی به مکتب امام توجه ندارند، این ها باید در بین مردم و مثل مردم باشند، ساده زیست باشند، نباید در مقابل دشمن به این سادگی تسلیم شوند، بلکه همه باید بدانیم همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن مثل سگ است، یا می ایستد یا برمی گردد، اگر تو عقب نشینی کنی و فرار کنی، او هم چنان به تو حمله ور می شود، ولی اگر بایستی و مقاومت کنی او فرار می کند، ما تاکنون با همین ایستادگی ها توانسته ایم در مقابل دشمن بایستیم، رئیس جمهور امریکا هفت هزار میلیارد در منطقه خرج کرده، ولی وقتی می خواهد بیاید از نیروهای خود بازدید کند باید شبانه و مخفیانه بیاید، این معنای رو به افول امریکا بودن امریکا است، به قول مقام معظم رهبری که فرمودند کاش این صداها به گوش مسئولین ما برسد تا از این گنگی بیرون بیایند.

#بازی_سازش

ارسال نظرات

آخرین اخبار