امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام‌های دشمن را بشناسند و بدانند آمریکا و اروپا منافع مشترک دارند و هیچگاه خیری به ملت ما نمی‌رسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، به برگزاری اجلاسیه نماز در سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: این اجلاسیه هر سال در یک استان برگزار می شود و هر ساله رهبر فرزانه انقلاب برای این اجلاسیه بیانیه صادر می کنند و چند سال پیش نیز استان قزوین میزبان اجلاسیه نماز بود.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب حل هر مشکلی را نیازمند توجه به نماز می دانند. نماز فقط به خواندن نیست بلکه باید نماز را اقامه کنیم و به گونه ای رفتار کنیم که آثار نماز در تمام استان و کشور متجلی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر اخلاق انسانی در جامعه مشاهده می شود، علامت اقامه نماز است؛ اگر در زندگی خانوادگی اهل انصاف، مدارا و مراعات با اعضای خانواده بودیم از میوه شجره طیبه نماز است؛ اگر در بازار و خرید و فروش با مردم درست معامله کردیم، انصاف داشتیم و حقوق مردم را ضایع نکردیم از میوه درخت نماز است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر با دشمنان، زورگویان و مستکبران عزتمندانه برخورد کردیم و ذلت‌پذیری نداشتیم، شجاعت، اقتدار و عزت ملت را نگه داشتیم نشان دهنده برکات نماز است اما اگر در نماز خود کسالت داشتیم، در مقابل دشمن هم بی حال و کسل خواهیم بود و این از ویژگی های منافقان است که در نماز کسالت دارند و در مقابل دشمن متزلزل هستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر نماز در جامعه اصلاح شود، همه چیز درست می شود، گفت: اگر بخواهیم عدالت و سایر مسائل در جامعه اصلاح شود باید از نماز آغاز کنیم و اگر نماز حقیقی و با حضور دل اقامه شود و بدانیم در زمان نماز خواندن با خدا چه می گوییم و چه عهد و پیمانی می بندیم، همه مسائل و مشکلات برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اقامه نماز برای زنده کردن دل های ماست، زیرا قلبی که یاد خدا در آن باشد به آرامش می رسد، جامعه ای که یاد خدا در آن حاکم باشد به آرامش دست پیدا می کند و محبت و همدلی و برادری در آن افزایش می یابد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: هرچقدر مساجد ما در امر نماز زنده تر بود و صفوف نماز با حضور جوانان پرشکوه تر و بهم پیوسته تر بود و مسئولان حضور جدی در صفوف نمازهای جماعت و جمعه داشتند این جامعه در همه شئونات موفق تر می شود؛ اما هرچقدر در این فضا نمره پایین تری داشته باشیم در برپایی عدالت و امنیت و احقاق حقوق مردم و آسیب های اجتماعی و فساد شرایط نامناسبی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برپایی و اقامه نماز حال دل ما و حال جامعه ما را خوب خواهد کرد، بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروز از وجود و گسترش آنها گلایه داریم در بسته فحشا و منکر می گنجد و زمینه ساز ایجاد بی عدالتی در جامعه خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی یادآورشد: می دانیم که «الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشاء»، شیطان به طور دایم به ما تلقین می کند که هیچ چیزی نیستیم و هیچ چیز نداریم و به منکرات امر می کند، اما خداوند ما را به مغفرت و رحمت دعوت می کند و این دعوت را خداوند با اقامه نماز انجام می دهد.

خطیب نماز جمعه قزوین ابرازکرد: زمانی که ما نماز را اقامه می کنیم خداوند ما را درمقابل فحشا و منکر با نماز حفظ خواهدکرد، در روایت آمده است که برای سنجش قبولی نمازهایمان باید ببینیم که در برابر فحشا و منکرات و بدی ها چه موضعی داریم؟ اگر در مقابله با مال حرام، بی عدالتی، ظلم و تعدی شجاعت امر به معروف ونهی از منکر داشتیم یعنی نماز ما مورد قبول واقع شده است.

وی گفت: اگر در مقابل منکرات، بی عدالتی و ظلم دچار بی تفاوتی شده باشیم یعنی نماز ما مورد قبول واقع نشده، زیرا نماز واقعی انسان را زنده می کند تا در برابر منکرات و در حمایت از مظلومان و احیای عدالت زبان گویا داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نشانه قبولی نماز زنده شدن دل انسان است، عنوان کرد: در روز قیامت اگر نماز ما مورد پذیرش قرار بگیرد بقیه اعمال ما نیز قبول خواهد شد، نماز شبیه قلب آدمی می ماند که اگر زنده ودر تپش باشد بقیه اعضا و جوارح نیز کار می کند و مغز نیز خوب می اندیشد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: اگر قلب از کار بیافتد، چشم هر چقدر کیفیت داشته باشد و گوش هر چقدر شنوایی داشته باشد، از بین می رود و برای خیلی از چیزها نماز نقش قلب را ایفا می کند و اگر نماز پذیرفته شود کارهای دیگر نیز مورد پذیرش قرار می گیرد.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: در روایات آمده روز قیامت اگر خدا به نماز نگاه کند، به کارهای دیگر نیز نگاه می کند اما اگر نماز آنقدر اهمیت نداشت که خدا به آن نگاه کند و نمازی نبود که انسان را از بدی دور نگه دارد، خدا آن را نمی بیند و وقتی که نماز را نبیند به هیچ کار دیگر توجه نمی کند.

وی عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند کسی که نماز را اقامه می کند، نماز نوری در قلب این انسان نمازگزار است و هر کسی بخواهد می تواند با نماز قلب خود را نورانی کند اما کسی که توجه ای به نماز ندارد و یا نماز را با حضور قلب اقامه نمی کند، قلب خود را تاریک می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: امام علی (ع) می فرمایند وقتی انسان خود را در شرایط نماز قرار می دهد، جسم او و هر چیزی که در اطراف او قرار دارد همه در حال تسبیح هستند و فقط آن شخص نماز نمی خواند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز دانشجو گفت: زمانی که کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اتفاق افتاد و سیطره شیطانی نوکر و دست نشانده آمریکا بر مردم به طور مجدد بازگشت و فرزند رضاخان را دوباره بر مردم مسلط کرد، نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا برای حمایت و تثبیت جایگاه شاه ایران در کشور ما حضور پیدا کرده بود، در آن ایام دانشجویان آزادیخواه در دانشگاه تهران به سمت نیکسون تیراندازی کردند.

امام جمعه قزوین افزود: دانشجویانی که در آن دوره با سیطره و ظلم مستکبران همچون امریکا مخالف بودند به حضور نیکسون در دانشگاه تهران اعتراض کردند و نیروی های امنیتی پهلوی به مقابله با دانشجویان پرداختند و سه تن از دانشجویان عزیز ما به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح و تعدادی نیز دستگیر شدند.

وی یادآور شد: در آن ایام شاه پهلوی دانشجویان آزادیخواه ما را فدای دژخیمی همچون نیکسون کرد و ۱۶ آذرماه در تاریخ کشور ما به نام دانشجویان ظلم ستیز و آزادیخواه ثبت شده است.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: نیکسون معاون امریکا که عامل قتل دانشجویان ایرانی شد از سوی دانشگاه زمان شاه دکترای حقوق را دریافت کرد، یعنی این شخص با اینکه با ورود خود به ایران، جامعه ما را به آشوب کشید جایزه دریافت کرد، مثل زمانی که به جنایتکاری که هواپیمای مسافربری ما را در دریای خلیج فارس مورد هدف قرار داد و بیش از ۲۶۰ نفر را به کشتن داد، هدیه شجاعت تقدیم کردند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: باید یکبار دیگر به مسئولان کشورمان یادآوری کنیم که این سران کشور امریکا هیچ زمانی دردهای شما را شفا نمی دهند و هیچ زمانی مشکلات کشور ما را حل نخواهند کرد، امریکا و اروپا هر دو یک جنس و یک رنگ هستند.

وی گفت: قتل عامی که انگلیسی ها در ایران انجام دادند بزرگترین فاجعه تاریخی ملت ماست، آنها با گرسنگی و بیماری وبا، مردم ما را قتل عام کردند، این موارد از خاطره ملت ایران پاک نمی شود. فرانسه امروز به مشکلات فراوانی دچار شده و سرمایه دارانی که خون مردم را می مکند در برابر مردم فقیری که برای نان شب خود درمانده هستند، بدترین رفتار را دارند.

نماینده ولی فقیه در قزوین تاکید کرد: امریکا و اروپا هیچ زمانی برای ایران مشکل گشایی نکرده اند و نه قصد حل مشکلات ما را دارند، ما باید با اتکا بر توان داخلی روی پای خود بایستیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید چرخ صنعت خود را به گردش در بیاوریم، بیان کرد: باید از دانشمندان جوان و پر انگیزه خودمان برای اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم، بیکاران خود را به کار بگیریم و به جای خام فروشی مواد اولیه را به کالای با ارزش تبدیل کنیم و به بازار عرضه کنیم.

وی یادآور شد: باید در مسیر اتحاد و انسجام خود بکوشیم و به اقتدار ملت با محوریت ولایت و رهبری ارتقا ببخشیم تا عزت و استقلالمان در مقابل دیگران محفوظ بماند.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: باید یک بار برای همیشه تکلیف ننگ نامه هایی که آمریکا و اروپا منافع مشترکتشان در آنها قرار دارد و برای ما می فرستند و مجلس، مردم و جامعه علمی را مشغول این بحث ها می کنند، روشن کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: باید نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام های دشمن را بشناسند و وقت مردم را تلف نکنند و به دشمن چراغ سبز نشان ندهند و زمینه سیطره دشمن را فراهم نیاورند.

وی گفت: کسانی که مرعوب دشمن می شوند به این خاطر است که ملت بزرگ خود را نمی شناسند و درکی از نصرت الهی ندارند و اعتقادی به خدا ندارند چرا که اگر به خدا اعتقاد داشته باشند به نصرت الهی نیز معتقد خواهند بود و محکم در مقابل دشمنان می ایستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند می فرماید کافران چه آنهایی که اهل کتاب هستند و چه دیگران اصلاً نمی خواهند ذره ای خیر به شما برسد. آقای رئیس مجلس آیا این آیه را خوانده اید و متوجه آن شده اید یا خیر؟! نمایندگان مجلسی که رعب و وحشتِ طبل توخالی و پوشالی استکبار جهانی دارید آیا این آیه را خوانده اید و متوجه آن شده اید یا خیر؟!

امام جمعه قزوین خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کرد: اگر این آیه قرآن را نفهمیده اید نماینده این ملت نیستید و اگر فهمیده اید چرا ملتزم به کلام خدا نیستید و از کلام خدا حساب نمی برید اما از دشمن خدا حساب می برید؟ شما با این ننگ نامه ها عزت و شکوه ملتی که پیرو قرآن و اهل بیت (ع) هستند را خدشه دار می کنید.

وی عنوان کرد: چرا به اروپا اعتماد می کنید؟ مگر آنها با یکدیگر فرقی می کنند؟ آیا شناخت سیاسی شما این است که ما می بینیم؟ وای به حال ما که شما با این میزان شناخت برای ملت تصمیم گیری می کنید. بیایید قرآن را مطالعه کنید و آیات خدا را بشنوید و بفهمید و در مقابل خدا موضع نگیرید و بشنوید که خدا فرموداگر به ستمگران تکیه کنید آتش می گیرید و امروز آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی مصداق ستمگران هستند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: از خدا می خواهیم آبروی آن کسانی آتش بگیرد که این آتش را می خواهند به جان ملت ما بیندازند و خدا عزت، اقتدار، عظمت، استقلال، وحدت، یکپارچگی، محبت و برادری را به برکت قرآن، نماز و رهبری به آحاد ملت ما عنایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امروز هیچ چیزی نمی تواند سیاه رویی باقی مانده برای دولتمردانی که وعده و وعید دادند و به دشمن تکیه کردند را پاک کند جز اینکه توبه کنند و بازگشته و از خدای متعال و ملت عذرخواهی کنند، شاید خداوند در همین دنیا به فریاد آنها برسد و به عذاب الیم دچار نشوند البته اگر لیاقت توبه داشته باشند.

 امام جمعه قزوین افزود: صدام ملعون که به امریکا و اروپا تکیه کرد صاحب چه دستاوردی شد؟ دچار چه عاقبتی شد؟ کویت و منافقین که به صدام تکیه کردند دچار چه عاقبتی شدند؟ به جز اینکه سرافکنده و آواره شدند.

وی تاکید کرد: ما رئیس محترم مجلس و یکایک نمایندگان مجلس که شاید دچار عدم بصیرت و ناآگاهی شده اند را دعوت می کنیم که یکبار دیگر آیات قرآن را در خصوص عاقبت تکیه کنندگان به دشمن و مستکبران مطالعه کنند تا به خوبی مشخص شود آیا با وجود همه این تذکرات قرآنی بی توجه هستند یا اینکه در غفلت از تذکرات قرآنی به سر می برند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به شجاعت و آزادیخواهی دانشجویان در زمان سفر نیکسون به ایران بیان کرد: امام راحل به دلیل همین شجاعت دانشجویان فرمودند که کلید سعادت کشور به دست معلمان و دانشجویان است، بنابراین دانشجویان، اساتید، معلمان و فرهیختگان ما باید مشکل کشور را حل کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند: «جنبش دانشجویی ضداستکبار و ضد سلطه و ضد استبداد و عدالتخواه است»، دانشجویان فرهیخته و اساتید انقلابی کشور ما به دنبال تحقق این منویات رهبری هستند و مشمول عنایت خداوند و برخوردار از عزت و کرامت خواهند بود.

وی با اشاره به مناسبت های این هفته بیان کرد: سالگرد شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب که به دست منافقان کوردل رخ داد را در پیش داریم، همچنین سالگرد رحلت مرحوم آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی را در پیش داریم که ۳۲ سال در منصب مرجعیت و بیش از ۷۰ سال در حوزه تدریس و خدمت کردند، همچنین سالگرد شهادت احمد کشوری نیز از مناسبت های دیگر است که از خدای متعال علو درجات را برای همه این عزیزان درخواست داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حادثه تروریستی چابهار گفت: در این حادثه ۲ تن از عزیزان نیروی انتظامی ما به شهادت رسیدند و قربانی تکفیری های تروریست شدند که همه مطلع هستیم که ریشه این حوادث به امریکا، اسرائیل و انگلیس برمی گردد.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: هفته گذشته شاهد درگذشت یکی از مبارزان انقلابی استان قزوین بودیم که سوابق زیادی در مبارزه با ظلم و ستم شاهنشانی داشت، حاج محمدحسن درافشانی در لبیک گویی به کلام ولایت فقیه پیشتاز بود و در ایام انقلاب منزل ایشان پناهگاه مبارزان انقلابی بود.

 وی ادامه داد: مرحوم درافشانی در خدمت به خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و امداد و ایتام حضور جدی داشت و می دانیم در هر فضایی که کار خیری در میان بود این مرد بزرگ حضور داشته است، از خدای متعال می خواهیم روح همه بزرگان، علما و خیرین ما را با ارواح انبیا(ع) محشور کند.

خطیب نماز جمعه قزوین در پایان بیان کرد: ولایتمداری و احترام به امام راحل و رهبری و تبعیت از ولی فقیه از ویژگی های برجسته مرحوم درافشانی بود و وی عضو هیچ حزب و گروهی نبود و این کلمات نوساخته حزبی و جناحی هیچ کدام در سیره وی وجود نداشت و او حزب مسجد، ایمان، نماز، قرآن و اهل بیت علیه السلام بود و نباید این شخصیت برجسته و انقلابی را به حزب و جریان خاصی منتسب کنیم.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار