آیت‌الله عابدینی؛

کدخبر: 3660

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: عقل سالم به دنبال اجراکردن مبانی دین اسلام و از اقامه دین حمایت می کند حال اگر کسی در مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیست و آمریکا و خیانت سعودی ها در کنار مبارزان موسایی قرار گرفت، انبیای الهی شفاعت کننده او خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در اجلاسیه دانشجویی کنگره 3 هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال اعلام کرده بدانید من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم و بهشت و حیات طیبه برای این اهل ایمان است و از حیات ابدی برخوردار می شوند و کسی اجازه ندارد آنها را مرده بپندارد.

وی افزود: کسانی که در اعمال و رفتارشان کاستی وجود دارد به برکت شهدا این کاستی ها رفع می‌شود در روایت است که سه طایفه شفاعت می کنند یک دسته انبیا، دسته دوم علما که قله این علما ائمه و دسته سوم شهیدان هستند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: در این کنگره که مسئولان دانشگاه ها و دانشجویان حضور دارند میخواهم این نکته تبیین شود که معنای شفاعت چیست؟ "شفع" در مقابل "وتر" قرار دارد و به معنای کار جمعی و بدون تک روی است، حال اگر حضرت ابراهیم می گوید خدایا مرا اقامه کننده دین و نماز قرار بده یعنی اقامه ولایت و دین و اخلاق قرار بده و هرآنچه خدای متعال از ما در قرآن کریم در قالب یاایهاالناس و ایهاالذین امنوا خواسته است.

وی اظهار کرد: عقل سالم به دنبال اجراکردن مبانی دین اسلام و از اقامه دین حمایت می کند حال اگر کسی در مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیست و آمریکا و خیانت سعودی ها در کنار مبارزان موسایی قرار گرفت، انبیای الهی شفاعت کننده او خواهند بود.

امام جمعه قزوین افزود: هرکسی در توسعه و نشر علم و دانش و مبانی دینی در کنار پیامبر اسلام قرار گرفت، همچنین در حوزه برقراری عدالت در کنار امیرمومنان قرار گرفت، در حوزه کرامت انسانی در کنار امام حسن قرار گرفت اگر در حراست از امامت و ولایت همه هستی خود را وقف کرد، اگر در مبارزه با ذلت پذیری در کنار سیدالشهدا قرار گرفت اگر نقش شهیدان را فهمید و پذیرفت و صادقانه برای این نقش فعالیت کرد انبیا و ائمه و شهدا شفاعت کننده این شخص خواهند بود.

وی تصریح کرد: ما سه عرصه شفاعت داریم که باید در دنیا به گونه ای عمل کنیم که در روز قیامت سندی برای درخواست شفاعت از خدای متعال داشته باشیم.

آیت الله عابدینی در پایان یادآور شد: بسیار خوشحالیم که کنگره روز چهارم خود را با موفقیت اخلاص و نشاط و شادی برگزار میکند قدردانی میکنم از تلاش های سردار و استاندار محترم و حضور اقشار مختلف دانشگاهیان و فرهنگیان و علمای بزرگوار، همچنین خیرمقدم می گویم خدمت سردار عزیز و گرانقدر سردار حاجی زاده سردار عزت و اقتدار کشور.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار