کدخبر: 3502

بریده شدن دست دشمن از منافع ایران به عنوان کشوری که از جهت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک در موقعیت مثال زدنی قرار گرفته و حدود 14 درصد از منابع طبیعی دنیا را در اختیار دارد، خود عاملی برای اتخاذ تاکتیک های متعدد برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و تلاش برای اخذ امتیاز و بهره مندی ازین مواهب است

پس از پیروزی انقلاب دشمن در بازه‌های زمانی مختلف و با اتخاذ شیوه های گوناگون درصدد ناکارآمد جلوه دادن سیاست های جمهوری اسلامی برآمده است. بریده شدن دست دشمن از منافع ایران به عنوان کشوری که از جهت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک در موقعیت مثال زدنی قرار گرفته و حدود 14 درصد از منابع طبیعی دنیا را در اختیار دارد، خود عاملی برای اتخاذ تاکتیک های متعدد برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و تلاش برای اخذ امتیاز و بهره مندی ازین مواهب است. 
 
 
در این میان ابزار تحریم اقتصادی به عنوان یکی از پرفشارترین اهرم های ایالات متحده علیه ملت ایران، دیر زمانیست که بسترساز خدشه وارد نمودن به کارایی مختصات نسخه انقلاب اسلامی است. این مکانیزم رفتاری پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط پیروان خط امام آغاز شد و تا به امروز نیز با وجود تغییر شعاع دایره تحریم ها و گسترده تر شدن آن، ادامه داشته است.
 
 
از تحریم تا آشوب؛ پروژه جنگ نرم دشمن

 

فشار تحریم های اقتصادی تا اوایل دهه هفتاد شکل تصاعدی به خود گرفت و پس از آن بود که پروژه ایجاد آشوب با کلیدواژه آزادی و گسترش آزادی های مدنی توسط تئورسین های غربی علیه جمهوری اسلامی ترسیم شد. تحریک جامعه دانشگاهی برای مطالبه آزادی های مدنی از نظام به بهانه بسته بودن فضای مطبوعات در کشور فضا را برای ایجاد آشوب های سال 76 کوی دانشگاه فراهم کرد. 

 

اگر القای عدم آزادی در کشور به رمز آشوب 76 مبدل شد، در سال 88 ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بهانه ای برای بسیج کردن جامعه علیه حاکمیت شد که با هوشمندی افکارعمومی و شکل گیری مراسم باشکوه 9دی ماه این توطئه نیز خنثی شد.

 

 

تلاش برای استحاله نظام از درون

پس از شکست برنامه ریزی های سنگین علیه ملت ایران - ناظر به تجربه انقلاب های رنگین – با هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، به گواه اسناد منتشر شده از "سازمان جاسوسی CIA" بحث استحاله نظام از درون به شکل رسمی در دستور کار سران آمریکایی قرار گرفت، از همین رو سرمایه گذاری غیرمستقیم و بعضا مستقیم بر روی برخی چهره های داخلی و نفوذ به درون سیستم های اجرایی فرآیند جدی تری را به خود دید. دستگیری تعدادی از به اصطلاح فعالان محیط زیست که در لباس فعالیت های زیست محیطی اقدام به جاسوسی نمودند مصداقی عینی در این زمینه به حساب می آید.

 

 

تشدید فشار اقتصادی و تلاش برای بالانتگه داشتن تابلو اغتشاشات

در دی ماه سال گذشته بود که مصداقی دیگر از سیاست های عیان و نهان آمریکا علیه ملت ایران شکل دیگری به خود گرفت و این بار دست های پشت پرده سعودی –صهیونیستی خود را نمایان کرد. این بار فضای مجازی و خاصه توئیتر در نقش کاتالیزور ظاهر شد و بیشترین تحریکات صورت گرفته براساس امار مراکز رسمی از اکانت ها و سرورهای مستقر در خاک عربستان سعودی و امارات صورت پذیرفت تا ریال های سعودی در بسیج کردن فضای توئیتر علیه جمهوری اسلامی وارد میدان شود. این مهم به واسطه حضور فعالانه فضای مجازی برای ایجاد حرکت سلبی علیه جمهوری اسلامی تاکتیکی جدید از سوی آمریکا و هم پیمانانش به حساب می آمد که البته به واسطه عدم لیدر و نداشتن پتانسیل شکل گیری اغتشاشاتی همانند 88 عملا ابتر ماند. اما تلاش برای بالا نگه داشتن تابلو اغتشاشات به یکی از اهداف اصلی معاندین مبدل شد که برای تحقق ان نیازمند شکل گیری اجماعی ملی با بازر تشدید فشار اقتصادی بود. 

 

پس از خروج آمریکا از برجام فعالیت رسانه های معاند برای جنگ روانی در خصوص آینده ناگوار پیش روی ایران با ناکارآمدی برخی سیاست های اجرایی در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز اجرایی، خصوصا در قبال سیاست های ارزی پیوند خورد تا درجه هجمه علیه ملت ایران را به بالاترین حدممکن برسانند. با اینکه قرار است تحریم های نفتی ایالات متحده از آبان ماه آغاز شود اما گزاره های جنگ روانی دشمن و بی تدبیری مسئولین زمینه گران شدن افسارگسیخته قیمت دلار و طلا و در ادامه کالاهای اساسی مردم را فراهم آورد.

 

 

برجسته سازی معضلات اجتماعی و اقتصادی برای هجمه علیه ملت و نظام

آمریکا برای هدف گذاری جهت توفیق در سیاست های خصمانه خود با یاری رسانی پیاده نظام داخلی و خارجی خود، اقدام به برجسنه سازی معضلات اجتماعی و اقتصادی کشور می کند تا ازین مسیر فضا برای ناامیدسازی افکارعمومی فراهم آید. تاکید بر قالب بودن فساد در جمهوری اسلامی و القای سیستماتیک بودن آن و مقصرتراشی از سیاست های داخلی و خارجی حاکمیت و گره زدن آن به معضلات اقتصادی مردم یکی از اهداف اصلی معاندین با رهبری آمریکا برای ناامیدسازی افکارعمومی از بهبود وضعیت موجود است. 

 

ضدانقلاب با رهبری آمریکا در گام دوم اقدامات رسانه ای خود درصدد تبدیل این یاس و ناامیدی به خشم و نفرت از سیاست های جمهوری اسلامی هستند. اینکه نظام اصلاح ناپذیر است و تنها راه موجود، تغییر و براندازی ست، سیاستی که مدت زمانی ست به شکل عیان در دستور کار برخی رسانه های غربی از جمله کانال تلگرام آمدنیوز نیز قرار گرفته است. در چنین شرایطی افکارعمومی فضای بهبود را تنها از گذر براندازی جست و جو خواهند کرد و شکل گیری آن نیز در کف خیابان محقق خواهد شد. این مهم آن چیزی ست که در مخیله تئورسین های برجسته آمریکایی از جمله برژینسکی و فرانسیس فوکویاما می گذرد و در این مسیر قصد دارند به برجسته سازی و القای مشکلات معیشتی، اجتماعی و اقتصادی جامعه ایرانی بپردازد تا ازین مسیر جامعه را با سیاست های مدنظر آمریکا همراه کند. 

 

فوکویاما چندی پیش در نشست جهانی حکومت World Government Summit)) که هر ساله در ماه فوریه به میزبانی دولت امارات متحده عربی و در دبی برگزار می‌شود،ادعا کرد ایران به خاطر تنش‌های اجتماعی که بین نسل‌های این کشور وجود دارد به سمت یک بحران در سمت حرکت است.

 

این عضو ارشد اندیشکده‌ی «رند» همچنین مدعی شد: «در ایران، یک انقلاب اجتماعی زیر پوست جامعه در حال گسترش است. یک جمعیت جوان و تحصیل‌کرده وجود دارد، خصوصا در بین زنان، که با ساختار قدرت محافظه‌کار و روستایی که بر کشور حاکم است سر سازگاری ندارد. ایران به سمت نوعی انفجار در حرکت است و من مطمئن نیستم نتیجه‌اش چه می‌شود، ولی وضعیت ایران وضعیت باثباتی نیست.»

 

بی ثبات نشان دادن وضعیت ایران موضوع تازه ای نیست و تئورسین های آمریکایی برای القای این مهم برخی نیروهای ضدانقلاب خارج را نیز با خود همراه می بینند. شیرین عبادی فعال سیاسی خارج نشین یکی از ان چهره های همراه است. او چندی پیش تاکید کرده بود: مردم ایران در برابر نظام جمهوری اسلامی به پا خواهند خواست. او در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) در روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" منتشر شده، و دویچه وله آلمان نیز به بازنشر آن پرداخت ، گفته است: «شرایط امروز نمی‌تواند پایدار بماند.»

 

این اظهارات شیرین عبادی و دیگر چهره های هم فکر او در حالی مطرح می شود که همین افراد در فتنه 88 و اغتشاشات دی ماه نیز قویا بر تزلزل جمهوری اسلامی تاکید کرده بودند، اما همگان دیدند جز یک عملیات روانی برای اثرگذاری بر جامعه ایرانی چیز دیگری نبود که البته با توجه به تجربه مردم از غیرقابل اعتماد بودن دشمن اظهارات و مطالبات آنها از مردم همواره با دست رد جامعه ایرانی همراه بوده است.

 

 

بهره سخن:

سخن از دیروز و امروز نیست؛ 40سال تلاش مذبوحانه و بی ثمر برای براندازی بیانگر این است که دشمن با وجود یجاد مشکلات اقتصادی برای مردم، اما نتوانسته جامعه و افکارعمومی را با خود همراه کند. اما آنچه تئورسین های آمریکایی به آن توجه نمی کنند ماهیت شکل گیری انقلاب اسلامی است که برآمده از خواست مردم و گزاره های دموکراسی است که خروجی ان مردم سالاری دینی را پدید آورده است. 

 

دشمنان طی 40 سال اخیر با ترفندهای متعدد قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را داشته اند و در این مسیر از گروگان گرفتن معیشت مردم و حتی داروهای ضروری ان ها نیز ابایی نداشته اند، در این شرایط باور پذیری دلسوزی معاندین برای مردم به طنزی تلخ مشابهت دارد. از دگرسو، عدم توجه آمریکا و ضدانقلاب به حس استقلال طلبی مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی است. ترفتند دخالت مستقیم در امور ایران حنایی ست که دیگر برای جامعه ایرانی رنگی ندارد، به همین دلیل تا زمانیکه سیاست های دشمنان مداخله مستقیم در امور کشور و تقابل آشکار با مردم ایران باتشد، به مثابه 40سال گذشته هیچ شانسی برای عملیاتی کردن خواسته های شوم خود در جغرافیای این سرزمین نخواهند داشت. 

 

آنچه مسلم است اینکه شرایط امروز اساسا با 8سال دفاع مقدس که کشور در شرایط سخت و با بودجه 5میلیارددلاری اداره می شد کاملا متفاوت است، شرایطی مشقت بار که جامعه به سلامت از آن عبور کرد. امروز نیز مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما مختصات آینده پژوهی نوید روزهای خوب و بهبود اوضاع را به جامعه نوید می دهد. 

 

رسانه های ضدانقلاب مدت مدیدی ست در مسیر القای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی گام برداشتند و این بار با برجسته سازی معضلات اقتصادی و اجتماعی درصدد ناامیدسازی افکارعمومی پرداختند. آن ها قصد دارند ضمن ناامیدسازی افکارعمومی از بهبود وضعیت موجود، در راستای تبدیل آن به خشم و انزجار از سیاست های جمهوری اسلامی گام بردارند. در این مسیر تلاش برای ایجاد اغتشاشات خیابانی جهت تسریع در روند براندازی، با القای نادیده انگاشتن مردم در سیاست های جمهوری اسلامی در دستور کار این جریان سیاسی قرار دارد. 

 

اما نکته حائز اهمیت اینکه عدم شناخت درست مردم و افکارعمومی همچنان دشمنان را در دور باطل قرار داده است، اشتباه بزرگ آنجایی شکل می گیرد که جامعه ایرانی اگر هم مشکلی دارد در درون خود به دنبال رفع آن است و تاریخ ثابت کرده ایران و ایرانی روی خوش به دخالت های بیگانگان نشان نداده و نخواهند داد.

ارسال نظرات

آخرین اخبار