شفافیت آرا نمایندگان مجلس چند هفته‌ای است که به یکی از موضوعات داغ شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر تبدیل شده است.

شفافیت آرا نمایندگان مجلس چند هفته‌ای است که به یکی از موضوعات داغ شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر تبدیل شده است.

ماجرا از توییت حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شروع شد، حاجی دلیگانی با انتشار تصویری از امضاهای جمع آوری شده برای طرح شفافیت آرا نمایندگان نوشت: بهترین معیارهای ارزیابی نمایندگان توسط مردم این است که بدانند نمایندگان آنها در خصوص طرحها و لوایح مختلف در مجلس چه نظراتی داشتند. طرح یک فوریتی شفافیت آرای نمایندگان تحویل هیئت رئیسه مجلس شد. اسامی باقی حامیان شفافیت آرا را با شما در میان خواهم گذاشت.

پس از این توییت حاجی دلیگانی موج اول درخواست‌های کاربران توییتر برای شفافیت آرا نمایندگان آغاز شد و دومین موج این خواسته کاربران صبح امروز و با هشتگ " شفافیت آراء مجلس" به داغ‌ترین هشتگ توییتر فارسی تبدیل شد.

 

آسید پوبان حسین‌پور اولین کاربری بود موج دوم این هشتگ را آغاز کرد و در صفحه خود در توییتر نوشت: چرا با#شفافیت_آراء_مجلس مؤافقم؟! چون فرصت محافظه‌کاری و وسط لحاف خوابیدن را از نمایندگان فرصت‌طلب و منفعت‌طلب وابسته به جریان‌های سیاسی سلب می‌کند..

 

1

 

کاربر ژان والژان با انتشار تصویر 140 نماینده حامی طرح شفافیت آرا نوشت: تنها لیستی که تو دوره بعدی انتخابات مجلس بهش رای میدیم .

 

 

2

کاربر رزنانس هم در خصوص این طرح نوشت: این طرح نقد و نظر کارشناسانه و توسعه محور رو بر سطحی نگری سیاسی و جناحی اولویت میده.

 

کاربر میم چه به سراغ کشورهایی که طرح شفافیت آرا در آن‌ها اجرا می‌شود رفت و نوشت: توی کشورهایی مثل کنیا تونس افغانستان عراق که کشورهای زیاد پیشرفته ای نیستن شفافیت مجلس وجود داره اما توی کشور ما که ادعای مردم سالاری دینی داریم هنوز توی مجلسمون شفافیت وجود نداره. نماینده های مجلس از چی میترسن که دنبال شفافیت نمیرن؟

 

کاربر رئیس جمهور باخ هم نوشت: قطعا #شفافیت فقط برای مجلس نیست، ولی قانون #شفافیت_آراء_مجلس، بهترین راه شروع، مطالبه مردم برای شفافیت در تمام دستگاه های اجرائیه

 

کاربر زکی‌پدیا در خصوص این طرح نوشت: فکر کن وکیل گرفته باشی بعد ندونی وکیلت از طرف تو چی کار می‌کنه و چه رایی می‌ده

 

3

 

 

کاربر سیب‌سا هم با توییت خود اعلام کرد که در انتخابات بعدی به مخالفان طرح شفافیت آرا رای نخواهد داد، او نوشت: اونایی که انتخابات بعدی به نماینده هایی که از #شفافیت_آراء_مجلس حمایت نکردن رای نمیدن ریت کنن همو پیدا کنیم

 

کاربر سید مرتضی هم در توییت خود یکی از نمایندگان استان تهران را خطاب قرار داد و نوشت: خانم سیاووشی گفته طرح#شفافیت_آراء_مجلس یا همون نمایندگان کپی متن اصلاحطلبانه؛ خب خانم نماینده محترم به همراه اعضاء فراکسیون امید این طرح رو امضا کنید تا ملت هم باور کنند همچین ذهنیت خوبی داشتید!

 

 

کاربر شازده کوچولو هم در خصوص نمایندگان مخالف با این طرح نوشت: نماینده‌‌ای که با #شفافیت_آراء_مجلس مخالفه، یا ریگی به کفششه یا ریگی به کفششه ... و یا ریگی به کفششه

 

کاربر BlueChicken‌ هم در صفحه توییتر خود نوشت: تصوّر کن نماینده‌ای که انتخاب کردی اگه هدیه‌ای از کسی دریافت می‌کنه باید اعلام کنه وگرنه مجرم حساب میشه! اونوقت دیگه امثال شهرام جزایری باید برن غاز بچّرونن.

 

مرتضی قربانی هم با انتشار تصویر زیر نوشت: انتظاری که از نماینده مجلس دارم.

 

 

4

 

 

حجت الاسلام علی خدابخشی هم در صفحه خود نوشت: #شفافیت_آراء_مجلس با گذشت۴٠ سال از انقلاب، خواسته ای دیرهنگام اما بجاست! باشد که نمایندگان وقعی به نظر مردم بنهند!

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار