نظر زرآبادی در رابطه با طرح سوال از رئیس جمهور:

کدخبر: 3408

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی امضاء طرح سوال از رئیس جمهور را تبلیغاتی دانسته و گفت: حرکاتی که وجهه سیاسی و تبلیغاتی دارد راه‌گشای مشکلات مردم نیست

در حالی که این روزها طرح سوال از رئیس جمهور یکی از مهم ترین مباحث محافل سیاسی روز کشور است، انتشار اسامی نمایندگانی که حاضر به امضاء این طرح نیستند برای مردم بسیار مهم است.

سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در محلس شورای اسلامی یکی از نمایندگانی است که حاضر به امضاء این طرح نشده است .

او در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر ؛ اظهار کرد: نمایندگان مجلس بر اساس وظیفه قانون‌گذاری و نظارتی خود و به پشتوانه دیدارهای مستمر و بى‌واسطه با مردم از مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادى و معیشتى آن‌ها آگاه هستند.

وی ادامه داد: از این رو، نمایندگان وظیفه دارند با توجه به بُعدِ نظارتى وظیفه خود، به‌صورت شبانه‌روزی از تمامى ابزارهای قانونى موجود که در اختیار دارند، براى بهبود اوضاع استفاده کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سؤال از وزرا و رئیس جمهور حق قانونی مجلس است و کسی نباید از اعمال این اهرم قانونی بهارستان جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: دعوت از وزرا و طرح سؤال و استیضاح در راستای همین حق قانونی و پیگیری مؤثر انتظارات مردم است که از سوی اکثریت نمایندگان مجلس به‌جد دنبال می‌‌‌شود.

زرآبادی عناون کرد: پرسش اصلی این است که آیا طرح سؤال از رئیس جمهور در شرایط اینجایی و اکنونی به‌منظور پیگیری حل مشکلات مردم است یا دنبال‌کنندگان آن به دنبال یک نمایش سیاسى هستند؟

 

نمایندگان باید به‌دور از کار نمایشى درصدد حل مشکلات مردم باشند

وی تشریح کرد: فقط حدود یک سوم از مجموع نمایندگان، عمدتاً از طیفی خاص که به عنوان مخالفان دولت شناخته می‌شوند، طرح سؤال از رئیس جمهور را پیگیری می‌کنند؛ در حالی‌که پیش از این نمایندگان بسیارى از جمله بنده تذکر و سؤالات فراوانی را از رئیس جمهور و وزرا پرسیده‌ایم که در روند رسیدگی‌ها و در دست بررسی است. نمایندگان باید به‌دور از کار نمایشى و با جدیت درصدد آن باشند که مشکلات مردم مرتفع شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بدون شک سیاسی‌کاری در موضوع اقتصاد و معیشت مردم نه تنها راه چاره نیست بلکه اوضاع را پیچیده‌تر و مردم را ناخشنودتر می‌کند. باید پرسید چرا برخى سؤال مى‌پرسند و امضای خود را پس مى‌گیرند؛ اگر به‌دنبال حل مشکلات هستیم باید تا پایان فرایند و تحقق آن امر پیگیر بود و اگر غیر از آن فکر مى‌کنیم شفاف باشیم و به مردم بگوییم که البته مردم به خوبى عملکردها را رصد مى‌کنند و با کارهاى نمایشى مخالف هستند.

 

حرکاتی که وجهه سیاسی و تبلیغاتی دارد راه‌گشای مشکلات مردم نیست

وی ابراز کرد: در هر صورت بنده هم مانند اکثریت نمایندگان مجلس به‌جد پیگیر دغدغه‌ها و مطالبات مردم بوده و بر این باورم که برخی حرکات که وجهه سیاسی و تبلیغاتی دارد راه‌گشای مشکلات مردم نیست.

زرآبادی در پایان یادآور شد: دیدار با مجموعه وزرا و طرح کارشناسانه موضوعات و نهایتاً برخی تغییرات در کابینه و تیم اقتصادى دولت در شرایط فعلی باید در اولویت قرار گیرد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار