اصلاح طلبان که تمام قد از روحانی در انتخابات حمایت کردند و پست های مختلفی در دولت گرفتند برای اینکه در انتخابات سال 1400 بتوانند پیروز شوند ، از حالا فشارها را به دولت افزایش داده و انتقادات و تخریب های بسیاری علیه روحانی و کابینه اش انجام می دهند.

علی عبدالعلی زاده وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات با بیان اینکه دولت روحانی باید استعفا دهد، اظهار داشت: وقتی دولت کاری برای مردم نمی‌کند، بهتر است رها کند و برود.

 وی افزود: مسئولیت‌ها تا وقتی ارزش دارد که انسان بتواند خدمت کند و اگر نمی‌تواند خدمت کند باید کنار برود.

وزیر مسکن دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که آیا دولت خودش باید استعفا دهد یا اینکه مجلس به این مسئله ورود کند، گفت: وقتی خودشان کنار نمی‌روند مجلس باید ورود کند و وظیفه مجلس همین است.

عبدالعلی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا دولت روحانی را اصلاح‌طلب می‌داند یا خیر، تصریح کرد: این دولت هیچگاه اصلاح طلب نبوده و اصلاح ‌طلبان تنها از آن حمایت کردند و آقای روحانی هم هیچگاه نگفته اصلاح طلب است.

از سوی دیگر سیدحسین موسویان از دیگر چهره های اصلاح طلب نیز گفته بود :اگر قرار است در سه سال آینده چنین وضعیتی داشته باشیم، بهتر است که آقای روحانی فداکاری کرده و برای حفظ کشور، انتخابات زودرس برگزار کند؛ این گزینه نامطلوب و بقول طلبه ها از باب "اکل میت" است.

همچنین جلال محمود‌زاده عضو فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس شورای اسلامی چند هفته قبل از ارائه طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور توسط خود و تعدادی دیگر از نمایندگان فراکسیون امید خبر داده بود.
از سوی دیگر عارف علت ضعف دولت را اصلاح طلبانه کار نکردن دولتمردان بیان می کند. دولتی که در این حیطه توانسته با حمایت اصلاحات روی کار بیاید و راهبرد اصلاح طلبی را مطمح نظر خود قرار داده است، حالا که در چند حوزه این سیاست ها با شکست مواجه شده است، دولتی خوانده می شود که اصلاح طلب نبوده و اصلاح طلبانه کار نکرده است.

آنچه مشهود است اینکه راهبرد جدید اصلاحات برای انتخابات 1400 را باید عبور آنها از دولت عنوان کرد که پیش از این با عنوانطلاق سیاسی گزارش هایی را منتشر کردیم.
به نظر می رسد اصلاح طلبان با جداسازی خود از دولت می خواهند کارنامه روحانی و دولتش به پای آنها نوشته نشود تا بتوانند پیروز انتخابات 1400 باشند اما سابقه حمایت های اصلاح طلبان برای روی کار آمدن روحانی موضوعی نیست که به همین راحتی ها از اذهان مردم پاک شود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار