عضو شورای مرکزی جبهه پایداری

کدخبر: 3325

اصلاح طلبان تلاش دارند که کشور به سمت بحث عدم کفایت رئیس جمهور برود. آنها می خواهند با هزینه‌ دیگران این اتفاق رخ دهد چرا که در این صورت هم دولت ناکارآمد منتسب به آنها کنار گذاشته خواهد شد و هم اصلاح طلبان این کار را نکرده اند و این سناریو به دست جریان رقیب به اجرا در خواهد آمد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فضاسازی‌های سیاسی پیرامون بررسی عدم‌کفایت رئیس جمهور گفت: تمام ظرفیت جریان اصلاحات و لیست امید در دو سال گذشته بر این قرار گرفت که آقای روحانی وعده‌های انتخاباتی داده شده را عملیاتی کند. در این راستا مسیری که آقای روحانی انتخاب کرده بود مسیر تنش‌زدایی با جریان غرب بود که به جای رویکرد رفع تهدیدها به سمت رویکرد تنش‌زدایی با غرب جلو رفتند.

وی افزود: نه تنها این رویکرد نتوانست مشکلات کشور را حل کند بلکه دشمن با توجه به این که حس کرد همت ما رفع تنش‌ها است، روزبه‌روز تنش‌ها را بیشتر کرد و مشکلات را برای کشور ما افزایش داد.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: در چنین فضایی که کشور در مسیر مشکلات عدیده‌ای قرار گرفت و وضع معیشت مردم بدتر و سفره آنها کوچک‌تر شده و بحران بیکاری و تورم بیش از پیش حاد شد، عده‌ای با فضاسازی سیاسی و جابه‌جا کردن میدان مسائل اصلی و حاشیه‌ای نظیر حضور زنان در استادیوم، تلگرام، کنسرت و بحث‌هایی که انتهایی ندارد تلاش کردند ذهن مردم را از مسائل پرت کنند.

پژمانفر ادامه داد: امروز کار به جایی رسیده که شیب مشکلات مردم با شدت بالایی جلو می‌رود و دولت هم نه در موضوع ارز، نه در موضوع سکه و نه در موضوع مسکن برنامه‌ای ندارد.

وی افزود: رکودی که امروز در مسکن ایجادشده مسئله مقطعی نیست چراکه دولت مسکن را در 5 سال گذشته کاملاً راکد کرد و همین سیاست مشکلاتی را در این حوزه ایجاد نمود. لذا اتفاقات صورت گرفته درواقع نتیجه 5 سال عملکرد دولت است که تاکنون تلاش کردند با فشار جلوی بروز آن را بگیرند ولی امروز قابل کنترل نیست.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه امروز اصلاحات به این نتیجه رسیده که استراتژی گذاشتن تمامی تخم مرغ‌ها در سبد روحانی اشتباه بود، یادآور شد: از سوی دیگر چشم انداز مذاکرات با اروپا نیز به قدری تاریک است فهم آن نیاز به تحلیل‌ سیاسی آنچنانی ندارد. لذا بر پایه این دو واقعیت اصلاح طلبان تلاش دارند ضمن فرار به جلو، خواسته‌های خود را از زبان دیگران مطرح سازند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: امروز در میان حامیان رئیس جمهور صدای اظهار پشیمانی بلند است و از این رو اصلاح طلبان در صددند تا حساب خود را از آقای روحانی جدا کنند تا هزینه ناکارآمدی‌های دولت به پای آنها نوشته نشود، غافل از آنکه این میزان حمایت را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: برخلاف فضاسازی‌های صورت گرفته اتفاقاً بنای ما بر این است که به دولت کمک کنیم و امروز تمام اقدامات ما در جهت همین کمک‌ها بوده. حتی اگر سوالی از رئیس‌جمهور کردیم مطمئن بودیم سوال ما و پاسخ رئیس‌جمهور واقع‌بینی دولت نسبت به مسائل را روشن می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: اگر اجازه می‌دادند رئیس‌جمهور به مجلس بیاید یکسری از واقعیت‌ها به ایشان منتقل می‌شد چون آقای روحانی در چهارچوبی قرار گرفته‌اند که هیچ صدایی به گوششان نمی‌رسد و طیفی از اصلاح‌طلبان و حلقه اطراف رئیس جمهور اساسا اجازه نمی‌دهند واقعیات به ایشان منعکس شود.

پژمانفر در ادامه عنوان کرد: اگر اجازه می‌دادند حرف‌های مخالفین، انتقادها و سوالات شنیده می‌شد، کمک می‌کرد قبل از این که دولت دست خود را بالا ببرد و هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد، این هشدارها را دریافت کند، چراکه این هشدارها از مدت‌ها قبل در حال مطرح شدن بود.

وی در ادامه بیان داشت: ما قائل به کمک کردن به دولت هستیم و اتفاقاً امروز این اصلاحات است که باید خود را نشان دهد و تصمیم بگیرند که با شعارهایی که دادند بنا دارند دولت را کمک کنند یا این که جمع‌بندی‌شان این خواهد بود که یک عملیات انتحاری انجام دهند و روحانی را به عنوان بخشی از پیکره خود، از خود جدا کنند و از او عبور کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: اصلاحات می‌تواند بازگردد و بگوید ما اشتباه کردیم و ما هم می‌خواهیم کمک کنیم و اشتباهات ما وضعیت کشور را به اینجا رسانده است و در حل مسائل کمک کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات تلاش دارد که کشور به سمت بحث عدم کفایت رئیس جمهور برود. در حقیقت آنها می‌خواهند با هزینه‌ی دیگران این اتفاق رخ دهد در این صورت که دو برد برای این جریان رقم خواهد خورد. نخست اینکه دولت ناکارآمد منتسب به آنها کنار گذاشته خواهد شد و دوم این که اصلاح‌طلبان این کار را نکرده‌اند و این سناریو به دست جریان رقیب به اجرا درخواهد آمد و آنها نیز در ظاهر موضع مخالف خواهند گرفت.

پژمانفر ادامه داد: با این سناریو هم آنها پای خود را بیرون خواهند کشید و هم صورت مسئله دولت ناکارآمد اصلاح‌طلب پاک خواهد شد. لذا اصلاح طلبان تلاش می‌کند این اتفاق زودتر رخ دهد.

وی در پایان تصریح کرد: اساسا یکی از انتقادهای ما به روحانی این است که با طناب کسانی وارد چاه شدند که در دوره اصلاحات نتایج تلخی را برای کشور ایجاد کردند و امروز آقای روحانی با طناب آنها این مسیر را طی می‌کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار