کارنامه ضعیف روحانی محصول تفکرات انحرافی هاشمی

کدخبر: 3309

اگر از تلاش‌های بی وقفه آیت هاشمی برای حذف عارف و فشار به جبهه اصلاحات و اصرار و تبلیغات تمام قد وی برای روی کارآمدن حسن روحانی هم بگذریم، ولی نمی توانیم نگوییم که اصلی ترین چهره پشت پرده برجام و تشویق کننده دولت برای مذاکره با آمریکا شخص هاشمی بوده است.

روزنامه‌های اصلاح‌طلب و به خصوص رسانه‌های وابسته به خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 92 و سپس باقوت بیشتر در سال 96 حسن روحانی را شبیه ترین فرد به آیت الله هاشمی و او را هاشمی دوم در سپهر سیاسی ایران معرفی می‌کردند.

 این روزها که کارنامه دولت حسن روحانی تبدیل به نقطه ضعف اصلاحات و جریان اعتدالی در کشور تبدیل شده و همه از آن فرار می کنند! روزنامه آرمان – معروف به روزنامه خانوادگی آیت الله هاشمی- با اعتماد به نفس عجیبی پس از روحانی، هاشمی رفسنجانی سوم را برای انتخابات 1400 را رونمایی کرده است!

روزنامه اصلاح طلب آرمان از مسعود پزشکیان از کاندیداهای احتمالی 1400 نام برده و تاکید کرده است که او مسیر آیت‌ا... هاشمی را ادامه خواهد داد.

این روزنامه تصریح می کند: «پزشکیان اگر چه انتقاداتی به برخی تصمیمات مدیریتی آیت‌ا... هاشمی داشت، اما همواره مسیر او برای اداره کشور و بیش از آن راهکارهایش برای وحدت در جامعه را می‌ستاید»

این در حالیست که روحانی که شبیه ترین فرد در کشور به آیت الله هاشمی معرفی میشد؛ اینک کارنامه دولت وی نه تنها برای حامیانش قابل قبول نیست بلکه از او ابراز برائت و پشیمانی می کنند و حتی عبور از وی را نیز از چند ماه قبل عملا آغاز کرده اند. بنابراین در چنین وضعیتی، اصرار به معرفی گزینه دیگر شبیه به آقای هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری آینده خیلی خوش خیالانه است!

اما وقتی شبیه ترین فرد به هاشمی و ادامه دهنده منویات راهبردی او، فقط ظرف پنج سال خسارات بزرگی به اقتصاد و سیاست خارجه کشور تحمیل کرده، باید خیلی افکار عمومی را سادلوح تصور کرد که بازهم به دنبال شبیه ترین فرد به مرحوم هاشمی برای اداره کشور باشند.

اگر از تلاش‌های بی وقفه آیت هاشمی برای حذف عارف و فشار به جبهه اصلاحات و اصرار و تبلیغات تمام قد وی برای روی کارآمدن حسن روحانی هم بگذریم، ولی نمی توانیم نگوییم که اصلی ترین چهره پشت پرده برجام و تشویق کننده دولت برای مذاکره با آمریکا شخص هاشمی بوده است.

در واقع نه تنها کارنامه فعلی دولت روحانی در اقتصاد و سیاست خارجه ماحصل حمایت های هاشمی رفسنجانی است بلکه در نتیجه مستقیم تفکرات انحرافی و اعمال نظرهای مستقیم او در دولت اعتدالیون است.

همان تفکراتی که اقتصاد ایران را سالها در رکود نگه داشته، دلار را به نزدیک 8000 هزار تومن و طلا را هم به بالای دو میلیون ظرف چند ماه رسانده و مردم را در شرایط سخت معیشتی قرار داده که در پسا از انقلاب بسیار کم سابقه است.

اگر روحانی به عنوان شبیه ترین فرد به هاشمی اینک این وضعیت موجود، کارنامه او شده وای به حال مردم که رئیس جمهور بعدی فردی باشد که دوباره بخواهد همین مسیر را ادامه بدهد!

هر روز که از دولت روحانی بیشتر می گذرد ، اوضاع در حال بدتر شدن است و به همین دلیل بعضی از دولتی ها و حامیان سینه چاکش نیز به این نتیجه رسیده اند که باید ریل گذاری و مسیر خود را عوض کنند، حتی کار به جایی رسیده که دوستان قدیمی روحانی همانند حسین موسویان بحث استعفای دولت و انتخابات زودهنگام را مطرح می کنند.

با این وجود، معرفی هاشمی سوم برای انتخابات آتی فقط می توان پرت بودن بیش از حد برخی رسانه های اصلاح طلب از وضعیت فعلی کشور دانست.

ارسال نظرات

آخرین اخبار