روز جهانی قدس امسال نیز با وجود خروش مردمی و حماسه سازی ملت مسلمان ایران و جهان با حاشیه های قابل تاملی روبرو شد.

سرویس سیاسی قزوین خبر به نقل از جهان نیوز ؛روز قدس امسال نیز با خروش مردمی ایران و کشورهای اسلامی با شکوه و حماسی برگزار شد. اما برخی از گروه های سیاسی سعی کردند که با جوسازی و حاشیه سازی در این حوزه از این نمد کلاهی برای خود درست کنند.

قدس امسال نیز حاشیه های فراوانی داشت و این نشان دهنده آن است که این روز تاثیر بسزایی در فضای سیاسی ایران و جهان دارد. در این حوزه جریان اصلاحات سعی کرد با نوعی خبرسازی خاص برخی وقایع را علیه این جریان نسبت بدهد و با مظلوم نمایی در این حیطه خود را مطرح کند. سئوالی که در این حوزه مطرح می شود، این است که چرا این جریان این روز را با حاشیه سازی علیه تفکرات خود عنوان می کنند.

در این زمینه مهمترین خبر شعار اعتراضی عده‌ای علیه «علی اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در راهپیمایی این روز بود. شعارهایی که با توهین نیز همراه بود و با پاسخ صالحی نسبت به شعاردهندگان همراه شد. در این حیطه اگرچه اعتراض و انتقاد موضوعی نیست که بتوان آن را نهی کرد اما توهین‌آمیز بودن این موارد کار درستی نبود و همین موضوع سبب شد تا برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب سعی کنند با پررنگ کردن این اتفاق حاشیه ای در میان حماسه بزرگ مردمی، اصل خبر را فدای حاشیه کنند. بزرگ نمایی این موضوع توسط برخی از فعالان اصلاح طلب با تیتر «حمله تندروها به صالحی در حاشیه روز قدس» مورد توجه رسانه های ضدانقلاب و خارجی قرار گرفت. درحالی که عده ای انگشت شمار که مشخص نیست از چه گروهی هستند دراین زمینه اقدام به توهین به صالحی کردند.

این موضوع حتی به جدال در شبکه های اجتماعی هم تبدیل شد. در همین زمینه برخی از فعالان شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به پررنگ کردن چنین خبری توسط فعالان اصلاح طلب واکنش نشان دادند و آنان را بحران زیست خواندند که سعی می کنند از هر بحرانی به نفع خود سود ببرند و اصل قضیه را فدای منافع جریانی خود کنند.

خبر دیگری که فعالان اصلاح طلب سعی کردند آنرا پررنگ سازند، پخش کردن اعلامیه علیه FATF در روز جهانی قدس بود. برخی از افراد با چاپ و انتشار اطلاعات غلط درباره این کارگروه درباره تصمیم هفته آینده مجلس شورای اسلامی دراین باره نوشتند و در بین حاضران پخش کردند.
 
از سوی دیگر شعاری که در روز راهپیمایی قدس برای کوچک کردن آمریکا و غرب از سوی برخی در روز قدس داده شد نیز مورد توجه فعالان این جریان سیاسی قرار گرفت تا به وسیله آن زاویه خود را با اصل روز قدس و همچنین حمایت خود از غرب را نشان دهند.
 
در همان ساعات اولیه راهپیمایی روز قدس، فیلمی منتشر شد که در آن عده ای از حاضران در راهپیمایی به شکلی عجیب و «فینگیلی و سینگیلی گویان» علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار می دادند. فیلمی که خیلی زود در فضای مجازی و رسانه های رسمی منتشر و واکنش‌های زیادی را با خود به همراه داشت.
 
پرداختن به این موضوع چند هدف عمده داشت اول خدشه دار کردن حرکت حماسی و کوچک و تمسخر کردن آن و از سوی دیگر به طور غیر مستقیم حمایت از غرب در این حوزه با تحقیر مخالفان و معترضان به سیاست های کشورهای غربی.
 
در این حیطه برخی از رسانه های اصلاح طلب نیز مانند هر سال با بی اعتنایی از حماسه عظیم مردمی گذشتند. روزنامه سازندگی یکی از این رسانه ها بود که سفر رئیس جمهور به چین را پررنگ کرد و آنرا با تیتر معنادار «بازگشت به شرق» عنوان کرد. موضوعی که در جمهوری اسلامی به هیچ وجه مطرح نیست و آنهایی که ذره ای با سیاست خارجی ایران آشنا هستند می دانند که با توجه به اینکه کشورمان در چهار راه جهانی قرار دارد، بایستی موازنه ای میان غرب و شرق برای کسب منافع خود ایجاد کند. در صورتی که تیتر بازگشت به شرق بعد از شکست برجام و مذاکرات با غرب نشان دهنده نوعی وابستگی ایران به شرق و شیطنت آمیز است.
 
به هر جهت تحرکات رسانه ای برخی از افراد وابسته به یک جریان خاص عمق تفکر این جریان را به خوبی نمایان می سازد. روز قدس در سالهای گذشته خصوصا سال 88 با حواشی مختلفی روبرو شده اما خروش و حماسه مردمی در این روز که بنیانگذار انقلاب اسلامی آنرا بنیان نهاد نشان از حمایت مردم از آرمان و ارزشهای امام راحل و شهدا دارد.

ارسال نظرات

آخرین اخبار