یک فعال فرهنگی گفت: اینکه منتقد را بی عقل بدانیم خودش بی عقلی است و مقابله با منتقد استبداد و خودکامگی است

احمد خورگامی در گفت وگو با قزوین خبر، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور که منتقدان را بی عقل خطاب کردند، اظهار کرد: واقعیت ماجرا این است که آقای روحانی برای اولین بار نیست که اینگونه سخن می گویند و بر اساس تاریخ و مستندات جمع آوری شده توسط رسانه ها، رئیس جمهور از سال ۹۲ تاکنون ۵۴ بار به منتقدان خود توهین کرده است.

وی ادامه داد: اینکه منتقد را بی عقل بدانیم خودش بی عقلی است و مقابله با منتقد، استبداد و خودکامگی است.

این فعال رسانه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تعادل روحی و روانی خود را از دست داده و دچار اختلال دو قطبی و افسردگی شدند که یکی از نشانه های دو قطبی بودن عدم تمرکز و حواسپرتی وی است.

وی اضافه کرد: به نظر بنده از مدیرانی که در رده های بالای مسند اجرایی هستند هر از چندگاهی تست روانشناسی گرفته شود تا مطمئن شد که دچار اختلال نشدند. استنباط بنده به عنوان فعال فرهنگی و رسانه ای از رفتارهای رئیس جمهور این است که ایشان تعادل روحی و روانی ندارند.

خورگامی مطرح کرد: باید به رئیس جمهور یادآور شد که وی زمانی که دلار از دو به سه هزار تومان افزایش پیدا کرده بودبه دولت قبل می کوبید و در حالی که الان قیمت دلار از ۵ هزار تومان نیز تجاوز کرده است و ایشان سکوت اختیار کردند.

وی خاطرنشان کرد:رئیس جمهور با این شعار که دلار افزایش نمی یاید رای جمع کردند و اگر دچار حواس پرتی و فراموشی شده باشند باید به ایشان یادآوری کرد که ارزش پول کاهش پیدا کرده است.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: عدم انتقاد پذیری شامل رئیس جمهور نیست بلکه وزیران این دولت با خبرنگاران درگیر و آنان را تهدید می کنند و در استانها نیز شاهد این امر هستیم که نگاه آنان به رسانه مناسب نیست و این در حالی است که انتقاد می تواند سازنده باشد و مشکلات راحل کند و در حالی عملکرد مناسبی ندارند به منتقدان توهین می کنند.

وی تاکید کرد: در شلوغی های دی ماه باید دید که دولت چقدر در ایجاد آن شرایط نقش داشت درحالی که مردم از وضعیت معیشت ناراضی بودند آقای نوبخت خبر از افزایش قیمت بنزین و قطع شدن یارانه ۳۰ میلیون نفر می دهد و این نشان می دهد که دولتمردان خود به ناامنی دامن می زنند.

این فعال رسانه افزود: واقعیت ماجرا این است که مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی اوضاع خوبی ندارند و وضعیت اشتغال نیز مناسب نیست.

وی تشریح کرد: نمیدانم بانک مرکزی چگونه تورم را محاسبه کرده و اعلام می کنند که تک رقمی است و این در حالی است که قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا کرده و بیش از یک رقم است.

خورگامی ابراز کرد: طی یک سال اخیر با راکد شدن طرح مسکن مهر شاهد ایجاد حباب در قیمت مسکن بودیم که افزایش نرخ مسکن را در پی داشت.

وی گفت: مردم اوضاع اقتصادی مطلوبی ندارند و درست است که شلوغی های اخیر را عناصر ضدانقلاب هدایت می کردند ولی روی نقطه ضعف جامعه که مشکلات اقتصادی بود سرمایه گذاری کردند و نمی توان منکر این مشکلات شد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: دولت وظیفه دارد این مشکلات را رفع کند و بعد از ۶ سال نمی تواند دولت قبل را مقصر بداند چرا که دولت قبل خودش است و این نیاز به عزم جدی دولت دارد و دولت بخاطر ناکارآمدی و افراد کهنسال نمی تواند این رویه را ادامه دهد.

وی اظهار کرد: با جوسازی و بی عقل خواندن منتقدان مشکلات حل نمی شود و باید گفت که رئیس جمهور و دولتمردان هستند که خود حاشیه ایجاد می کنند تا کم کاری خودشان دیده نشود.

خورگامی یادآور شد: مسئولین باید همت کرده و برای سال آینده برنامه و اراده داشته باشند تا سال ۹۷ متفاوت از سال ۹۶ باشد و اگر این روند کنونی ادامه یابد نکات مثبتی به اذهان متبادر نخواهد کرد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار