کدام یک از فرزندان بیشترین شباهت را از نظر خلق و خوی به آیت‌الله هاشمی دارند؟ مهدی به دلیل هوش بالا و مظلومیتی که دارد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری قزوین خبر؛ یاسر هاشمی فرزند کوچک هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه اصلاحطلب اعتماد سخنانی درباره پدرش و دولت روحانی گفته است؛ متن ذیل گزیده ای از این مصاحبه است:

دولت دوازدهم از ابتدای کار با مشکلات و چالش‌های بسیاری رو به رو بوده است. با توجه به وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی، عملکرد دولت دوازدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
دو شاخص عقلانیت و امید که شعار اصلی دولت در ایام انتخابات بود، در این روزها افت جدی پیدا کرده است. من هیچگاه احساس نمی‌کردم امید به آینده بتواند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور موثر باشد اما امروز شاهد هستیم که امید، رکن اصلی جامعه است. امید همان موضوعی است که آیت‌الله هاشمی همواره به آن تاکید داشتند و تلاش می‌کردند که آن را به جامعه تزریق کنند. تا پیش از این ما این جملات را فقط شنیده بودیم اما امروز شاهد هستیم که جامعه تشنه امید است. قصد ندارم به شاخص‌های اقتصادی، گرانی و موضوعاتی از این دست ورود کنم. این موضوعات وجود دارد اما کارشناس‌های این حوزه باید درباره آن اظهارنظر کنند. آن چیزی که مشهود است و توقع می‌رود دولت به آن ورود کند، موضوع عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها بر اساس فاکتور‌های منطقی و واقع‌گرایانه است. امروز تنها کسی که می‌تواند به جامعه امید تزریق کند، رییس‌جمهور است. البته انتقادی هم به دولت وارد است که در این حوزه کلان، با شعارهای خود فاصله جدی پیدا کرده است و امیدواریم در سال جدید این مشکل مرتفع شود. به یاد دارم در زمان جنگ که کشور با آن مشکلات عدیده رو‌به‌رو بود آیت‌الله هاشمی با یک خطبه، چنان امیدی به جامعه تزریق می‌کردند که مردم حتی حاضر بودند مشکلات را تحمل کنند. مردم ما آمادگی مقابله با سختی هارا دارند به شرط آنکه احساس کنند در تصمیم‌گیری‌ها عقلانیت به خرج رفته و همچنین امید در جامعه وجود دارد.

محمود احمدی‌نژاد یکی از چهره‌های خبر‌ساز این روزهای کشور است. آیت‌الله هاشمی در زمان حیات خود تذکر‌هایی را درباره رفتار احتمالی احمدی‌نژاد در آینده داده بودند که این روز‌ها درحال وقوع است. تحلیل شما از اقدامات اخیر احمدی‌نژاد چیست؟
اقدامات اخیر آقای احمدی‌نژاد برای ما اتفاق تازه‌ای نیست. ما که در طرف میز افرادی مانند آیت‌الله هاشمی نشسته بودیم، شاهد بودیم ایشان این روز‌ها را پیش‌بینی کرده بود. در سال‌های گذشته احمدی‌نژاد با اقدامات خود نشان داد که با بخش بزرگی از نظام مشکل دارد و متاسفانه امروز او همان برخورد‌ها را با بخش دیگری از نظام انجام می‌دهد. این موضوع را بزرگان پیش‌بینی کرده بودند به همین دلیل رفتار‌های اخیر او برای ما عجیب نیست و منتظر این رفتار‌ها بودیم. اقدامات اخیر احمدی‌نژاد یک نکته روشن نیز دارد. اینکه ایشان با توجه به رویکرد برعکسی که نسبت به نظام و شخصیت‌های نظام دارد به راحتی توانست نامه بنویسد، تریبون بگیرد و در سمت‌های متفاوت مشغول شود را به فال نیک می‌گیرم. به فال نیک می‌گیرم چون نظام خط قرمز خود را تا حدی بالا برده است که اجازه می‌دهد فردی به این صورت در داخل کشور موضع اپوزیسیون اتخاذ کند. من این موضوع را می‌پسندم و آرزو دارم عمل متقابلی که در گذشته نسبت به برخی منتقدان صورت گرفت مانند محرومیت از برخی حقوق و امتیاز‌ها و همچنین حضور در دادگاه تکرار نشود. اگر این نوع نگاه نسبت به همه انتقاد‌ها وجود داشته باشد اتفاق خوبی رخ داده است. عملکرد احمدی‌نژاد از دید کسانی که از گذشته با او مخالف بودند، جای تعجب ندارد. در جبهه اصولگرایی نیز متوجه شده‌اند که حمایت از احمدی‌نژاد اشتباه بوده است.

کدام یک از فرزندان بیشترین شباهت را از نظر خلق و خوی به آیت‌الله هاشمی دارند؟
مهدی به دلیل هوش بالا و مظلومیتی که دارد.

آخرین جلسه دیدار آیت‌الله هاشمی با حسن روحانی در جزیره کیش که نزدیک به ٨ ساعت به طول انجامید بر سر چه موضوعاتی بود؟
٨ ساعت کمی اغراق است اما به دلیل فرصت کافی جلسه طولانی بود. بخشی از این جلسه در خاطرات آیت‌الله هاشمی آمده است که به زودی منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار