رئیس جمهور شب گذشته بار دیگر رو در روی مردم قرار گرفت اما تنها با یک تغییر آن هم عوض شدن مجری گفت و گو.

حسن روحانی از ابتدای  روی کار امدن دولت یازدهم قول های مختلفی به مردم داده است، دولت 4 سال اول وی تمام شد و مردم دوباره به او رای دادند تا قول های خود را عملی کند، اینک اما پس از گذشت نزدیک به یکسال از دولت دوازدهم شب گذشته وی در گفت و گوی تلویزیونی و رو در رو با مردم بار دیگر برای حل مشکلات به مردم قول داد.

به گزارش افکارنیوز، اینکه رئیس جمهور امید به حل مشکلات دارد قابل تحسین است اما سوال اینجاست چه کسی باید این قول ها را عملی کند؟ آقای رئیس جمهور گویا فراموش کرده اند که در زمان دور دوم ریاست جمهوری خود هستند نه در زمان تبلیغاتانتخاباتی که با شعار و قول بخواهند از مردم رای بگیرند، مردم امروز می خواهند دستاورد دولت را لمس کنند، مردم این روزها گرفتاری های متعددی در مسائل معیشتی و اقتصادی خود دارند و قول دادن به آنها راهکار نیست.

هنوز فراموش نکرده ایم که در ماه رمضان امسال در خرداد ماه و در ضیافت افطار مسئولان در کنار امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب پس از گزارش آقای روحانی فرمودند: " راجع به اقتصاد بحث های زیادی کردیم و آقای رئیس جمهور هم در صحبت خود مفصل به بحث اقتصاد پرداختند و کارهایی را که باید انجام بگیرد، بیان کردند. البته ایشون مواردی را ذکر کردند که باید این کار بشود و باید اون کار بشود، خب! مخاطب این بایدها کیه؟ خود ایشونه ، بایدها را غیر از خود آقای دکتر روحانی و تیم کاری ایشون در دولت دوازدهم کس دیگه ای نمیتونه،  البته غالب کارها را باید خودشان انجام دهند»

این تذکر مقام معظم رهبری در واقع نشان می دهد دولت و شخص رئیس جمهور مسئولیت حل مشکلات را دارد و باید انجام دهد اما همچنان آقای روحانی مشغول قول دادن به مردم هستند.

از سوی دیگر جالب اینکه اصلاح طلبان از دیشب به شکلی به روحانی تاخته و از وی انتقاد می کنند گویا از ابتدا منتقد وی بوده اند!

کیانوش‌راد از فعالان اصلاح طلب در مطلبی نوشته بوده که : واقعیت آن است که مردم از گفتار درمانی مسئولان خسته شده‌اند. بخشی از اعتراضات مردم می‌تواند به معنای ناامیدی تعبیر شود.

همچنین ناصری از دیگر سیاسیون فعال اصلاح طلب نیز گفته " آقای روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت سطح مطالبات مردم را بالا برد ولی بعد نه در چینش کابینه و نه در مسائل دیگر نتوانست همسو با این مطالبات حتی گام های کوچکی بردارد."

اصلاح طلبان البته نه الان که از ابتدای دولت دوازدهم راه خود را از دولت جدا کرده اند و انگار نه انگار که تا قبل از انتخابات هر کسی کوچکترین انتقادی به دولت وارد می کرد می گفتند چرا انتقاد می کنید اما حالا خودشان به صف منتقدین پیوسته اند.

این جدایی اصلاح طلبان از دولت نیز نشان از سیاسی بازی آنها دارد زیرا نمی خواهند کارنامه دولت به پای آنها نوشته شود و اصلاح طلبان می خواهند با همین شیوه به انتخابات 1400 برسند اما مردم به خوبی حامیان این دولت و اصلاح طلبان را می شناسند و هر کارنامه ای که دولت رقم بزند به پای اصلاح طلبان هم نوشته خواهد شد.

در هر صورت مردم این روزها به جای حرف و قول از سوی دولت کار و عمل می خواهند زیرا به قول های آقای روحانی در انتخابات رای دادند و حالا نوبت اجرایی کردن آن قول ها است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار