دولت دوازدهم و توصیه راهبردى

کدخبر: 2493

پس از اعتماد و حمایت دوباره رهبری عزیز انقلاب و مردم و نمایندگان، این دولت و دولتمردان عزم را جزم کرده و در فرصت چهار ساله‌ خاطره به یادماندنی از خود بر جای گذارند.

حزب الله سایبر، پس از اعلان ضرورت جهت‌گیرى شفاف و قاطع دولتمردان دولت دوازدهم در سه محور (معیشت مردم و تعامل گسترده با دنیا و ایستادگى مقابل سلطه‌طلبان و زورگویان)؛ 10 سفارش و توصیه مهم و اساسى نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهورى اسلامى توسط رهبرى فرزانه انقلاب مطرح گردید:

1- امانت دانستن مسؤولیت و امانتدارى آن

2 - اولویت‌بندى در برنامه‌ها و هزینه‌کردها به‌ویژه براى ریشه‌کن کردن فقر و فساد

3- حرکت براساس برنامه ششم‌

4- مهم شمردن اتحاد ملت و مراقبت از التهاب‌آفرینى و دودستگى و عدم اخلال در زندگى آرام مردم علی‌رغم سلایق مختلف

5- آشفته نشدن در برابر نظرات مخالف

6- برقرارى ارتباط بى‌واسطه با مردم و رفتن در میان مردم

7- قدر نیروهاى مؤمن و انقلابى و با انگیزه را دانستن

8-از یاد نبردن دشمنى دشمنان

9-لزوم کار قوى و جهادى و حساب‌شده در عرصه‌هاى اقتصادى، فرهنگى، دفاعى و حفظ هویت اسلامى انقلابى

10-توکل به خدا و باورداشت وعده‌ها و نصرت الهى

تبیین دو دغدغه اصلى معظم‌له به تناسب نیازها و ضرورتهاى روز جامعه مبنى بر گشایش اقتصادى و امر معیشت و رفاه مردم و نیز اولویت حمایت و تخصیص منابع به ترویج فرهنگ دینى و انقلابى از اهم موضوعاتى بود که در این‌روزها و در دیدار جمعى از اهالى فرهنگ و هنر، مورد تأکید قرار گرفت.

و اما در حالى‌که دولت دوازدهم روزهاى آغازین شروع به کار خود را تجربه مى‌نماید و همزمان به مناسبت هفته دولت در دیدارى با امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) ضمن تجدید میثاق با رهبرى حکیم و شجاع انقلاب، شایسته و لازم بود که آخرین رهنمودها را براى خدمت چهارساله پیش رو دریافت می‌نمودند. این بار 12 توصیه راهبردى که بعضاً به‌خاطر اهمیت ویژه آنها تاکیدى بر سفارشات قبل نیز بود، حجت را بر تمامى دولتمردان و خدمتگزاران مردم در دولت دوازدهم تمام کرد زیرا پس از اعتماد و حمایت دوباره رهبری عزیز انقلاب و مردم و نمایندگان محترم مجلس، این دولت و دولتمردانند که باید با فاصله گرفتن از حواشى کلافه‌کننده و بازى‌هاى سیاسى و جناحى، عزم را جزم کرده و در فرصت طلایى چهارساله‌اى که در اختیار دارند، از رهگذر خدمتى خالصانه و بى‌منت، خاطره خوب و به‌یادماندنى از خود در ذهن مردم و تاریخ کشورمان به‌جاى گذارند.

قطعاً همه ما همچون همیشه آرزو داریم دولت دوازدهم نیز در پایان این دوره چهارساله سربلند و پیروز باشد و حرفى در باب عملکرد مثبت و کارآمدى براى گفتن داشته باشد. هرچند این موفقیت قبل از هرچیز مستلزم تمرکز بر روى متن رسالت و مسئولیت‌هاى دولت است که بعضاً در توصیه‌ها و سفارشات مقام معظم رهبرى(مدظله) نیز منعکس مى‌باشد.

سفارشاتى که به‌منزله نقشه راه و ترسیم‌کننده مسیر رو به پیشرفت جامعه و کشور تلقى مى‌گردد و قطعاً بدون روحیه جهادى و انقلابى، زمینه تحقق نمى‌یابد یا بدون مبارزه (طبق آنچه که در دیدگاه معظم‌له تفسیر گردید) که در جمع طلاب و روحانیون تهران پس از تشریح این حقیقت‌که ما تا اینجاى راه تنها توانسته‌ایم یک انقلاب اسلامى یعنى یک حرکت انقلابى و یک نظام اسلامى را به‌وجود بیاوریم، لکن بعد از این ایجاد یک دولت اسلامى و ایجاد تشکیلات مدیریتى اسلامى براى یک کشور است و ما در این قضیه هنوز خیلى فاصله داریم تا به مقصود برسیم؛ فرمودند: «بدون مبارزه هیچ‌چیز به‌دست نمى‌آید، مبارزه به‌معناى تلاش و مجاهدت و همفکرى»؛ بنابراین دولت دوازدهم اگر در تکاپوى برنامه‌ریزى منطقى براى چهارساله آینده است باید مبناى کار خود را تمرکز بر روى متن وظایف و مسئولیت‌ها و نیز سیاست‌هاى اساسى و کلى نظام و به‌ویژه منویات و توصیه‌هاى راهبردى مقام معظم رهبرى(مدظله) قرار بدهد و مجدانه از هرگونه موضوعات تشویش‌برانگیز و حاشیه‌اى پرهیز نماید تا از این رهگذر به فضل الهى توفیقاتى عاید دولت و ملت گردد بنابراین یک بار دیگر همگان را توجه مى‌دهیم به 12 نکته و توصیه راهبردى ولى امر مسلمین امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) که به‌حق توقع و خواست واقعى توده‌هاى مردم نیز از دولتمردان دولت دوازدهم به‌شمار مى‌رود:

1. نیت الهى براى خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها و «انس با قرآن و دعا»

2. روحیه جهادى و تلاش مضاعف و خستگى‌ناپذیر و بدون چشمداشت‌

3. اعضاى دولت علاوه بر این‌که در تصمیمات دولت، مسؤولیت مشترک دارند، باید با یکدیگر همکارى داشته باشند و به‌صورت تیمى عمل کنند.

4. تحمل شنیدن صداى مخالف را داشته باشید و با بالا بردن حلم خود که همان ظرفیت درونى است، از نقادى استقبال و استفاده کنید.

5. ارتباط نزدیک با مردم به‌منظور درک بهتر واقعیات زندگى مردم، «داشتن بخش ارتباطات مردمى قوى» و «سفرهاى استانى» بسیار خوب و مفید است.

6. لزوم حفظ و تقویت روحیه مردمى و پرهیز از اشرافى‌گرى‌

7. به حرکتهاى مردمى که غالباً خودجوش است اعم از فرهنگى، اقتصادى و خدماتى همچون گروه‌هاى جهادى یا فرهنگى، کمک و مساعدت کنید.

8. در نظر گرفتن کارآمدى، تدین، انقلابى بودن، پرکارى و جهادى عمل کردن در انتخاب همکاران و مدیران زیرمجموعه. اگر همکاران و مدیران شما افرادى با این خصوصیات نباشند، اهداف و مقاصد به سرانجام نخواهد رسید همان‌گونه که طرح تحول آموزش و پرورش و نقشه جامع علمى کشور به‌رغم زحماتى که براى آن کشیده شد، آن‌گونه که باید، به نتیجه نرسیده است.

9. پیگیرى و نظارت بر زیرمجموعه‌

10. داشتن برنامه دقیق و مدون و علمى‌

11. در تصمیم‌گیریها و اقدام، با در نظر گرفتن اسناد بالادستى و سند چشم‌انداز و قوانین مصوب مجلس، شجاعت به خرج دهید و روحیه خطرپذیرى داشته باشید.

12. در نظر گرفتن اولویت‌ها در هر حوزه و تمرکز بر اولویت‌هاى اصلى

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار