وقتی نگاه سیاسی جای نگاه تخصصی را می‌گیرد؛

کدخبر: 2478

با تعیین تکلیف رئیس شورای شهر و همچنین شهردار قزوین، دغدغه‌ها بر سر اینکه اصلاح‌طلبان از این پس کلید مدیریت شهر را خود به دست می‌گیرند یا به دستان بدون مسئولیت‌ها خواهند سپرد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ شورای پنجم در حالی کار خود را آغاز کرد که از چند روز قبل تکلیف رئیس و شهردار شهر قزوین در جلسه ای بدون حضور اقلیت و با نام یک جلسه فراکسیونی مشخص شده است.

بدون شک حضور در یک جلسه فراکسیونی و تعیین تکلیف مسئولین شورا در این جلسه خالی از ایراد است اما آنچه بیش از همه‌چیز مهم و قابل توجه است این نکته است که از این پس چه کسانی قرار است برای این شهر تصمیم گرفته و مدیریت کار را بر عهده بگیرند.

این جلسه در حالی برگزار شده است که گویا برخی از به اصطلاح بزرگان جریان اصلاح‌طلبی استان قزوین حضور داشته ان. این در حالی است که این افراد امروز نه تنها هیچ مسئولیتی در استان ندارند بلکه در سالهای گذشته بارها با رای مردم از چرخه مدیریت استان کنار گذاشته شده اند .

این حرکت به قدری سیاسی و نا مبارک بود که درجلسه معارفه شورای شهر قزوین در صحن علنی شورا احد چگینی با گلایه از نحوه تصمیم‌گیری در این جلسه از سوی اعضای فراکسیون اصلاح‌طلبی به صراحت از اعضا خواسته بود تا تا منطق را در نظر بگیرند نه تصمیمات سیاسی که برای آنها گرفته می شود.

وی همچنین در گفتگو با پایگاه خبری قزوین خبر با گلایه از آنچه در بیرون از شورا برای شورای شهر قزوین در نظر گرفته شده ، عنوان کرد: اتخاد تصمیم در بیرون از شورا و توسط افراد غیر مسئول طبیعتا نه تنها به نفع شهر نیست بلکه غیر قانونی نیز محسوب می شود و همه باید تلاش کنیم تا تصمیمات در رابطه با شهر را در درون صحن شورا اتخاذ کنیم .

محسن حق شناس دیگر عضو شورای شهر نیز که اصولگرا است و گویا در این مدت هیچ نظری از وی گرفته نشده است، اظهار کرد: تصمیماتی که تا به امروز در رابطه با شهر قزوین گرفته شده به صورت حزبی و سیاسی بوده و متاسفانه تمام 9 نفر شورای منتخب تا پیش از تشکیل شورا هیچ نشست کاملی با یکدیگر نداشته اند .

وی تأکید کرد: تصمیمات شورا باید فارغ از نگاه جناحی و سیاسی و با نگاه تخصصی به لزوم مدیریت شهری باشد.

اما در این بین نظر سخنگوی فعلی شورای شهر نیز جالب است . قافله‌باشی که تایید سخنگو بودن خود را نیز در همان جلسه و با حضور به اصطلاح بزرگان اصلاح‌طلب گرفته است این جلسه را تنها یک جلسه فراکسیونی با حضور سران اصلاحات دانسته است.

قافله باشی ادامه داد: در این جلسه علاوه بر اعضای فراکسیون امید سید ناصر قوامی، قدرت علیخانی و محمدی تاکندی نیز حضور داشتند.

بدون شک برگزاری یک جلسه فراکسیونی در شورا هرگز به تنهایی ایرادی نخواهد داشت اما آنچه دغدغه اصلی مردم محسوب می شود سوالهایی از این جنس است که شورایی که از همین ابتدا کار مدیریت شهری که یک کار تخصصی است را با بازیهای سیاسی به پیش می برد چه آینده ای برای شهر رقم خواهد زد.

از سویی عدم استفاده از خرد جمعی و مجال ندادن به تفکرات جریانی که این روزها از سوی اصلاح‌طلبان، اقلیت نامیده می شود نه تنها نفعی برای شهر نخواهد داشت بلکه شورای شهر را بیش از هر زمان دیگری در غوطه کار سیاسی و بازی سیاسی فرو خواهد برد.

در این بین مهدی عبدالرزاقی از چهره‌های تندروی اصلاحات بدون پاسخ منطقی به دلیل حضور برخی افرادی که امروز هیچ مسئولیتی در شهر قزوین ندارند در جلسه فراکسیون امید برای انتخاب شهردار و رئیس شورا، اعتراضات مردم و رسانه ها را بی انصافی و دور از اخلاق دانسته است.

او در این مصاحبه که با خبرگزاری برنا - که این روزها در دست یک چهره اصلاحطلب کاندیدای مدیریت روابط عمومی شهرداری است – انجام داده به طور تلویحی به ورود سران اصلاحطلب و نقش آنان در اتخاذ تصمیمات اشاره کرده است .

نکته جالب این گفتگو در اینجاست در حالی که همه اعضا به صراحت بیان میکنند در انتخاب رئیس و شهردار هیچ نظری از به اصطلاح اقلیت شورا نگرفته شده است اما عبدالرزاقی در اظهار نظری عجیب مدعی شده حقوق اقلیت و نظرات آنها می تواند بسیار راهگشا باشد و به اندازه یک فراکسیون اقلیت در تصمیمات و اداره شهر از نظرات آنها بهره مند خواهیم شد.

گفتنی است پیش از این تلاش شده بود تا عبدالرزاقی به عنوان معاون اداره کل ورزش و جوانان منصوب شود اما به دلیل مشکلات اداری، وی نتوانست چندماهی بیشتر در این منصب بماند و برکنار شد.

اما همه این روزها همه اذعان داریم که شورا باید فارغ از بازی های سیاسی و تنها با یک نگاه فنی در حوزه شهری به خدمت رسانی به مردم بپردازد و توجه به نظریات مردم به جای توجه به نظریات عده ای که نه تنها مسئولیتی در استان ندارند و بارها نیز از سوی مردم کنار گذاشته شده اند، به نظریات افرادی توجه کند که با تمام دغدغه به فکر حوزه شهری هستند.

خانزدگی سالهاست استان را رنج داده و بدون شک مردم قزوین به شورایی رای داده اند که به جای توجه به مرام خان و خانزدگی، باید به دنبال دفاع از حقوق مردم در حوزه شهر باشد .

حال باید دید دیوار شورایی که آجر نخست آن با حرکت سیاسی گذاشته شده تا کجا و به چه صورتی بنا نهاده خواهد شد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار