حسام الدین امیری

کدخبر: 2434

برای پسرش وصیت می‌کند که به این فکر می‌کنم تا دو بار شهید شوم و این به خیالم خیلی زرنگی است، یک‌بار در دفاع از حرم اهل‌بیت شهید شوم و یک‌بار هم بعد از ظهور آقا در صف لشگریانش بیایم و شهید شوم. این را نمی‌توان کتمان کرد که رویش‌های انقلاب و میوه‌های درختی که خداوند کلمه‌ی طیبه را به آن می‌خواند این‌چنین ویژه و خاص هستند.

سرویس سیاسی قزوین خبر؛ مدافعان حرم، قهرمانان امروز جامعه ما هستند، شهدای مدافع حرم هم قهرمانان شناخته‌شده‌ای که خود را مدیون مجاهدت، دلاوری و شجاعت آنان می‌دانیم. امروز اما گذشته از همه حماسه‌هایی که از مدافعان حرم سراغ داشتیم، حماسه‌ی عاشورایی محسن حججی، فضای جامعه ما را تغییر داد.

زمانی که اولین تصاویر از لحظه اسارت پاسدار ایرانی مدافع حرم منتشر شد و اخبار از شهادت او و ذبحش توسط داعش حکایت داشت، این عزت و سربلندی محسن حججی بود که توجه همه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. محسن که اسیر داعش شده بود، چنان باعزت و استوار به‌سوی قتلگاه می‌رفت که تربیت در مکت عاشورا را شفاف و روشن به نمایش گذاشته بود.

اما باید دانست که او همان اندازه که یک شهید قهرمان شهید مدافع حرم است، یک نمونه روشن از مفهوم جوان مؤمن انقلابی است.

زمانی که قرار است راهی را برای امرارمعاش پیدا کند به بازار کتاب روی می‌آورد، وقتی وارد سپاه می‌شود بازهم بازار کتاب را رها نمی‌کند تا بتواند هزینه‌های لازم برای اردوهای جهادی را تأمین کند. چیزی که شخصیت او را می‌سازد همین است. یک کار فرهنگی جذاب برای عملیات در اردوی جهاد و خدمت به مناطق محروم.

آنچه گفته شد، خلاصه چیزی است که از محسن یک جوان مؤمن و انقلابی می‌سازد، خودجوش عمل می‌کند و برای او رفع فقر و محرومیت اولویت است و حالا هم که سرزمین‌های اسلامی و حیثیت اسلام و شیعه درخطر است، نمی‌تواند تحمل کند که ماجرای اسارت بی‌بی و خرابه شام تکرار شود.

چقدر هم محسن حججی به معنای واقعی حواس‌جمع است. آن‌هایی که خیلی زود به آنچه می‌خواهند می‌رسند حواس‌جمع‌ها هستند. برای پسرش وصیت می‌کند که به این فکر می‌کنم تا دو بار شهید شوم و این به خیالم خیلی زرنگی است، یک‌بار در دفاع از حرم اهل‌بیت شهید شوم و یک‌بار هم بعد از ظهور آقا در صف لشگریانش بیایم و شهید شوم.

این را نمی‌توان کتمان کرد که رویش‌های انقلاب و میوه‌های درختی که خداوند کلمه‌ی طیبه را به آن می‌خواند این‌چنین ویژه و خاص هستند.

اما بیایید با خودمان صادق باشیم، با جوانانمان و با مردممان. جوان مؤمن و انقلابی مانند محسن حججی بسیارند، اردوهای جهادی را ببینید و گواه بگیرید، جوانانی که راه چند صدساله بندگی را با زرنگی که محسن می‌گوید پیموده‌اند. این جوانان را باید باور کرد و میدان را به آن‌ها سپرد. امثال محسن حججی جوانان مؤمن و انقلابی زیادند و حاضرند از هرچه دارند برای اسلام و انقلاب بگذرند، قرار نیست تصور کنیم که محسن یک استثنا بود، همان‌طور که رهبر انقلاب هم فرمودند این‌ها رویش‌های انقلاب هستند. به بهانه محسن هم که شده، در تمام عرصه‌ها به جوانان مؤمن و انقلابی اعتماد کنید، شک نکنید مشکلات کشور حل خواهد شد.

حسام الدین امیری

ارسال نظرات

آخرین اخبار