یک توصیه ی موکد خطاب به دولت روحانی؛

کدخبر: 2417

روز پنجشنبه دوازدهم مرداد 96 در حسینیه امام خمینی مراسم حکم تنفیذ دوازدهمین دوره ی ریاست جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور روسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشگری، علما و دانشگاهیان و جمعی از نماینده گان و سفرای کشورهای خارجی برگزار شد

روز پنجشنبه دوازدهم مرداد ۹۶ در حسینیه امام خمینی مراسم حکم تنفیذ دوازدهمین دوره ی ریاست جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور روسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشگری، علما و دانشگاهیان و جمعی از نماینده گان و سفرای کشورهای خارجی برگزار شد. این مراسم نیز به طور مستقیم و همزمان از شبکه های تلویزیونی داخلی و شبکه های مختلف خارجی پوشش داده شد.

باز کردن راه سازش با مستکبران غیر مشروع و هزینه ی آن به مراتب بیشتر از مقاومت است

بر اساس قانون اساسی دوره ی ریاست جمهوری اسلامی از تاریخ تنفیذ اعتبار نامه به وسیله ی مقام معظم رهبری آغاز می گردد.امام خمینی درباره ی لزوم تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی ولی فقیه چنین می فرمایند اگر رئیس جمهور با نصب ولی فقیه نباشد غیر مشروع است همچنین در مراسم تنفیذ حکم اولین رئیس جمهور منتخب مردم تصریح می کنند که بر حسب انکه مشروعیت آن( رای ملت) باید به نصب ولی فقیه جامع الشرایط باشد این جانب به موجب این حکم رای ملت را تنفیذ و ایشان را به این سمت منصوب نمودم(۳) و این مشروعیت مادامی که رئیس جمهور در خط اسلام در حفظ مصالح کشور و ملت در حدود و اختیارات قانونی کوشا باشد و از فرامین الهی و قانون اساسی تخطی ننماید باقی است(۱)و این ملت است که به خواست خداوند تعالی قادر است کشور را از شر شیاطین نجات دهد(۱) بنیان گذار انقلاب اسلامی در متن تنفیذ چهار ساله ی دوم ریاست جمهوری امام خامنه ای نیز مشروعیت رای ملت و تنفیذ حکمشان را تا زمانی که برقرار می داند که طرفدار مظلومان و مستضعغان و مخالف ستمگران، مستکبران و ظالمان باشد و با هیچ ظالم مستکبری راه سازش باز نکند(۱)

مقام معظم رهبری نیز در متن تنفیذ دوازدهمین دوره ی ریاست جمهوری  خطاب به آقای روحانی موکدا توصیه کردند که طرفدار مظلومان،مستضعفین، اجرای احکام اسلامی، استقرار عدالت، تقویت وحدت و عزت ملی و توجه به ظرفیت های داخلی و مبانی انقلاب باشند و اطمینان خاطر دادند که ملت غیور و شجاع خدمت گزاران کشور را در دشواری ها  و در مقابله با زورگویی ها و زیاده خواهی های استکبار تنها نخواهد گذاشت(۲)این نکته ی کلیدی تبیین کننده ی این مسئله ی مهم است که دولت آینده و مسئولان نباید چشم امید به گشایش در امور داخلی از بیرون داشته باشند و چشم به سازش با غرب دوختن گذشته از غیر مشروع بودن( طبق نظر امام خمینی ره) هزینه های به مراتب بیشتری نسبت به مقاومت دارد این را حافظه ی تاریخی ما به خوبی نشان داده است. نباید فراموش کرد اصلی ترین منبع قدرتمندی کشور اتکا به ملت متدین و انقلابی  و پتانسیل های داخلی است و این رمز پیروزی و پیشرفت است نه چیز دیگر.

رهبر انقلاب در آغاز بیانات اهمیت جلسه را از دو منظر بیان نمود؛

۱٫آغاز یک دوره ی مدیریتی جدیدی در کشور که جای امیدواری است رئیس جمهور و مسئولان کابینه با ابتکارات و توانمندی های بیشتر از گذشته تلاش کنند تا رضایت مردم را جلب کنند و خواسته های مردم را براورده سازند.

۲٫این جلسه نماد مردم سالاری است. این دوازده همین جلسه از این قبیل جلسات از اول انقلاب تا به امروز است یعنی ملت ایران  دوازده مرتبه از اول انقلاب در انتخاب مدیران طراز اول کشور نقش افرینی کرده اند. این خیلی مسئله ی مهمی است.

بدخواهان نظام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره در پی ناامید کردن و منحرف مکردن انقلاب از مسیر اصلی هستند برگزاری دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری سالم در منطقه ای که مدعیان دموکراسی از دیکتاتوری های مرتجع ان حمایت می کنند ان هم با حضور وحدت آفرین،پر شور و صف های طولانی ملت انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری، هرگز مطلوب و خوشایند آمریکا نیست و توطئه های خباثت آلود انها به شیوه های مختلف همواره انقلاب را مورد هجمه قرار داده است.این دشمنی پایان ناپذیر است انان به دنبال تغییر این رژیم هستند.  

مطالبه ی سه وضعی مقام معظم رهبری از دولت دوزدهم

رهبر معظم انقلاب در ضمن بیانات در مراسم تنفیض حکم ریاست جمهوری دولت دوزادهم سه راهبرد در مقیاس  داخلی،ملی و بین المللی را مطالبه کردند که در بردارنده ی نکات کلیدی و راه گشا در موضع گیری و جهت گیری دولت آینده در برابر مشکلات و چالش های داخلی و خارجی احتمالی است.

نخست پرداختن به مشکلات معیشت و اقتصاد مردم و پرداختن به مسائل داخلی  است. و راه حل آن تکیه بر امکانات داخلی است؛ این تحریم ها بود که ما را متوجه این ظرفیت ها ساخت که باید با برنامه ریزی درست  و مهم تر از همه توجه به اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی در جهت بهبود معیشت این مردم گام برداشته شود. و در این مسیر باید انتقاد پذیر بود.

دوم تعامل گسترده با دنیا است؛ تعاملی که به شدت غرب را نگران می کند و آن را خطری برای منافع و نفوذ خود در دنیا می داند.

سوم این که در برابر هر سلطه طلب باید با صلابت و قدرت ظاهر شد؛ ان چیزی که موجب قدرتمندی کشور ایران در عرصه ی بین المللی شده است نه طی سالیان اخیر و نه در مذاکره با غرب بلکه ما از دیروز قدرتمندیم و وارد شدن گفت و گو با غرب نه از سر موضع انفعالی و ضعف بلکه از سر قدرت بوده است قدرتی که از مقاومت  ملت انقلابی ناشی می شود.

منابع وماخذ:

۱٫www.asriran.com/fa/news/288035

۲٫khamenei.ir

۳٫خبرگزاری فارس۱۲/ مرداد/۱۳۹۶

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار