برخی جریانات اصلاح طلب نه تنها به حذف محسن هاشمی از گزینه های شهرداری تهران راضی نشده اند بلکه به دنبال آن هستند که محسن هاشمی به یک عضو عادی شورای شهر تهران تبدیل بشود

سرویس سیاسی قزوین خبر؛اصلاح طلبان هنگامی که شهردار شدن فرزند آیت الله هاشمی جدی شد با فشار رسانه ای کم سابقه ای هیاهو راه اندختند که کنار رفتن وی سبب باز شدن پای چمران به شورای شهر خواهد شد.

از سوی دیگر ژاله فرامرزیان دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره بحث شهردار تهران شدن محسن هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: کاندیداهایی که با لیست امید آمدند نباید انصراف دهند و از شورا خروج نکنند، به‌دلیل اینکه به‌ هر حال انسان‌های ارزشمندی بودند که می‌خواستند در لیست قرار بگیرند، اما از بین آنها این بزرگواران انتخاب شدند و متعهد به حضور و ادامه فعالیت در طول 4 سال هستند.

ر همین راستا نیز عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی پیشین دولت اصلاحات و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در توئیتی نوشت: «انتظار این است که همه منتخبین در شورای شهر بمانند و شهردار از خارج از شورا انتخاب شود، به رای مردم احترام بگذاریم.»

و حتی عباس عبدی درباره مطرح شدن محسن هاشمی به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران گفت: شورا با چنین تصمیمی خود را مسلوب الاختیار می کند و این منشا اختلافات زیادی خواهد شد.

این در حالیست که فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی درحالی از کاندیداتوری شهرداری تهران کنار گذاشته شد که بیشترین رای را در شهر تهران کسب کرد و با ۱،۷۵۶،۰۸۶ رای به عنوان نفر اول وارد شورای شهر پایتخت شد.

در سوابق محسن هاشمی می‌توان به مدیریت 13 ساله وی به عنوان ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران ، رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشاره کرد.

اما اخیرا برخی جریانات اصلاح طلب نه تنها به حذف محسن هاشمی از گزینه های شهرداری تهران راضی نشده اند بلکه به دنبال آن هستند که محسن هاشمی به یک عضو عادی شورای شهر تهران تبدیل بشود.

بر اساس طراحی یکی از اتاق فکرهای جریان اصلاح طلب قرار است الویری به عنوان رئیس و مسجد جامعی نیز به عنوان نائب رئیس و نهایتا محسن هاشمی هم مسئول یکی از کمیسون های شورا همانند کمیسیون شهر سازی بشود!

این در حالیست که تاکنون دولتی ها که بخشی از رای دولت تدبیر و امید در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را مدیون تایید روحانی توسط آیت الله هاشمی هستند در اینباره سکوت معناداری کرده اند.

در رسانه های حامی دولت نیز درباره محسن هاشمی شاهد مطلب حمایتی از او در برابر طراحی های این روزهای اصلاح طلبان دیده نمی شود!

این در حالیست که قبل از این با مطرح شدن عباس آخوندی به عنوان گزینه مورد حمایت دولت برای شهرداری تهران، رپرتاژهای خبری و رسانه ای متعددی از طرف جریان رسانه ای دولت در مطرح کردن بیشتر وی منتشر شد.

آنچه که به نظر می رسد این است که دولت تمایل چندانی برای حمایت از محسن هاشمی ندارد و هزینه در افتادن در یک میدان درگیری جدید با اصلاح طلبان را به مصلحت خود نمی داند.

در همین حال پیش از این  محمد خاتمی اصلی ترین چهره اصلاح طلب مخالف شهردار شدن محسن هاشمی در تهران بوده و مخالفت های گسترده وی نیز سبب شد که فرزند آیت الله هاشمی عملا مجبور به کناره گیری از شهرداری پایتخت بشود.

خاتمی در خصوص شهردار شدن محسن هاشمی نظرشان این بوده که او چند اشکال دارد؛ اول اینکه با تیم قالیباف می‌تواند کار کند و ممکن است حتی تا 80 درصد تیم قالیباف را نگه دارد. اصلاح‌طلبان برای 940 پست مدیریتی در شهر تهران برنامه  دارند و قصد دارند همه را عوض کنند و معتقدند اگر محسن هاشمی شهردار تهران میشد، این کار را انجام نمی‌دهد.

دومین موضوعی که مدنظر خاتمی بوده این است که محسن هاشمی فرد تشکیلاتی نیست و از اصلاح طلبان تبعیت نمی کند و کار خودش را انجام می دهد

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار