عضو کمیته سه نفره بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون گفت: ما 2 گزارش درباره مدرک تحصیلی حسین فریدون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تهیه کردیم که تصمیم گیری در این زمینه با اعضا و رئیس کمیسیون است.

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز در خصوص آخرین وضعیت گزارش کمیته سه نفره درباره مدرک تحصیلی حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس جمهور گفت: علاوه بر اینجانب، محمد قمی نماینده پاکدشت و کارن خانلری نماینده ارامنه از طرف کمیسیون ماموریت یافتیم تا مدرک تحصیلی فریدون را بررسی و گزارشی در این زمینه تهیه و به کمیسیون ارائه کنیم.

وی افزود: از آنجا که آقای قمی و خانلری، برای تهیه گزارش همکاری لازم را نداشته و در این زمینه وقت کشی کردند، اینجانب گزارش خود را تهیه و به هیئت رئیسه کمیسیون تحویل دادم. همچنین قمی و خانلری گزارشی تهیه و به هیئت رئیسه کمیسیون تحویل دادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محتوای 2 گزارش فرق دارد و از نظر اینجانب تخلف حسین فریدون در مدرک تحصیلی وی محرز است، افزود: در گزارش اینجانب به تخلف وی در استفاده از رانت برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه شهید بهشتی، غیر واقعی اعلام کردن معدل خود در هنگام پذیرش در مقطع دکتری از 13 به 17 و همچنین دروغ در تعهد محضری که در مدت زمان تحصیل در دانشگاه در هیچ جا شاغل نباشد، اشاره شده است.

ابطحی تصریح کرد: در حال حاضر اعضا و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید در خصوص این 2 گزارش تهیه شده تصمیم گیری کنند.

وی گفت: احتمالا این هفته تکلیف مدرک تحصیلی فریدون در کمیسیون مشخص شود.

موضوع مدکر تحصیلی برادر رئیس جمهور در مقطع دکترا در جلسه روز یکشنبه دهم بهمن سال گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس تصمیم این کمیسیون کمیته سه نفره ای تشکیل شد تا برای برای اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس گزارشی تهیه و ظرف حداکثر ده روز گزارش به کمیسیون ارائه شود.

بر اساس این ماده هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از  طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

اما این گزارش به رغم گذشت بیش از پنج ماه هنوز به مجلس ارائه نشد.

حسین فریدون روز شنبه 24 تیر ماه به دلیل پرونده فساد مالی بازداشت و روانه زندان شد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار