کدخبر: 2345

موضع گیری‌های اخیر حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم در مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز نه تنها به عنوان یکی از ارکان مهم تامین امنیت در کشور محسوب می‌شود بلکه حضور نیروی قدس آن در سوریه خط مقدم ایران در مقابله با تروریسم در منطقه است، موجب شده تا چراغ سبزهایی از داخل کشور به دنیا خصوصا دولت آمریکا مخابره شود.

به گزارش قزوین خبر؛در همین راستا بسیاری از کارشناسان سخنانرئیس جمهور را حمله تندی به نهادهای انقلابی کشور توصیف کردند. سخنانی که به نظر کارشناسان سیاسی تضعیف‌کننده نهادهای فعال و انقلابی در عرصه‌های اقتصادی و دفاعی بود. نهادهایی که با درخواست خود دولتی‌ها و در جهت رفع مشکلاتمعیشتی مردم و دغدغه‌های اقتصادی دولتی‌ها تلاش می‌کردند. 

وقتی موضع گیری‌های روحانی بهانه دست آمریکایی‌ها می‌دهد

پس از سخنان خلاف امنیت ملی روحانی درباره قدرت موشکی ایران محافل و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از این موضوع استقبال کردند. حسن روحانی در مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری از اینکه سپاه پاسداران به هنگام تهدید آمریکا و اسرائیل، زرادخانه‌های موشکی ایران را به نمایش گذاشته بود، اظهار ناخرسندی کرده و آن را کارشکنی در مقابل برجام خوانده بود! روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در این زمینه نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در مناظره‌های انتخاباتی، سپاه پاسداران را متهم کرد که با نوشتن شعار علیه اسرائیل روی موشک‌ها، اقدام به مانع‌تراشی در توافق هسته‌ای کرده است. او گفت چرا شهرهای زیرزمینی موشک را نشان دادند؟ روزنامه جروزالم‌پست هم با برجسته‌کردن سخنان روحانی نوشت؛ او تندروها را متهم به اخلال در توافق هسته‌ای کرد و گفت نباید روی موشک‌ها شعار اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، نوشته می‌شد. این روزنامه افزود: جهانگیری هم نسبت به انزوای ایران هشدار داد. در همین زمینه رسانه‌های آمریکایی نیز نسبت به این مواضع عجیب روحانی نیز ساکت ننشستند و روزنامه واشنگتن پست در بخشی از گزارش خود پیرامون هشدار مقامات دفاعی و امنیتی آمریکا در مورد سپاه، نوشت: به گفته مقامات دولت آمریکا طرحی در جریان است که طی آن دولت آمریکا در حال بررسی قرار دادن نام سپاه پاسداران و گروه اخوان المسلمین مصر در لیست گروه‌های تروریستی است. در صورتی که این طرح اجرایی شود، به وزارت خارجه آمریکا دستور داده خواهد شد تا اقدامات لازم برای تروریستی اعلام کردن سپاه به عنوان سازمان تروریستی را انجام دهد. اما مقامات دولت آمریکا به این حد نیز بسنده نکردند و موضوع را بسط بیشتری دادند. در همین زمینه مشاور ارشد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به این نکته اشاره کرده است که سپاه قدس تحت فرماندهی سردار سلیمانی بزرگ‌ترین تهدید علیه منافع آمریکا در سوریه خواهد بود. در این میان سخنان حسن روحانی از دید رسانه‌های عربی معاند با نظام اسلامی نیز دور نماند و در همین زمینه روزنامه عرب زبان الشرق الاوسط در مقاله‌ای به هم جهت بودن مواضع حسن روحانی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هجمه به سپاه پرداخت. باید به این نکته نیز اشاره کرد که موضع‌گیری‌های حسن روحانی باعث بسیج شدن این رسانه‌ها و مواضع شان در این زمینه شد.  

آنچه که روحانی گفت 

حسن روحانی در اول تیرماه در مراسم ضیافت افطاری با فعالان اقتصادی در موضوع ابلاغ سیاست‌های اصل 44 گفت: ابلاغ این سیاست‌ها برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی سازی نیست.رئیس جمهور افزود: از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند. همچنین موضع‌گیری با تاخیر رئیس جمهور در قبال شلیک موشک‌های سپاه به منطقه دیرالزور سوریه نیز موضوع دیگری بود که حاشیه‌ساز شد. روحانی در همین زمینه گفت: اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آماده کردن موشک و پرتاب ‏آن به نقاطی که سران داعش در دیرالزور بودند، انجام داد تصمیم فرد یا یک رکن نظامی نیست، بلکه ‏اینگونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود و این در حالی است که شورای عالی ‏امنیت ملی بعد از حادثه تروریستی تهران در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به ‏تروریست ها اختیاراتی را به نیروهای مسلح داد که بیش از این اقدام اخیر بود.‏

صدای واحد از ایران شنیده شود

چهاردهم خرداد سال جاری بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان کشور با اشاره به لزوم وحدت در مسائل بین‌المللی فرمودند:در مسائل جهانی از کشور باید صدای واحدی شنیده شود.این را همه مسئولان محترم کشور توجه کنند. در مسائل مهم بین المللی یک صدای واحد قوی باید از داخل کشور شنیده شود.صداهای گوناگون از مسئولین شنیده نشود.

 با توجه به این انتظار مهم رهبر معظم انقلاب از مسئولین انتظار می‌رود تا از موضع‌گیری‌هایی که باعث ذوق زده شدن رسانه‌ها و محافل سیاسی غربی می‌شود، جلوگیری کنند. زیرا خروجی این کار چیزی جز هم نوا شدن با آن‌ها در مسائلی مانند سوریه که خط قرمز ایران در منطقه جهت برخورد با تروریسم است ندارد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار