عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تعیین تکلیف 4 دیپلمات ایرانی ، گفت: متاسفانه اراده جدی در دولت‌ها برای آزادی دیپلمات‌‌های ایرانی وجود ندارد.

محمد کوثری، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و جانشین قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با پایگاه خبری قزوین خبر با بیان اینکه هیچ سندی مبنی بر زنده بودن و یا به شهادت رسیدن 4 دیپلمات ایرانی مفقود شده در خاک لبنان وجود ندارد، اظهار کرد: اگر یک عزم جدی در این بین وجود داشت حتما باید تا به امروز وضعیت این بزرگواران تعیین تکلیف می شد.

وی افزود: متاسفانه تا  به امروز  خبر زنده بودن این افراد از هیچ منبع قطعی به دست نظام جمهوری اسلامی نرسیده است  و فقط برخی افراد آدرسی از زنده دیده شدن این افراد داده اند.

کوثری با اشاره به اینکه در این رابطه دستگاه دیپلماسی ما باید  فعال شود تا این قضیه به نوعی قطعی شود، عنوان کرد: این ماجرا در چندین مرحله با حضور خانواده این عزیزان در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد ولی به نتیجه ای نرسیدیم و در نهایت روال به همان صورت گذشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا به امروز فرصت های متعددی برای تبادل وجود داشته و یا خیر، ادامه داد: برخی ها این مسئله را مطرح میکنند اما افرادی همچون آقایان کوچک محسنی که در آن برهه در سوریه بودند بهتر در جریان هستند و  می توان از آنها در این زمینه کمک گرفت .

جانشین قرارگاه ثارالله تهران  با بیان اینکه تا به امروز  به آن صورتی که باید و شاید در هیچ دولتی عزم دیده نشد تأکید کرد: با توجه به اینکه  آقای موسوی کاردار ایران نیز در بین این افراد بوده است انتظار می رفت وزارت امور خارجه در دولت های مختلف وارد عمل می شد اما کار با جدییت دنبال نشد تا حداقل وضعیت سلامتی  یا شهادت این افراد تعیین تکلیف شود.

وی در پایان یادآور شد: حقوق بشر امریکایی را هم می توانیم در این قضیه ببینیم چون اگر یک نفر از غربی‌ها دچار چنین سرنوشتی شده بود تا الان حتما تعیین تکلیف شده بود اما می بینیم که از سوی آنها نیز هیچ عزمی دیده نمی شود..

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار