شنیده می شود ناطق نوری به زودی از لواسان نقل مکان کرده و با راه اندازی دفتری در تهران فعالیت های سیاسی خود را شروع خواهد کرد.

شیخ علی اکبر ناطق نوری چهره ای شناخته شده در کشور است، وی روزگاری نقشی محوری در میان جریان راست سنتی و اصولگرایان داشت تا جایی که در سال 76 و پس از ریاستمجلس شورای اسلامی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و مورد حمایت دو نهاد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز شد.

به گزارش قزوین خبر، وی که در جامعه روحانیت مبارز نیز حضور و قرابت فکری بسیاری به هاشمی رفسنجانی داشت در سال 88 و پس از اتهامات محمود احمدی نژاد به وی و خانواده اش در مناظره تلویزیونی از اصولگرایان به ویژه اعضای جامعه روحانیت مبارز دلخور شد که چرا از وی حمایت نکردند و همین کدورت در کنار حمایت اصولگرایان از محمود احمدی نژاد باعث شد شیخ نور به سمت اصلاح طلبان کشیده شود و مواضع وی در بعضی اوقات با نقد های جوانان طیف اصولگرا مواجه شد.

علی اکبر ناطق نوری پس از روی کار آمدن روحانی به دلیل قرابت فکری که با او و هاشمی رفسنجانی داشت خود را به دولت بسیار نزدیک می دانست و در طول این ساله در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در لواسان گاه و بیگاه به دفاع از روحانی پرداخت و حتی در انتخابات امسال با صراحت از نامزدی روحانی در کنار اصلاح طلبان حمایت کرد.

هر چند برخی شایعات وجود دارد که وی معاون اول شیخ حسن روحانی شود اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این شایعه به واقعیت نمی پیوندد و ناطق نوری همچنان به عنوان حامی روحانی در صحنه سیاست حضور خواهد داشت.

از سوی دیگر شنیده می شود شیخ نور به زودی از لواسان نقل مکان کرده و با راه اندازی دفتری در تهران فعالیت های سیاسی خود را شروع خواهد کرد.

این در حالی است که وی چندی پیش از ریاست بازرسی دفتر مقام معظم رهبری استعفا داد و گفته می شود ناطق نوری قصد دارد حزبی جدید تاسیس کند.

به نظر می رسد این حزب سیاسی با محوریت وی مشی اعتدال گرایی خواهد داشت و چهره هایی همچون مرتضی مقتدایی، مصطفی پورمحمدی، عباس آخوندی و سیدمحمدعلی شهیدی‌محلاتی در آن حضور خواهند داشت.

هر چند هنوز ناطق نوری خبر تشکیل حزب را تائید نکرده اما به نظر می رسد وی به دنبال حضور در انتخابات ریاست جمهوریسال 1400 و یا به عنوان جانشینی هاشمی رفسنجانی در میان طیف اعتدالگرا است تا بتاند نقش آفرینی اساسی در انتخابات های آینده داشته باشد.

انتهای پیام/افکار نیوز

ارسال نظرات

آخرین اخبار